I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tips på partylekar?

Övrigt - Blandat

2008-02-22 19:03

tips på partylekar?

Ska ställa till med fest imorrn å tänkte om det finns nån som har tips på roliga inomhuslekar man kan hitta på? utomhus finns det mkt roligt men inomhus är det svårare

gärna nåt som man kan sitta runt ett bord å köra!

vi brukar köra "sug å blås" det går ut på att man ska sitta varannan tjej och varannan kille och man ska suga på ett kort från en kortlek och passa vidare till den brevid sig, brukar alltid sluta med lite hångel å skratt

2008-02-22 19:10
Öl-leken, helt klart.

2008-02-22 19:25
Jag brukar köra ett hemmagjort spritspel. Du behöver: papper (antingen stora eller tejpa ihop 4 A4 papper), spelpjäser (kan bestå av vad som heslt, typ kapsyl), tärning och penna.

Tejpa ihop papprena, rita sedan upp ringar som man skriver vad man ska göra i. Här kan det stå exakt vad som helst. Ni kan skriva sanning eller konsekvens, jag har aldrig, dricklekar, suck and blow. Kom på vad som helst men spelet ska gå ut på att man ska bli full i första hand och sen att alla ska ha jävligt kul.

Kör gärna utmaningar och sånt som är lite pinsamt.

Sedan när spelet har en start, en spelplan och ett mål är det bara att börja spela. Kasta tärningen som vanligt och gör det som står i ringen. Lycka till! =)
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2008-02-22 19:27
hems2, Fan va maxat. Ska lätt köra på nästa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-22 19:28
gör det! det är så jävla kul! har haft riktiga partykvällar med det där...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2008-02-22 21:07
Ge alla olika "uppgifter" dom ska göra under kvällens gång tex. en person får bara dricka med sugrör hela kvällen osv =)

2008-02-22 22:05
Bussdriver- man lägger korten som en pyramid tex 6 kort längstner sedan 5.4.3.2.1 ah så de bildar en pyramid, korten ska ligga uppoch ner sen när de är klart så ska alla som är med få ca 5 kort var, man vänder på första kortet i pyramiden och om de visar en 4 så ska den som har en 4:a ge kortet till någon som ska dricka, alltså

Förstaraden=2 klunkar
Andraraden=4 klunkar
Tredjeraden=6 klunkar
Fjärderaden=8 klunkar
Femteraden=10 klunkar
Sjätteraden=12 klunkar

om du tex får 2 kort av några på tredjeraden så ska du dricka 12 klunkar
sen om du får 4 kort så får du dricka 24 klunkar osv

2008-02-22 22:14

och den här leken är igentligen gjort för att bli fort full men den är kul att köra endå :)

2008-02-22 22:37
Buffalo.

Är du högerhänt får du bara dricka med vänstran och vänsterhänt tvärt om.

Gör du fel måste du dricka upp allt du har.
 HELSINGBORGS IF!

2008-02-23 12:03
Som någon nämnde med att ge alla ett kort där det står något de ska göra hela kvällen eller under middagen om man äter sådant. Det är jättekul!

Men man måste tänka till lite då också. Jag fick en gång att fylla på allas glas vid middagen och det gick knappt att komma runt bordet och jag fick inte äta något, så efter ett tag sket jag i det istället. Det var inte så roligt.

Men vissa fick att hålla fem tal och inleda med "jag är ju ingen talare men...", dom talen blev väldigt roliga.
Hur som helst, vill man kan man ju göra en tävling av det också, att lista ut vad alla har. På så sätt kan man få folk att göra andra galna saker som de egentligen inte "ska" bara för att lura folk.

Japp =)
What we do in life echos in eternity.

2008-02-23 16:47
Jag har gjort ett musik quiz som det man gör på pet sounds bar.
intro, outro, cover&original, röda tråden.
Synd att jag aldrig kommer att få visa upp det.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-02-23 18:51
Edward cold-hands. Tejpa fast kalla (mycket kalla) öl på båda händerna. Ska egentligen va 70cl öl men det är lite svårt att få tag på så ta 50 cl. Det är kul för det blir sjukt kallt och man tvingas dricka jättesnabbt. 

Fick iden från förra veckans Diggnation Riktigt rolig podcast för övrigt.
jag har alltid rätt.

2008-02-23 22:13
Vi brukar köra All around the world. Ett kortspel.
Man lägger alla korten i en ring på bordet

Sedan börjar 1a personen dra ett kort. Varje kort har ngn slags betydelse tex:

alla kort från 2-5 är klunkar. Får du tex en 3 så kan du dela ut 3 klunkar till vem du vill.  Får du en femma så får du dela ut fem klunkar. Du kan även dela på det så att ngn får tre och någon två. Du väljer själv!

6:an Tummekortet! Innehavaren till detta kort får när som helst under spelets gång sätta upp sin tumme mot borsdskanten. Så fort han gjort detta så ska alla så snabbt som möjligt göra lika dant. Den som är sist får dricka. Man får sätta upp tummen så många gånger man vill tills nästa 6a dras

7an Mexican Sculling Game eller Vattenfall. Alla börjar dricka samtidigt. Den till vänster om den som har dragit 7an får inte sluta att drick förns han som drog 7an slutar. Och sedan fortsätter det så att man inte får sluta drick förens den till höger om sig har slutat. Summa av sumarum. Den till höger om han som drar 7an har en shitty position och får dricka längst!

8:an är toalettkort. Det kortet måste man ha för att få gå på toaletten. Får man en 8a så kan man spara den till lämpligt tillfälle. Om man måste gå på toaletten och inte är innehavara av en 8a så får man utföra ngt slags förutbestämt "straff" tex dricka halva glaset

9an Automatiskt 2 klunkar till höger. Klunkarna drick på en gång

10an automatikt 2 klunkar till vänster -"-

Knekt- Ett skepp kommer lastat. Han som drar kortet säger Ett skepp kommer lastat med..... "valfritt ord" Om det är bananer så måste personen till vänster snabbt säga ett annat ord med samma begynnelsebokstav. tex Bilar. Är man för långsam eller säger ett ord som redan är sagt eller på ngt sätt inte gills så får man dricka. Anvnds på en gång

Dam- Frågekortet Man får inte svara på några som helst frågor som innehavaren av detta kort ställer. Är man ägare av damen så får man ställa så många frågor man vill. Och svarar någon på frågan så måste man dricka. Gäller tills nästa dam dras

Kung- Alla kungar läggs i cirkelns mitt. Den som får sista kungen måste köra en botten upp!

Ess- Regelkort. Den som drar kortet får hitta på en valfri regel. Klassiker är att man inte får säga Du eller att man måste dricka med fel hand. En bestämd regel gäller under hela spelets gång

Den som bryter cirkeln måste dricka

Detta kort gäller tills nästa kort av samma valör dras.

Tror jag fick med allt
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2008-02-23 22:15
Klädpoker?

I tego arcana dei!

2008-02-23 22:17
finns en skön lek, för den behöver du öl, sprit, shotglas, kan även uppskattas med någon bakgrundsmusik.
alla tar varsin öl i ena handen och en shot i andra, sen ser man vem som drikker sitt först.
när man är färdig så börjar man om igen, man kan även utvekkla denna lek med kanske en poängtavla^^;)
((MAAD))

2008-02-24 05:49
Racken P18
Den är nice. Men sen är det ju en stackars förlorare som måste "åka bussen" oxå (den ända som har kort kvar).
går till typ så här:
hela kortleken i en hög vänd uppochner. man vänder första kortet (säg att det är en 6a) och så åker man...
Man börjar vända kort för kort tills en sexa kommer upp igen. varje kort man vänt måste en klunk drickas av förloraren. så kör man med nästa kort och vänder och kör tills kortleken är slut. det brukar gå åt typ 2-3 öl när man loosar och åker bussen (om man inte fuskar och dricker små klunkar).

2008-02-24 05:54
Racken P18
nä jag kom på att det inte är samma. den du skrev plus den jag skrev heter ride the buss

2008-02-24 15:14

mina party lekar ar inte rumsrena sa vi skippar dem! :)

2008-02-24 16:47
Lambo!,

Ett scenario med 10 personer, 9 personer skriker en av personernas namn
tex, kalle.

- Kalle på bordet, Kalle på bordet, Kalle på bordet
- Kalle stiger upp på bordet med sitt fulla glas!

publiken sjunger följande; För nu glaset till din mun (när publiken börjar sjunga börjar kalle dricka) shofadderittan lambo, drick nu upp din fylle fylle hund shofadderittan lambo
se nu dropparna i glaset rinnna ner i fylle aset, lambo HEJ lambo HEJ, shofadderittan lambo!

- nu ska kalle ha druclit upp sitt glas, har han inte gjort det får han fylla sitt glas igen och börja om.

- har kalle druckit upp så sjunger han följande; jag nu glaset druckit har (publiken= shofadderittan lambo) kalle = ej en droppe finnes kvar (publiken = shofadderittan lambo)
kalle = se nu hur jag snart ska vända, glaset på min bordsdams ända (kalle skriker LAMBO) (publiken skriker HEJ) (Kalle skriker lambo) (publiken skriker HEJ)
- alla skriker SHOFADDERITTAN LAMBO!

/ jag lovar er, sjukt kul blir dyng full varje gång

one love,..
G wuz here!

2008-02-24 16:49
glömmde, när kalle sjunger se nu hur jag snar ska vända glaset på min bordsdams ända
så ska han vända sitt "tomma" glas över sig själv eller en kompis, kommer det en enda droppe får han fylla sitt glas och börja om!
G wuz here!