Moderator
2008-02-12 22:20
Vill du bo med mig?
Hej Whoa. I mars ska jag börja hyra en lägenhet i andrahand (vitt kontrakt). Det är en trea i Hässelby Gård, ungefär fem minuters gång från tunnelbanan. Antalet kvadrat är jag inte säker på, men jag skulle gissa på mellan 60-80. Möjlighet till 100/24 bredband finns (och kommer troligtvis vara det som beställs). Rummet är omöblerat. Jag har heller inte enormt mycket möbler så har du en soffa eller så som du vill ha i vardagsrummet är det helt ok. Vad är jag för filur som letar en inneboende då? Ja mitt namn är Fredrik och jag jobbar via ett bemanningsföretag lite varstans i Stockholm. Tränar kickboxning så många dagar i veckan som möjligt. I övrigt gillar jag att festa och lyssna på musik, som de allra flesta. Har även ett intresse för rollspel, men det har jag inte fått så mycket utlopp för på senaste tiden. Vad vill se hos dig? Du får inte ha några djur. Jag tycker om djur men anser att det blir för mycket besvär att bo med dem, även om det inte är jag som ska ansvara för dem. Att du tar droger då och då är inga problem, det får dock inte vara någon daglig vana. Den sortens sätt att leva har jag fått nog av. Ser gärna att du är en sån som plockar och diskar undan efter dig direkt. Åtminstone vad gäller våra gemensamma utrymmen, ditt eget rum får du hålla precis i vilket skick du vill. Det känns viktigt att vi ska komma bra överrens. Vill helst (inte nödvändigtvis, men helst) bo med någon man kan umgås och trivas med istället för att bara bo med. Hyran ska precis till att ändras men kommer förmodligen hamna på 5333. Vi kommer att dela den, internet, eventuell tv och hemförsäkring rakt av på hälften. Jag vill ha 1500 i deposition och det kommer vara en månads ömsesidig uppsägningstid. Undrar ni över något mer är det bara att skriva här eller pm till mig. Jag ber om ursäkt om jag har uttryck mig lite otydligt, känner mig lite ostrukturerad i huvudet just nu. Men som sagt är det bara att fråga om något är oklart eller om jag har missat att ta med någonting.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Hade gärna nappat på förslaget om det inte var så att jag bodde i Göteborg och inte känner för att förflytta mig såpass långt, men det verkar ju vara en sjysst deal för den som vill/kan.. lycka till fan!
va?
Moderator
2008-02-12 22:29
Tackar! Och ja det är en bra deal. Trevlig som fan är jag också. Fast det har jag ju redan skrivit.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Om man ändå hade ett fast jobb.. Du verkar vara en jävligt skön person! Lycka till med att hitta någon!
Moderator
2008-02-12 22:43
Ja fast inkomst är ju ett krav förstås. Kanske man borde ha skrivit.
Vem är så dum att man tror man ska kunna ha en lägenhet utan fast inkomst?
va?
Moderator
2008-02-12 22:52
pool Man behöver inte vara dum. Bara lite väl optimistisk (inte så ovanligt som man kan tro) eller ha en alternativ inkomskälla som jag kanske helst inte väljer någon som har.
Moderator
2008-02-12 22:55
Soc godkänner inte inneboende, så det går ju bort ja. Nu ska jag lägga mig och sova, men skriva gärna och fråga eller anmäl intresse.
KaptenKrok: "Soc godkänner inte inneboende" Det gör dom visst det, läs socialtjänstlagen om du tvivlar.
Tänkte mer på folk utan arbete och inkomst alls, som på nåt sätt ändå skulle få för sig att vilja dela lägenhet av nån anledning..
va?
Haha, jag bor med en polare i hooden, det är nice!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2008-02-13 10:41
penguin Skulle vara av dig isf då.Ausonius Jag är inte bara snygg, jag har personlighet också. Lite som en life size Kendocka som kan prata och laga mat. Frågan är, har du pengar?Dekay Tack för supporten!Övriga Någon tycker att det låter intressant?
Kroken är superbra att bo ihop med om man gillar att ha kul med en sympatisk person! Lycka till, hoppas du hittar någon att bo med !
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Krok , jag tänkte väl det. :D
Har du ngn ålders gräns..? har Fast inkomst...
No you!
Vågar man gissa att det är på Ormängsgatan? Här bor nämligen jag i en trea med en trevlig prick som jag delar den med. Detta är redan ett Whoa-kollektiv.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
Moderator
2008-02-13 14:59
ProNoob Skulle ju föredra någon i min egen ålder. Hur gammal är du?fader Det vågar du nog, men du gissar fel. Friherregatan är det som gäller.
Jag kan i alla fall trösta mig med att ha lägre hyra än dig :P (Och det är på 68 m2.)
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
Moderator
2008-02-13 21:31
Är det ingen som behöver boende eller känner någon som behöver boende alltså? Kan ju tillägga att mitt kontrakt är på 12 månader men vårat eventuella kontrakt kan vara så gott som valfri längd.
KaptenKrok P22 16,men många säger att jag e mkt mogen för det å ser äldre ut^^
No you!
Det känns lite absurt, men jag har obsessat hela dagen om att jag borde flytta till Stockholm. Allting för att jag såg din trevliga annons. Du verkar vara en skön typ, hoppas du hittar ngn.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Du å ja skulle ha haft det så jävla bra kapten, om det nu inte vore för att ja tackade ja till skitjobbet ja sitter med nu. Jag kommer någon gång efter sommaren och hänger på ditt lilla crew. Ok?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2008-02-13 22:38
Jonka Med dina tågpriser är du alltid välkommen.
Billigt är bäst.
Hade det varit i juli, kanske :/
Eller, nej.. nu ljög jag.. kanske i september ^^
Tror fan inte att jag uppfyllde något av dina krav :P Annars hade det varit väldigt frestande
synd att man har katt då... fan
AngeliC, en katt är ingen katt!
Dekay shit vilket minne du har ;)
ouuuushit, weird catpeople invaderar whoa .S
finns det nisses där med? trodde vi var ensamma om det.
i get more pussy then panty!
välkommen till orten!
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
Skivsamlare
2008-02-15 17:14
lycka till :D (bokmärke, måste se vem du kan tänkas hitta :O)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Moderator
2008-02-15 20:20
Tack ni som har skrivit och välkomnat/lyckönskat mig! Jag har fått några anbud som jag ska kika på. Är det någon mer som är intresserad är det dock inte för sent att höra av sig än. När jag har bestämt mig skriver jag det i tråden och ber sedan någon admin ta bort den efter typ en dag. Trevlig helg allihopa!!