I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bostadsbidrag

Övrigt - Blandat

2008-02-01 01:28

bostadsbidrag

Är det möjligt att få om man bor tillsammans med sin flickvän och endast lever på studiemedel 1040+inack , och man är över  18 ?

// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!

2008-02-01 01:31
Hoppas inte det

2008-02-01 03:41
De beror väll på? står båda på kontraktet ? går dom inte på inkomst/hushåll de går ju å kika på deras sida hur mkt man kan få i bidrag:)?
!! :)

2008-02-01 07:13
du borde väl inte kunna få både inackorderingsbidrag och bostadsbidrag? speciellt inte när du knappast BEHÖVER bostadsbidraget, utan det snarare är en bekvämlighetspryl för att du ska ha råd att dela lägenhet med din tjej..

(obs, jag har ingen jävla koll men mitt sunda förnuft säger detta)
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-02-01 07:43
kika på försäkringskassans hemsida !
finns mycket att tjäna in där,.-
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>[email protected]
Moderator

2008-02-01 08:55
DrKista För att han ska ha råd att dela lägenhet med sin tjej? Det blir väl snarare billigare om de är två som delar hyran.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-02-01 09:35
ja delar ni hyran plus matpengar o grejer funkar de nog, beror på vad det kostar också. Annars kan du jobba helg som hitman åt ryska regeringen, saftiga pengar i den branschen!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-02-01 10:14
Du kan beräkna ditt bostadsbidrag på www.forsakringskassan.se