I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Schyssta hak i Stockholm?

Övrigt - Blandat

2008-01-24 10:26

Schyssta hak i Stockholm?

Vart hänger alla softa opretentiösa öldrickande individer i Stockholm?

Behöver tips på schyssta krogar/ pub'ar/ whatever, gärna på 
Södermalm (eftersom det än så länge är där jag orienterar mig bäst).

Skriv gärna en rad eller två om stället med.

Ärtor ut!

Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Producent

2008-01-24 11:23
söderkällaren - dit alla ölhakshängade lowlifes går

theodoras - skönaste ölhaket på fridhemsplan, ligger ungefär mitt emot viper room på höger sida om dovas.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-01-24 13:41
Rockbaren i Upllands väsby 29:-/ölen! Trevligt folk också!
Signatur får rum här

2008-01-24 13:52
Både Theorodoras & Akkurat verkade värda, speciellt den sistnämnda då jag är rätt hooked på whiskey.

Vad är det för slags stämning, musik m.m. på ställena ni nämnt?
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-01-24 14:25

alltså, söderkällarn har tappat stinget sen många år tillbaka. att folk ens hänger där fortfarande är för mig ett mysterium.

2008-01-24 14:32
eggerone

Att folk fortfarande hänger där kan sammanfattas med "slentrian".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-24 17:07
söderkällaren har ju vart sämst sen de bytte från indian star. bättre då att gå till carmen vägg i vägg
http://www.kommandot.se/wp/

2008-01-24 17:39
ha! Jag trodde det stod schyssta tak.

2008-01-24 17:47
Finns en sticky eller liknande för detta här någonstans...

Men jag har inget emot:
Debaser
Theodoras
Balthazar

...ja.
•pave paradise•

2008-01-24 17:54
Stickyn finns antagligen under klubb&konserter forumet, underforum stockholm.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-01-24 18:07
Slödderkällaren heter det! haha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-01-24 18:24
Baltazar rekommenderar jag btw. schysst lokal, softa snubbar som ager det, ganska billig ol och alltid hiphop i hogtalarna.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-01-24 19:59
wollmars, fast kanske inte när jag tänker efter. mest på götgatan är inte fy skam, billig öl.
Admin

2008-01-24 20:06
Kolla här.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-01-24 21:26
Theodoras FTW! billig bärs o sen är de bara glida över gatan till viper room när man vill fuldansa.

Söderhof va kult innan de gjorde om!

Nivå 22 är väl de sunkigaste av alla sunkhak, o de gillar vi väl?

Min bild är... för mycket naket kanske?
Producent

2008-01-24 22:58
theodoras skulle jag säga att jag rekommenderar för att det är hyffsat fräscht där..

eller det känns fräscht där iaf, ganska billig alkohol vad jag minns..

jag har spytt i pissrännan där en gång. just so you know. jag fyllde hela upp till kanten.

så efter det kanske det inte var så fräscht :P

men personalen vill jag minnas var skittrevlig..

2008-01-24 22:59
Fan vad halva WhoaStockholm verkar hänga på Theodoras...
•pave paradise•

2008-01-25 00:09
eller så kan man testa kvarnen om man vill som ligger vid medis. Inget sunkhak direkt,men dock finns det öl där i "pub" miljö och dansgolv vissa dagar som alternativ.

Om man vill ha möjlighet att spela biljard tillsammans med alkoholen finns ju söderhallen på hornsgatan.
www.susei.blogg.se
Producent

2008-01-25 01:01
nästa whoaträffa på theodoras.. nån som är på? ;)

2008-01-25 08:02
Tack för alla svar! Blir Theodoras & Baltazar i helgen... ;)

2008-01-25 08:07
baltazar är ju också ett sånt ställe som hade sina glansdagar för många år sen. röd inredning, inga människor och dyr öl, vad är det för piss? bättre förr när det var packat med folk en tisdag och den värsta köttmarknaden jag upplevt på ett ställa övehuvudtaget (inte för att jag gillar köttmarknader, men det här var så extremt att det blev underhållande)
http://www.kommandot.se/wp/

2008-01-25 10:07
baltazar är rätt soft. dyr öl dock

2008-01-25 10:47
Baltazar verkade nice främst med tanke på musiken. 
Hittar ingen karta eller vägbeskrivning dit dock?

Yah well, ikväll snubblas det till Theodoras after After Work'en. Ses där fools!

Graffare

2008-01-25 13:06
hur kommer man till Theodoras?

2008-01-25 13:29
Art_Kills  
Som change sa: "theodoras - skönaste ölhaket på fridhemsplan, ligger ungefär mitt emot viper room på höger sida om dovas."

Råkar du hitta en brud stapplandes i rännstenen på vägen får du gärna ta mig i handen & leda mig rätt ;)

2008-01-25 15:35
ALLA TILL THEODORAS IKVÄLL!

Blindträff ala whoa!

Så här ser jag ut:
Brun tshirt med Bob Marley tryck, svarta jeans, vita sneakers.

Vilka kommer?

2008-01-25 16:23
Jag ska verkligen, VERKLIGEN försöka hitta dit! Hur dags öppnar/ stänger stället?

Jag:
Enda bruden i lokalen som pratar skånska. (behövs inte närmre beskrivning än så ;)
Liten på jorden, högt skratt & en Corona i handen är också bra ledtrådar.

Jag i värsta fall:
Sluddrande otyg med snuskgubbe-mentalitet, utspilld bira samt gräsfläckar på knäna.

Hojta på en spelare!

2008-01-25 16:28
Vart ligger dom mest otrendiga haken där alla som skämt ut sig big time runt halva stockholms krogscen kan befinna sig?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-01-25 16:30
Vi är dom som klottar ner stället men är välkommen helgen efter igen.
spliff macht frei

2008-01-25 16:30
Roni
theodoras vid fridhemsplan är ett ställe.
www.susei.blogg.se

2008-01-25 16:32
Triandafilo F22
mjo, även där har man ju skämt ut sig ett par gånger..=/
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-01-25 16:38
pimpslap F22

din beskrivning av dig själv i värsta fall stämmer fan identiskt med min, utan kryddiga detaljer då men jag undrar om inte vi är tvillingsjälar...

2008-01-25 16:39
jag sitter på theodoras med en kall bira i handen 19:00.

2008-01-25 19:04
roni

nivå 22? Lion bar?
www.susei.blogg.se

2008-01-25 20:08
theodoras is the shit efter jobbet!
Glada ögon ger din fiende bekymmer

2008-01-25 20:13
Harry B James Harry B James
Pub Anchor Sveavägen 90
My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2008-01-25 20:13
MEN.
Harry B James Regeringsgatan 47
My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2008-01-25 23:39
Harry B James vart jag på med After Worken ikväll! Fett nice stämning men fyllt upp till bredden med folk. Sedan snubblade vi vilse på Söder, så det blev aldrig något Theodoras. Men däremot Mest Bar & Kök. Riktigt värt!

2008-01-25 23:55

Vart går man om man vill sjunga karaoke? Något schysst men ändå hak.

Tisdagar på Pub Anchor är ju kul. Jag sjöng en gång ute på haken Myran ute i Svedmyra. Även Chaplins på kungsgatan.  Det är kul att sjunga.... och dricka!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-26 01:13
Ett grymt ställe som inte har nämnts är LIMERICK, som ligger vid rådmansgatan. Superb irländsk krog som vid fredag- samt lördags kvällar bjuder på brittiska trubadurer. Öl så det räcker och blir över samt en massa fina whiskey's för finsmakaren. Minus är att stället är lite utav ett fotbollshak där diverse fotbollsfraktioner väljar att samla trupp, utöver detta är stället top notch och bjuder på ett genuint uteliv som känns väldigt osvenskt!

2008-01-26 11:11
pimpslap F22

haha så du hamna också på harrys, shit synd att vi missa varann. jag va iofs fett osugen på harrys, ville ju till theodora, så ja gick mest runt o tjura fan o posa med min bob marley shirt som inte direkt smälte in.
Men efter fredag kommer lördag, vart ska folk ikväll då

2008-01-26 11:54
Berlin Bar
Snottys
Limerick
Sjöhästen
Pub Anchor
Debaser
Pet Sounds
Pelikan
Tiki Room
Sjögräs
m.m.

Är det ställen jag besöker oftast.

2008-01-26 12:53
Carmen, haha, förvirring var stor när jag trodde festandet skulle ske i en pizzeria. Visserligen blev det inte speciellt mycket bättre när vi kom ner en våning, men allt som allt fick kvällen en stark 3 av 5 (mest p.g.a. möjligheten att styra musikvalen).

2008-01-30 10:14
ingen som har nämt kellys.bra priser skönt folk=)ligger på söder för dom som inte vet...
LINJE 19 HUGG DOM

2008-01-30 23:07
skulle vilja ha lite tips på krogan som har öppet sent på fredagar, gärna sånna man kommer in på vid 2-3 tiden ...

www.skurkarobanditer.se

2008-01-30 23:46
Citykrogen stänger tre. Sjukt roligt att se tuggargängen beefa med dom minimala vakterna. Äckligt häng.
spliff macht frei

2008-01-31 00:54
Tikiroom har grymma drinkar! Och Vampire Lounge...

Vill ni dricka billig öl är det fan softare att köpa från bolaget och sitta hemma hos nån, förfesterna är ändå alltid roligast.

Och som bacteria skriver, citykrogen är fan ångest.. bara massa lallare och annat pack som hänger där.

2008-01-31 16:59
pimpslap: en tjej som dricker whiskey? yes! vill du ta en whiskey med mig?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-01-31 17:56
Filbunke:  Sure thang fella!

2008-01-31 18:04
röd inredning, inga människor och dyr öl, vad är det för piss?

huh? roda inredningen e ju fett skon, plus dampade belysningen. Inga manniskor? ibland hittar man inte ens nanstans o sitta och da tycker jag det ar FOR mycket manniskor. och olen e ju inte sarskilt mycket dyrare an Theodoras? 5 spann hit o dit. och musiken.. har aldrig varit pa nat enkelt olhak som spelar battre musik. Och mycket battre utgangspunkt om man vill till klubb efter. Theodoras har bara Viper i narheten (som e skit). Baltazar e soft!

eller så kan man testa kvarnen om man vill som ligger vid medis. Inget sunkhak direkt,men dock finns det öl där i "pub" miljö och dansgolv vissa dagar som alternativ.

Kvarnen e ju verkligen inte nat sunkhak. nastan fint, fast pa ett kultigt satt. Det stallet gillar jag. Fast det ar val ko utanfor oftast, o garderob att paya.

2008-01-31 18:05
jag hatar inte pa Theodoras dock. oxo soft