I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker en Praktikplats...

Övrigt - Blandat

2008-01-27 14:21

Söker en Praktikplats...

Hej hej!
Jag går i tvåan och nu är det dags för praktik. Inriktning fotografi och grafisk design, behöver hitta en praktikplats i stockholm, så om ni kanske kan tipsa om ett bra ställe skulle
det va nice som någon kunde säga till.

Praktiken är mellan 7 april till 30 maj

2008-01-27 14:44
Du kan få praktisera hos mig. Du får göra samma sak som du skulle gjort på en reklambyrå, dvs koka kaffe och mata min katt ^_^
It's only gay if balls are touching

2008-01-27 14:47
Nä.. nu vart det lite drygt kanske.

Såhär:
1. Ring en massa reklambyråer i Sthlm
2. Säg att du vill ha en praktikplats
3. ????
4. Profit

Dock, om du inte vill spela riktigt lika mkt på tombolahjulet för bra praktikplats, boka en tid med dom där du får komma dit och prata med dom, berätta om dina förväntningar på en praktikplats, och så; bra praktikplatser serveras inte på silverfat, utan i min erfarenhet måste du själv uttrycka dina behov och förväntningar.
Toastare

2008-01-27 15:25
jag måste tipsa om att maila istället... eftersom man ofta är upptagen och stressad på en reklambyrå.
Jag skyller allt på Emma!

2008-01-27 15:31
Jag skulle lugnt säga ring, och maila sen rätt person, och ring sen den personen igen efter ett par dagar. Mail ignorerar man ifall man kan.

2008-01-27 15:33
Maila och vänta sedan en vecka. Har du inte fått svar då så ringer du och frågar om de fått mailet.

2008-01-27 15:40
Eller så åker du till en reklambyrå där du är sugen att praktisera, be att få prata med chefen. Presentera dig osv.
Fuck me, I am weak

2008-01-27 16:57
Ringringring
Inte bra att maila, det kan ta sjukt lång tid att får svar om du ens får något och undertiden vandrar du runt i en ovissthet. Om dom säger att du ska maila dom så ska du pusha tillbaka att du vill ha svar senast imorgon eller så. mkay?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-27 21:27
jag har mejlat ett par styckna och de flesta har svarat men de har inga platser.
Okej, nu ska jag börja ringa.

2008-01-27 21:32
Jag hatar när dumma jävla praktikanter kommer in på min jobb och vill ha praktik. Kommer alltid sjukt olägligt och så får man avisa dom o dra nån snäll lögn så dom itne ska bli ledsna.

MEJLA!
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!