I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Parfymtest!

Övrigt - Blandat

   

2008-02-12 16:16

Parfymtest!


Jag har varit en kraftfull motståndare gentemot parfyrm. Anledningen varför har sedan länge försvunnit ur mitt någorlunda skarpa minne, vilket säger att jag har varit antiparfyrmist i ett X antal år. Har genom tiderna föredragit att lukta "neutralt", ingenting eller "mig själv" , fast utan att lukta gammal utdunstad kroppsvätska som har torkat sig fast på kroppen. Luktfri deodorant kommer konstant upp i alla sammanhang.

Vilket fall som helst. En dag hamnade jag och min fader i en s k parfyrmbutik (kanske finns specifika namn för dessa affärer?) och han började inleda ett tråkigt samtal med butiksbiträdet. Jag tittade omkring i min omgivning och funderade över hur en butik som enbart säljer parfyrm kan gå runt? Införskaffar sig personer verkligen parfyrmer som kostar lika mycket som en helkväll på krogen, för att utsända en behaglig lukt till folket i närheten som igentligen inte är ens riktigta odör? Tänker någon på hur man luktar?

Många frågetecken senare efter att min far kommunicerat klart med denna brunhåriga sak, som även inkluderade en fin bakdel, giver hon mig en svart lapp. Självklart innehöll denna lapp ett parfyrmprov. Min första tanke var att lägga den vackert i närmsta soptunna, men den hamnade i innerfickan i jackan. Efter en tid hittade jag denna lapp då jackan skulle åka in i tvätten. Samma tanke slogs upp i huvudet, soptunnan medans texten på framsidan åkte igenom näthinnan. Fast istället provade jag den. Och då började förståelsen för användnigen av parfyrm. Tyckte att det kändes trevligt att lukta gott, få känslan utav att vara fräsch och betraktade mig som lite cool (kan diskuteras). Min ställning till parfyrm har totalt ändrats

Nu till saken. Vad är din inställning till parfyrm? Använder ni parfyrm? Om inte, varför? Vilken parfyrm luktar godast? Vad tycker du folk ska lukta? Osv.

Du behöver inte svara just på dessa frågor utan vill bara vet rent allmänt, berätta!