Jag har inga problem med mac på det sättet. Jag har hållt använt PC i snart 15 år, och har inga problem med stabilitet, virus etc för att jag vet vad jag gör. Däremot har jag en massa andra grejer jag har bättre koll på med PCn. Det finns liksom många flera fördelar för just mig att ha kvar PCn. Och visst har jag använt mac. Det är bara andra ställen man klickar på för att starta programmet i stort sett. När jag jobbar så maximerar jag arbetsytan ändå så vilket OS jag sitter i är helt ointressant. Tycker det är intressant hur mac har kommit att bli en "designdator". En teori jag har hört är att Apple överhuvudtaget överlevde var just pga det första desktop publisher programmet, som alla layoutare och grafiker började använda. Så hela designa-med-dator grejen började med mac, och trots att alla program blev portade till PC så är det inte så konstigt att byråer redan hade en massa macs och såg ingen anledning att byta. Det jag hatar är att folk ofta tror att man blir en bättre designer om man använder mac. Ser du vettiga anledningar att köra mac för att du ser fördelar med användarvänlighet, smidighet, effektivare workflow, vad som helst - visst, kör på. Men snälla köp inte en mac för att du har hört att mac är en "designdator". Jag tror största anledning till att den ses som det, är just pga att folk förväntar sig det. Moment 22. PS. långt inlägg off topic.. oh well :)
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.