I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jamba har snott pengar från mig!!!

Övrigt - Blandat

   

2008-02-18 22:45

Jamba har snott pengar från mig!!!

Jag gick igenom min mobilfaktura nyss (något jag annars aldrig gör) och såg att nån Entertainment grej fakturerade mig på 50 spänn. Jag fattade ingenting och ringde Comviq och de sa att de e en spm tjänst som tillhandahåller ringsignaler o dyl. Jag fattade ingenting eftersom jag inte hade beställt nåt sånt förra månaden. Så kom jag på att i början av varje månad skickar Jamba ett sms om att de e en ny månad och bla bla bla. Jag har alltid antagit att de e reklam som de skickar eftersom jag beställde en ringsignal eller spel eller nåt, kommer inte ihåg riktigt, från Jamba förra sommaren. Men nu verkar de som att jag har ett abbonnemang hos dem trots att jag aldrig har gått me på att jag vill de. Får de göra så?? Ska man inte kunna beställa en tjänst utan att få ett abbonnemang på halsen? Jag måste väl ändå ge mitt godkännande och på något sätt ge mitt personnr och grejer för att kunna starta ett abonnemang?

E nån här rättsexpert? Eller åtminstone jävligt insatt i såna här frågor?