I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[FILM] Helvetica

Övrigt - Blandat

2008-01-25 02:52

[FILM] Helvetica

Flera av er har säkert sett denna, men om inte så har ni här en 1.30 lång dokumentär om typsnitt i allmänhet, Helvetica i synnerhet. Väldigt intressant imo.

Google stream

This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-01-25 10:38
nice, senaste C&D handlade om Helvetica, och var i stor del typad i helvetica..grymt snyggt nummer med fresh omslag dessutom
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2008-01-25 12:12
perfekt! Tack för denna!
Vi missade C&D upplagan som hade med Helvetica att göra.
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2008-01-25 21:40
polyphonic::jag tjackade min på ICA, kanske finns hos din handlare? värt att kolla upp!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2008-01-26 15:38
Det var inte senaste numret som handlade om helvetica dock.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-27 12:23
Jahapp då har var det slut på det roliga, de tog väl ner den. Ni kan köpa filmen här. Eller försöka hitta den nån annanstans :)

2008-08-10 18:43
Tänkte bara tipsa om en ny film av skaparen utav Helvetica - Objectified. Denna gång handlar det om formgivning utav produkter. Medverkande är bl a Ives (Apple), Bangle (BMW), Dieter Rams (Brown), Mark Newson och Karim Rashid (design-superstars som gör random landfill-crap :) ) m.fl. Kan nog blir riktigt bra.

Vet att det inte finns särskilt många här som är sysslar med industri/produktdesign men tror nog att många kan vara intresserade utav varför en iPod ser ut som den gör och att det handlar om mer än "att vara snygg", så jag postar ändå.

Filmen har alltså inte kommit ut än, men jag lär skapa en egen tråd när den gör det :)