I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

LÄSER NI dethär?

Övrigt - Blandat

2008-02-18 08:48

LÄSER NI dethär?

Blondinbella

Random utdrag: Journalister är bara människor med sitt egna bagage i sitt släp som jag definitivit tror påverkar deras sätt att skriva. Jag skulle gärna vilja veta i förväg om artikeln som jag läser är skriven av en höger eller vänster människa. För nej ren objektivitet finns inte, den som påstår det ljuger.

Där tror jag att vi bloggare kommer in. När vi läser om en nyhet men som vi kanske tycker är vinklad kan vi uttrycka det i våra egna bloggar utan att behöva vara så politiskt korrekta. Läsaren är ofta medveten om att personen är inne på en blogg och därför vet personen att den kanske inte den trovärdigaste källan, men hey är aftonbladet eller andra tidningar det? Nej.

Kenza

Hej!

Allt bra med er? Jag själv mår bara bra. Känns dock som att jag är på väg att bli sjuk, hostar hela tiden.. Får hoppas att det inte blir något värre än en förkylning.

Justja! Många av er undrade varför jag inte var med i Nyhetsmorgon på tv4 imorse eller vad det nu var.. Dom har ringt och tjatat, det har dom. Men jag har bestämt tackat nej. Varför? Dels av samma anledning som förra gången, jag känner mig helt enkelt inte redo för tv. Men också för att jag inte riktigt förstår varför jag ska sitta och diskutera bloggar i tv. Det finns så himla mycket viktigare saker att ta upp, och jag tycker verkligen inte att bloggvärlden är något viktigt ämne som det svenska folket bör informeras om. Jag tycker helt enkelt inte det. Så dom fick klara sig utan Sveriges största bloggare imorse, men det gick säkert bra ändå. =)

Nu ska jag ta & ladda upp lite bilder här i bloggen, från flygresan till Kanada. Kommer upp senare då!

Ha en bra dag, puss & kram ♥

Detta är två av Sveriges största bloggar. Jag har följt dem i ungefär två veckor nu. Jag förstår inte! Läser ni det här? Varför läser man sånt? Istället för veckorevyn..?

http://tv4.se/klipp/277327.html
ur nyhetsmorgon

diskutera! Har de något ansvar inför sina läsare und so weiter! 

2008-02-18 08:52
http://www.metro.se/se/article/2008/02/05/21/3505-45/index.xml

"Varje vecka har hon över 50 000 unika läsare!"

2008-02-18 09:03
man läser sånt för att man inbillar sig att man har en kompis som berättar för en om sin dag och sina tankar.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-02-18 09:23
Jag förstår inte varför alla människor tror dom e så jävla intessanta att dom ska skriva blogg?

2008-02-18 09:37
Att det finns människor som bloggar tycker jag är helt förståeligt. Genom en jälvigt trång lins går det att vinkla och jämföra fenomenet med gårdagens dagboksskrivande. Det som skrämmer, och i lika stor grad förbryllar, är att tusnetals människor självmant besöker dessa sidor. Missförstå mig rätt här. Det finns ett par välskrivna och intressanta bloggar där ute, men de två du refererar till, plus deras intellektuellt likvärdiga kusiner som du så ofta hittar i metro, punk.se och i andra gratistidningar, är, och kommer aldrig vara, välskrivna alster. De är uppmärksamhetstörstande individer, enkelt förklarat, som lägger allt krut på att framställa sig själva som intressanta och roliga "samhällsdebattörer".
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2008-02-18 09:45
Det enda som jag kan tänka mig är anledningen till dessa 50.000 klickar i veckan är - gubbsjuka. Kenza och blondinbella är ju värsta lolitorna. Knappast nån slump.

Graffare

2008-02-18 10:00
Kenza och Blondinbella har faktiskt en gemensam nämnare, sjukt långa ben!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-02-18 10:55
från ditt utdrag verkar ju iallafall hon Kenza ha en rätt sund inställning till sitt bloggande.. men jag vet inte har aldrig läst mer av henne än det du citerade..

för att svara på din fråga.. nej jag läser inte sånt här, man läser väl sånt här istället för veckorevyn för att detta är gratis kanske och nej de har inget ansvar inför sina läsare..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-18 13:06
Fattar inte vad som är så intressant med deras bloggar. Tråkiga, tråkiga och åter tråkiga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-18 13:38
Kenzas blogg har jag läst, ett par gånger och den är väl helt okej. Men blondinbella, naej fyfan..
http://www.herrbitter.blogg.se/
Toastare

2008-02-18 13:41
Har bara skummat blondinbella någon gång, inget som ligger i mitt intresse. Men jag kan tänka mig att de lockar tjejer som vill leva deras liv, snygga, rika osv. Sen läser folk som hatar, för de blir beroende. Sen läser killar som tycker de är snygga..
Jag skyller allt på Emma!

2008-02-18 14:02
Jag läser bara bloggar som har en mening och som jag får ut någonting av, t ex musikbloggar. Läser nästan bara musikbloggar. Där får jag information om ny musik inom de genrer jag gillar, får reda på nya up&coming artister eller tips om spelningar, reportage om hur det var på diverse spelningar osv osv

Jag förstår inte vad jag skulle kunna få ut av att läsa blondinbella eller kenzas blogg. Sjukt jävla tråkigt, förutsägbart och intetsägande. Inte ens underhållande. Eller är det kanske bara för att jag själv har en 16 årig lillasyster som jag tycker så?

Jag antar att såna där bloggar kan vara intressanta för en 45 årig pedofil som försöker ragga småbrudar på facebook och vill lära sig lite om dom. Alternativt för unga tjejer i bloggarnas egna ålder med dåligt självförtroende som vill läsa om hur man "borde" vara för att bli poppis, och inte har råd att köpa veckorevyn.
"I lay chicks like mother goose"

2008-02-18 14:23
Media har ju också så sjukt efterbliven syn när det kommer till de här bloggtjejerna och reovisar (nu tar jag hon blondinbella som exempel då hon ständigt tycks vara med i Stockholms tidningar) det hon skriver som om det vore viktiga saker hon skriver om, hon själv och expressen ger ju sken av att hon driver nån form av seriös, politisk blogg när allt som står där är trams som endast kan vara intressant för hennes kompisar och andra småtjejer som vill efterlikna henne. Men det att hon får många sidvisningar handlar väl om att folk ser henne som ett skämt, vilket man även ser om man läser kommentarerna.
 DIF!

2008-02-18 15:42

Kenzas blogg snubblade jag in på för nån vecka sen och eftersom jag har en avsky för ointressanta människor som bloggar tänkte jag att jag skulle hata Kenzas också. Men inte! Bloggen i sig är ju inte så värst intressant, men hon utger sig ju inte heller för att vara något annat än en 16-årig tjej som modellar lite och går o tvåan på gymnasiet. Jag diggar henne! Dessutom är hon ju så söt så man kan dö.

Skåne!

2008-02-18 16:10
palla dom 2 huena, speciellt blondinbella!

2008-02-18 16:16
mooooooooorr jag vet att jag bara skulle kunna låta bli att gå in och läsa men det går inte att undvika dessa människor när de hänger i soffan på nyhetsmorgon och varannat blad i metro JAGFÖRSTÅRINTE! skulle folk vilja läsa om mitt liv om jag starade en blogg? bloggar ni? varför är jag så arg på dem? speciellt blondinbella! och hur kan hon ha mvg i svenska när hon varken kan skriva ihop eller stava rätt?

:-s

2008-02-18 16:41
jag kollade just igenom blondinbellas to do lista och hittade: " Träffa min bloggcoach"

HAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHAHAH VA?! EN BLOGGCOACH? ÄR DTE NÅGON SOM HJÄLPER HENNE MED HUR HON SKA SKRIVA? HAHAHAHAHAHAHA!

Seriöst....

2008-02-18 17:32
sofijaaa:

Hon blondinbella pluggar där jag pluggade förut, kvalitén har sjunkit något enormt där men det är inte svårt att få höga betyg om man ler vänligt och är allmänt duktig på rövslickeri. Hon är ett skämt, kort och gott, säger jag som träffat på människan, men det är som det är; to each his own. Det hela handlar om att hora så mycket som möjligt: alla skriver kommentarer om hur tuff hon är, och hon är väl kompis med de i utbyte eller något. Stureplanslivstilen, eller någon wannabe-version av det hela. Det roligaste jag läst var att hon skulle köpa en lägenhet med pengarna hon tjänat på att blogga senare i år.
•pave paradise•

2008-02-18 19:00
Men hon ljuger ju hela tiden. Dels i sin "ledare" i expressen och sen så hävdade hon att hon hade mvg i allt förutom matte och idrott. Visserligen så säger du lhabia att det är lätt att fjäska till sig betyg men come on, hon skriver helt fördjävligt och kan inte analysera för 5 öre.
 DIF!

2008-02-18 19:01
bruden brukar checka in kenzas blogg ganska ofta, fattar inte varför....

men en blogg jag gillade var fan phlegms!!

phlegm : blogga mer!
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.

2008-02-18 19:02

Folk läser väl det där av samma anledning som de läser aftonbladet. Humorfritt och mer eller mindre värdelöst. Fast det beror väl på vad man anser är viktigt. 

Hehe, den där bloggcoachen var dock humor.

2008-02-18 19:23
bob:

Jag har inget direkt svar till just det, men jag får väl anta att vissa skriver rätt slappt när de inte behöver lämna in det som skrivs och få det betygsatt? Personligen så fattar jag inte hur man orkar med att ens hävda att det är enklare att skriva "e" istället för "är" osv...
•pave paradise•

2008-02-18 19:32
Jag förstår inte hur dom kan ha så många läsare, dom skriver inget direkt intressant och dom är inte tillräckligt dumma för att jag ska gå in på deras bloggar för att ge mig själv en "jag må vara dum och en loser men jag är iaf inte hon" som Helena Flodén. Hon har skänkt mig många skratt (hånskratt och ren gläjde) under det gångna året.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-02-18 19:48
Men va fan är det för fel på whoa det har hänt sig 2 gånger nu.

Ilhabia: Okej

Enola: Ja det tar nog priset

image242image242

DIF!

2008-02-18 19:54
bob
visst är det roligt, hon har en egen hemsida också!
(itsclive.blogspot.com)

2008-02-18 20:31
Nä men va faan, hon ser ju ut som en fisk haha Jag har aldrig förstått mig på det där skönhetsidealet med att förstora sina läppar så man ser ut sådär.. ser ju förjävligt ut

roliga ballonger hon i mitten hade iaf

2008-02-18 20:34
Hon i mitten heter Lina Hellquist, och hon till vänster kan nog ha varit man för några år sedan.
Vad kan jag säga? I love it.
(itsclive.blogspot.com)

2008-02-18 20:39
Jo det är ju faktiskt lite mer underhållande än de andra bloggarna, blondinbella osv. Känns nästan som en parodi så överdrivet som det är. Men så är det ändå for real, haha. Skönt.

2008-02-18 20:47
bob P19

ÄR DET DÄR ETT BRÖST?!

fy fan vad äckligt!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-02-19 00:21
det där var nog fan nåt av det äckligaste jag sett.. fy fan! var ändå lite såjhär sent på kvällen pilsk innan men det la sig ju jävligt fort.. fyyyyy!

2008-02-19 00:27
Ja det är ju inte någon av dom som inte har minst en överdimensionerad kroppsdel, okej om man gillar slitz-brudar (hon/dom är väl nåt liknande) men dom här ser ju helt skeva ut.
 DIF!

2008-02-19 00:33
bob: är inget fan av slitzbrudar direkt men att jämföra de här med nån som varit med i slitz är fan en diss tom mot den sortens brudar.. det här är ju fan mer elefantmannen nivå..

2008-02-19 00:38
Jag tror att alla kan fastna för bloggar av samma anledning som man kan fastna för våra bästa år hur absurd den än e eller man kan fastna för skvallertidningar. Människor gillar det absurda, det oförklarliga som vi antingen ska "organisera" så vi får ett grepp om de eller som vi kan klaga över. Alla älskar ju att klaga. Speciellt här på Whoa.

2008-02-19 00:42

Jag ar antivald men Blondinbella borde ju faktiskt puttas ut framfor ett tag.

2008-02-19 02:04
bob P19

vadå slitzbrudar är du dum eller?

Visst, slitzbrudar är skapade i många fall hos en plastkirurg, för att sedan plåtas och retusheras till oigenkänlighet hos någon som kan det..

den där bilden ser ut som något en psykotisk vetenskapsman med dåligt ögonmått skapat i garaget med en vinkelslip och en säck sågspån.. Seriöst, kolla läpparna!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-02-19 08:11

2008-02-19 08:23
haha sköna kommentarer på den där videon

TheKingmitdemDing (14 hours ago) Show Hide Marked as spam
0 Poor comment Good comment  
is this a vid from basshunter?
Hangaround

2008-02-19 09:38
Enola
Tack så enormt mycket, tack! FYFAN VILKEN GRYMT JÄVLA BRA BLOGG!
Så jävla mycket bättre än kultursidorna i DN och seriesidorna i .SE tillsammans!

2008-02-19 09:53
Simba 

Kan du inte läsa, eller tolkade du det jag sa väldigt fel?
 DIF!

2008-02-19 10:36
SpT
Du skulle bara veta min lycka när jag hittade den för 1 år sedan, höjdpunkten förra året var när jag såg henne på Hemköp under Åhléns.

Och visst man kan fundera över "läkarens" etik som gör hennes läppar.
(itsclive.blogspot.com)

2008-02-19 10:57
Förut skrev man dagböcker för sig själv,INGEN fick läsa dom.
Nu låter man vem som helst läsa det.
Lite som nazisterna förde böcker om folk och kartläggde allt om dom.
Nu gör folk det självmant.

Jag finner inget intresse i någon människas personliga blogg om vad dom själv gör om dagarna och vilken frukost dom åt.
dock läser jag musik-,kläder- och sport-bloggar.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Hangaround

2008-02-19 11:26
Foerplay
Det sorliga är att många gillar att följa dessa dagböcker:

"Varför är BlondinBella.se Din Favortiblogg?
Därför att hennes liv är intressant. Det är fartfyllt och sånt gillar jag.

Hur ofta besöker du hennes blogg?
Jag besöker Isabella's Blogg varje dag
ungefär 15 gånger. Haha!

vad är det bästa med bloggen?
Det bästa med Isabella's blogg är att
den är så långt från mitt egna liv
som möjligt. Intressant liv."

Detta har Hampus skrivit på sin blogg elvish.blogg.se.
Det gör mig ledsen att läsa det, stackars människa=/

2008-02-19 11:30
Hangaround

2008-02-19 11:34
"Jag har mitt eget språk och skriver som jag tänker, från hjärtat."
Jävligt orginell må jag säga

2008-02-19 12:05
matadåren

Haha, det bästa är ju hur hon går & posar för mobilkameran. My God.

2008-02-19 12:12
den enda blogg jag har läst är alex schulmans....för att kollegan som satt i kassa bredvid sa att den är "jättebra". detta hände en gång. har inget intresse av att läsa andras dagböcker / dagens stylingtips / senaste hollywoodskvaller eller vafan som helst. då köper jag hellre nån skvallerblaska eller "hårtidskrift" med nån månads mellanrum.

vill jag veta nåt nyttigt kollar jag på nyheterna på TV (vilket alla ni folks där ute bör göra istället för att kolla på aftonbladet.se)
We call them winerbrods.

2008-02-19 13:32

haha helena flodén haha :P

SPT jag läste också det där poor guy :/

o nutz du har nog en poäng där ska göra kaffe genast o fundera vidare hmm..

en sak till, tror ni blondinbella kommer ångra sig över bloggen och alla videoklipp på youtube osv när hon blir vuxen och mognar..? är det inte lite som att vika ut sig

jag blir så äcklad.

kaffe var det ja.

2008-02-19 13:57
sofijaaa 

Det vet man aldrig, människan verkar ju totalt avsakna självdistans.

EN favorit ifrån henne är när hon blev tillfrågad om vilken "mentalåldern" hon hade: Och hon sa "typ 25, dom i min egen ålder är så omogna" - Kan det bli mer 14-17-årigt?
 DIF!

2008-02-19 14:57

2008-02-19 20:03
Hon har ingen självdistans, som sagt. Men ignorerades.
•pave paradise•

2008-02-19 20:06
blondinbella kommer garanterat att få ångra sin blogg när hon växt upp, speciellt
eftersom att hon ska bli advokat eller minister. mycket fördomar i inläggen.
asiwouldsay
AHB AHB