I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det var bättre förr? Titta hit.

Övrigt - Blandat

   

2008-01-29 11:08

Det var bättre förr? Titta hit.

Yo.

Nu när Whoa äntligen fått tummen ur och startat ett modeforum så krävs det en vintagetråd. Det finns få saker som slår jakten efter den där tracktopen, de där skorna eller den riktigt ovanliga vindjackan. Känslan när man väl hittar ett objekt påminner väldigt mycket om julafton som liten, det är en nästintill euforisk känsla man fylls av. Jag har lite svårt att se varför man ska köpa nytt när det redan finns ett så rikt kulturarv där ute. Ett plagg eller en sko med en historia slår allt nyproducerat, vilken dag som helst. Så det här är tråden för alla som samlar, dyrkar eller drömmer om det som varit men som alltid är aktuellt! Tips, trix och kukmäteri är tanken. Det finns en stor risk att den här tråden blir en flopp. Ett modeforum utan en topic likt denna är dock inget modeforum.

Vad är ni på jakt efter? Vad gömmer sig för rariteter i din garderob? Eller köper ni gamla rariteter överhuvudtaget? GÄRNA bilder.

Själv ska jag försöka styra en kamera och knäppa lite bilder så fort jag kan. Här nere i min etta är det rätt fattigt på vintage-grejer men detta är ett urval:

Adidas Bern, enligt mig den bästa färgsättningen på en trainer. Blå med gröna stripes.. oslagbart!

Ett par Adidas TRX Marathon i en ganska ovanligt colorway (Svart, grå, rosa). Som orörda och kartong gör saken ännu bättre. Blir till att inviga dem i vår, när all skit är bortsopad.

Nike Air Icarus vilka är ett odödligt par Nike från sent 80-tal, tidigt 90-tal. Vit grund med svarta detaljer och en blå swoosh. Lite jobbigt att det mestadels är suede på skon, blir lätt smutsigt och nedslitet.

Adidas tracktop från 70-talet, skrikiga färger i sann A-lagar eller campinganda. Svår att matcha med något men fortfarande oerhört respektingivande. :)

Har även lagt bud på en Sergio Tacchini-tracktop som jag borde vinna, blå/vit från tidigt 80-tal.