De bästa ställena är välkända butiker såsom B&H Photo (som f.ö. står för Be Happy) från wikipedia: B&H opened as a storefront film shop on the Lower East Side run by Herman Schreiber and his wife, Blimie (the store's name comes from their initials). Jag köpte 2 kamerapaket i USA i höstas. Ett på B&H där jag köpte det direkt i butik i NYC, och det var det billigaste jag kunde hitta även jämfört med internetbutiker. Det andra köpte jag på ebay. Har inte haft några som helst problem, och kamerorna är identiska skulle jag tippa på som de man köper här. Skillnaden är att du får en manual på engelska, och får köpta en ny sladd till laddaren som går på 30kr på clas o. Jag är dock säker på att garantin inte gäller här, man får mad andra ord skicka den till USA om det skulle knasa. Jag har stort förtroende för ingenjörerna nuförtiden och litar på att inget händer under garantiåret..
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.