Misshandla någon gravid?
Fyfan vad arg jag blev nyss. Sitter på jobbet och radion är på. En gravid kvinna blev slagen i magen på tuben idag av en okänd kvinna. Jag vet inte hur det gick , det hörde jag inte. Men FYFAN, vem gör något sådant? Kan det vara svartsjuka, otrohets grej. Jag vet iaf att jag aldrig skulle kunna göra något sådant. Jag ville bara dela med mig lite av min ilska idag.
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!
höjden av bitterhet att slå en grvid kvinna i magen.
fortsättning följer.
Mm, man kan ju inte må särskilt bra om man gör något sådant..
Toastare
2008-01-28 10:10
Jag skyller allt på Emma!
Spruta i nacken på kärringen som sparkade, finns ingen anledning att ha sådana personer vid liv i vårt samhälle
Usch :S Jag får ont i magen när jag tänker på hur rädd kvinnan måste varit, tänk att kanske förlora sitt barn för att man åkte tunnelabana och det fanns ett psyco där
Skulle inte förvåna mig om hon inte kan få egna barn och ville hämnas på något vis. Jävla smuts att göra en sån grej
mm verkligen
Fyfan... leta rätt på psyk-kärringen å spärra in henne... fyfan va äckliga människor det finns. Idioter
Moderator
2008-01-28 11:49
Det kanske inte syntes att kvinnan var gravid?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
dödsstraff känns inte helt fel ibland
Moderator
2008-01-28 12:20
Mr.Oba_BOUX! Dödsstraff för att sparka någon i magen? Holy mother of Christ....
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok Nej kanske inte, men det är ju inte normalt att helt oproviserat sparka någon i magen och spotta på dom över huvudtaget. Eller?
Det kanske inte syntes att hon var gravid? Fast det är ju ändå förjävligt...hoppas mamman och bebisen mår bra båda två.
Moderator
2008-01-28 13:28
Gertrud Hur vet du att det var omotiverat?_babyphat Ja jo det är klart att det är förjävligt att någon sparkar en annan i magen. Men det är ju ändå en ganska mild misshandel. Det jag menar är att ni inte ska vara så snabba att knyta snaran så fort ni får höra en sida av något hemskt som har hänt. Ni vet inte vad som hände, varför det hände eller hur det gick till så låt bli att leka folkets domstol. (det här sista är alltså riktat till alla, inte bara de fetade namnen sedan tidigare)
Nej det jag har hört på radio hela dagen ä ratt hon åkte tuben på Farsta linjen och sedan kom det fram en främande kvinna.. antar att det var så att det var oprovicerat.. men kan ju ha fel
Moderator
2008-01-28 13:55
Det du har hört på radion är troligtvis baserat på vad den gravida kvinnan har sagt, utan att den andra kvinnan har fått komma till tals. Nu är det förmodligen så att det var helt oprovocerat, men det är inte min poäng. För övrigt tvivlar jag på att hon såg att hon var gravid och att det skulle varit därför hon sparkade henne. Gör man förresten inte mer skada mot fostret om man angriper ryggen?
Alltid roligt att se 50 pers som egentligen inte vet ett skit om vad som har hänt sitta och spekulera hej vilt. Det kan ha varit så att det kom fram en påtänd kärring tuggandes fradga och hoppsparkade en fullkomligt oskyldig kvinna som råkade vara gravid i 8e månaden. Det kan också ha varit på 100 andra sätt. Men sådan är naturligtvis pöbeln, man kan inte begära att folk tänker själva...
Toastare
2008-01-28 14:14
KaptenKrok, du vet att det rubriceras som dråpförsök när en kvinna är gravid... även om den andre personen inte vet om att personen är gravid. Det sa självaste Leif GW Persson en gång... Super-Ruben, det är lika hemskt vare sig hon var påtänd, psyksjuk, normal, att det syntes att kvinnan var gravid, att det inte syntes att kvinnan var gravid.. det står att gärningskvinnan var okänd.. och att det händer en sån sak i morgontrafiken en vardag är det faktumet som säger att det är illa.
Toastare
2008-01-28 14:15
eller dråpförsök heter det inte eftersom man inte kan försöka nått oavsiktligt.. det var iaf inte mordförsök och inte heller dråp om barnet överlevde. så ja...
Moderator
2008-01-28 14:45
BountyBoo Fast det är ju inte direkt så att folk här har diskuterat vad hon borde anmälas för. Snarare så att hon borde våldtas, spärras in för tortyr resten av livet, skjutas och slutligen hamna i helvetet. Det jag menar är att det kanske inte ens är en tiondel av så hemskt som ni vill tro. Och nej det är inte lika hemskt oavsett omständigheterna. Om kvinna a står med en mage som är så stor att det är ett under att hon öht kan stå på egna ben och kvinna b kommer fram, stirrar henne iskallt i ögonen och säger "tror du att du ska få behålla din jävla unge eller?" är mycket hemskare än om kvinna a är gravid i femte månaden och kvinna b snubblar till och råkar sätta en fot i magen på kvinna a. Eller är det lika hemskt tycker du?
Ingen som sett en uppdaterad artikel?
Moderator
2008-01-28 14:47
Eller ändra att hon snubblade till att hon var drogad/psyksjuk/whatever, nojjade ur och sparkade i vad hon själv trodde var självförsvar. Att det skulle ha varit en olyckshändelse kan vi ju faktiskt nästan sluta oss till att det inte var.
Toastare
2008-01-28 14:48
jag betvivlar att en person kan snubbla så de sparkar en annan i magen, det gör nog du också om du tänker efter? Därför så tror jag att det är ett orimligt scenario.. att det skulle skett av misstag... och har inte med det i min uppräkning. Hittar inte någon som säger nått om att våldta.. men jag kan förstå folk som pratar dödstraff när den svenska psykvården inte fungerar och vad gör vi med en galen hund? avlivar.
Toastare
2008-01-28 14:50
ja jag skrev både påtänd och psyksjuk.. och jag anser att människor som är en fara för allmänheten borde få den hjälp de behöver. Vilket Sverige uppenbart inte kan erbjuda.. så jag tycker det är lika hemskt.. oavsett.
Moderator
2008-01-28 14:51
Som du säkert redan har sett vid det här laget uteslöt jag också misstag. Våldtäkt, tortyr och brinna i helvetet vad överdrifter från min sida. Så för att vi avlivar galna hundar borde vi även avrätta psyksjuka människor?
Toastare
2008-01-28 14:51
och nu ska det inte låta så rått som att jag vill avliva alla psyksjuka.. men frågan vi ställer oss gällande djur är "lever de ett värdigt liv" innan vi avlivar. Kanske borde fundera på det ELLER ännuhellre få en fungernade psykvård.. men inte ens mordet på Olof Palme eller Anna Lind kunde få folk att vakna.
Ja det är fortfarande korpen flyger, isländsk öga för öga mentalitet, amerikanska kristna ideal om att synd ska straffas å det grövsta och så vidare. Visst, synd om tjejen som fick en spark i magen, hoppas det går bra med bebisen. Men vafan ska man misshandla ännu en människa (eller som vissa säger, döda)? Ni är inte bättre än hon.
Moderator
2008-01-28 14:52
BontyBoo ja jag skrev både påtänd och psyksjuk.. och jag anser att människor som är en fara för allmänheten borde få den hjälp de behöver. Vilket Sverige uppenbart inte kan erbjuda.. så jag tycker det är lika hemskt.. oavsett. Menar du då att det är hemskt att en person inte har fått den hjälp den behövde, eller att det personen gjorde är lika hemskt oavsett omständigheter?
Toastare
2008-01-28 14:53
Kaptenkrok, det är lika hemskt ovasett omständigheter att det kan ske.. det är det jag menat hela tiden. Sen är psykvården tragisk...
Moderator
2008-01-28 14:56
BB Jag förstår inte riktigt. Att det kan ske är väl inte så konstigt? Vem som helst är ju i princip kapabel till att skada en annan människa, det är omständigheterna som gör att vi värderar dådet olika. Och självfallet hur pass mycket skada det var, men nu är det ju omständigheterna vi diskuterar.
Toastare
2008-01-28 15:02
KaptenKrok, okej.. för att du ska förstå.. inte att det KAN ske, utan att sånt här SKER. Och det är lika hemskt oavsett... men hemskt på olika sätt. Att det finns psyksjuka människor ute på stan som inte får vård, att det finns missbrukare som påtända är kapabla till vad som helst eller att det finns "vanliga"(vilket jag betvivlar) människor som en måndag morgon går och sparkar en annan kvinna i magen.
Moderator
2008-01-28 15:46
BountyBoo Då förstår jag äntligen vad du menar. Jag ber om ursäkt för min slöa förmåga att förstå. Och då håller jag ju självklart med dig, klart det är hemskt när det sker hemska saker.
wow,vill inte ens tänka in mig i situationen.shit,vet inte hur jag skulle reagera om det hände nån man kände?...skulle mestnog komma som en shock,asså aaa,vet inte hur man skulle reagera. sjuk jävla människa som förstör en annans kanske dröm genom att göra det där....sjukt
I'd try to play the game at the same i'l hope i'l get the fame....
det rubriceras väl mordbrand om man bränner ner ett hus där det brukar vistas människor, även om du vet att ingen är där när du bränner ner skiten. så borde ju rubriceras mordförsök i vilket fall? observera frågetecknet om ni tolkar det som att jag ska läxa upp. idiotiskt och lågt hursomhelst.
Not a follower, so Twitter has never been an option.