I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Liv på Mars?

Övrigt - Blandat

2008-01-27 16:26
och flummigt svammel kan inte du direkt kalla andras åsikter och tankar för, för vem är du för att bestämma om det är svammel?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2008-01-27 17:37
det är flummigt svammel när det handlar om spekulationer som är rent löjliga och till på köpet gäller en planet som vi ändå har rätt goda kunskaper om, även om man inte vet allt.. pseudo vetenskapliga flum teorier har aldrig gjort nåt gott.. att spekulera om liv i universum är en helt annan sak än att spekulera om liv på mars.. när en jordbo tror att det funnits stora civilisationer på mars är det ungefär i nivå med att en svensk skulle vara övertygad om att afrika är bebott av enorma bajsätande hyperinteligenta rosa reptiler.. visst nån kan ju argumentera att det finns white spots i kartan och att det faktiskt kan vara så men det gör inte teorin mindre löjlig.. men som sagt, foilk får ju tro vad de vill det gör världen lite mer färggrann med lite galningar i den.. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-27 17:41
bilden ifråga är ju som sagt en svartvit bild med färgfilter tillagda på, stenen ifråga ligger ett par meter från den lilla roboten som tagit bilden så den är ett par cm hög.. är era marsmänniskor jäätesmå eller har de legat på knä och karvat ut ministatyn i marken?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-27 18:21
Joel men vem är du eller någon annan att dömma ut en persons flummighet och kalla den löjlig? Har jag rätt att kalla dig löjlig eller färggrann galning för att du är så skeptisk?
Varför ska man inte få ha sin flummighet och sina åsikter, önskningar och tankar utan att någon ska leka gud över en?
Kan du bevisa att liv inte finns eller har funnits på Mars?

2008-01-27 18:24
Är et bara jag eller känns bilden jävligt datagjord?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-01-27 18:53
Kreativ den ser förjävla pixlig och jävlig ut, men om den (den stora versionen) är den NASA tog så är det nog en klippa som ser skum ut pga pixlarna eller nåt. det ser skumt ut iaf.

2008-01-27 18:58
Visst, "klippan" ser ut som en människa, men att det faktiskt skulle vara det? Föga troligt. Och varför skulle det då bara vara 1 människa/livsform? Vart skulle den komma ifrån? Hur livnär den sig? Det finns ju inte direkt åkrar och ICA-livs på Mars.

Jag är väääldigt skeptisk.

2008-01-27 19:08
jag tycker såna här artiklar är jättehärliga, de fyller hålet en ding-ding värld lämnade efter sig litegranna.
att folk tar dem på allvar är ju däremot lite synd.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-01-27 19:08

Hur vet du det Klockan?

--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2008-01-27 19:16
> Jum_Jum
Eehh... min manliga intuition, jusste!

2008-01-27 19:50
Så du menar att du inte har kollat för säkerhets skulle me egna ögon? Hur ska vi då tro dig?
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2008-01-27 21:04
raketsforskarna på whoa spekulerar..hahahaha

2008-01-27 21:06
Kan du bevisa att liv inte finns eller har funnits på Mars?
Kan du bevisa att månen inte är gjord av ost? Väldigt bra sätt att resonera.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-01-27 21:37
jennie: får och får? när exakt satte jag en pistol mot tinningen på någon här inne? tror man att en ett par cm stor sten som sticker upp ur marken på mars är en staty av en människolik varelse lämnad där av en storslagen marsians civilisation är man dum eller galen (det är ju fan definitionen av galen) i min värld, sedan får väl folk tycka det samma om mig om de vill, tar inte så illa upp av om galningar tycker jag är för skeptiskt (vilket jag inte tycker jag är, jag är helt hälsosamt skjeptisk och har gott om fantasi och tror att det finns möjligheter för allt möjligt ute i universum som sagt) men jag grundar ju iallafall inte min uppfattning om det på en artikel i aftonbladet i kombination med en tolkning av nån uråldrig text som kan tolkas hur som helst..

jkfibmm P22: vad har raketforskare med mars att göra? du vet att forkare också läser saker för att lära sig alla forskare kommer inte på all vetenskap som finns själva från grunden, så det är lika möjligt för vemsom helst här inne att ta reda på bra och pålitligt vetenskaplig information utan att ha gått endag på univeristet eller  upptäckt ett enda grundämne eller byggt en enda raketmotor i sitt liv.. och för allt du vet så kan hälften av människorna här inne ha studerat fysik och astronomi i många år..

2008-01-27 22:59
Joel413 P24

"jag vet mycket väl att gamla kulturer haft kunskaper som ibland kan verka fantastiska om astronomi men när man försöker höja upp det till nån slags given sanning utan att även grunda det eller åtminstone kolla så att det går någorlunda ihop med nutida observationer alls så blir det lite löjligt.."

Vadå? Skulle det inte vara en given sanning att tex forna egypter och mayaindianer hade kunskaper om universum långt före oss? Det intressanta är ju HUR dom fick dessa kunskaper inte om. Med det säger jag inte att det innebär att det finns marsianer eller att det har funnits heller för den delen, men det finns mycket i historien som är lagt åt sidan för att det inte passar våran logik. Och om man ska döma saker som har med rymden att göra så är väl ändå våran såkallade logik ganska oanvändbar med tanke på att ramarna för den är ganska trånga. Sånt som du och jag sysslar med dagligen idag var ju så långt som logiskt man kunde komma för 200 år sedan. Du får tro vad du vill, men döm inte andra för att deras åsikt inte passar din logiska måttstock.

"They condemn what they do not understand."

2008-01-27 23:27

Narkimic: vad vill du ha sagt? jag snackatr om marsianer inget annat.. allt annat som har med gamla kulturers astronomi är helt irrelevant för mina åsikter om inteligent liv på den specifika planeten mars. universum och mars är vitt skilda saker i det här sammanhanget.. sedan tror jag inte att gamla kulturer haft besök av utomjordingar heller men det är troligare än att det funnits inteligent liv på mars och det säger mycket om hur liten chansen för inteligent liv på mars är i mina ögon.. jag dömmer folk hur jag vill, precis som ufo dårar dömmer folk som inte tror på deras helt fantasier.. skillnaden är att jag kan argumentera för eller emot det jag säger med fakta.. sedan är jag öppen för en massa grejer utanför de ramarna.. men just civilisationer på mars finner jag för uteslutet av vetenskapen för att spekulera om..

håller dock med om att logiken inte funkar för allt i livet, det som finns utanför logiken är dock tro och liv på mars är en fråga om naturvetenskap som bygger på observation och logik och inte tro som bygger på andra saker och handlar om det som eventuellt ligger bortom materien, vad jag har för åsikter utanför logikens ramar hör dock inte hit..

återigen så har jag inte sett något som tyder på att det finns eller har funnits inteligent liv på mars och till dess så blir disskutionen som att disskutera gud med kristna.. alla som argumenterat för civilisation på mars här inne har använt den typen av argument som vissa kristna använder för gud, som t ex "du kan inte bevisa att det inte finns en gud/marsianer så därför är min åsikt lika trpolig som din".. skillnaden är bara att vi faktiskt har utforskat mars endel och mars är begränsat, och där skiljer guds disskutionen och mars disskutionen sig från varandra..

det finns inget som tyder på liv på mars och kortet på bilden innehåller en några cm hög sten.. utifrån det så blir jag väldigt nyfiken på hur folk kan vara så insnöade på att det finns en utdöd avancerad civilisation på mars som inte bara hann före oss med inteligent liv trots sämre förutsättningar utan ska ha gått om oss till på köpet? (ifall de kom hit och snackade med indianer vilket inga eventuella marsianer kan ha hunnit med då mars uppenbart var totalt ogästvänlig långt innan människor hade nån kultur på jorden, eller ens fanns för den delen)..

2008-01-27 23:32
sedan verkar det som att vissa kopplar min skeptisism mot liv på mars till nån slags skeptisism mot liv på andra platser i universum. en jävligt korkad grej att få för sig om man läst ett enda inlägg jag har skrivit.. jag pratar som sagt uteslutande om planeten mars..

universum är en helt annan historia som sagt, jag tror absolut att det finns liv på någon av de 200 miljarder planeter som snurrar runt många miljarder solar i vår galax och om inte där så i en av alla de oräkneliga galaxer som innehåller lika många egna planeter.. det är dock som sagt en helt annan disskution..

2008-01-28 07:42
Swagman P23

stoppa upp osten vetja.

Joel det handlar inte om att du satte en pistol mot vare sig någons tinning eller röv. Det handlar om att du sitter och kallar någon för galen när den personen sitter och skriver ett omscenario som inte verkar direkt troligt, utan är mer som ett "om". Hade någon för 2000 år sen sagt att man skulle kunna skicka upp människor ut i rymden så hade folk tyckt att man var koko, men det går, right? 
det jag menar är... Vad har du för rätt att kritisera eller förlöjliga andras tankar. Kan du, som sagt bevisa att liv inte finhns ute i rymden? och kan du bevisa att liv inte finns/har funnits på Mars?
Svara mig på den frågan.

tror man att en ett par cm stor sten som sticker upp ur marken på mars är en staty av en människolik varelse lämnad där av en storslagen marsians civilisation är man dum eller galen (det är ju fan definitionen av galen) i min värld

Och var ser du att jag har skivit att det där är en utomjording då? eller staty för den delen.
Det är kul att se att du anser dig ha rätt att kalla folk för dumma eller galna, när du själv inte ens har förstått syftet med det dom skrev.
verkligen underhållande. det fick mig nästan att le.

Tänk om vi faktist kunde kopiera en varelse såsom ett får eller så...

Oj! vi kan ju! Det heter klona!

Undra hur många det är som tyckte att det var korkat och löjligt på 20-talet.

2008-01-28 07:48
Joel en fråga till... har du info om att stenen bara är några cm stor?
Och du snackar om "utifrån det så blir jag väldigt nyfiken på hur folk kan vara så insnöade på att det finns en utdöd avancerad civilisation på mars som inte bara hann före oss med inteligent liv trots sämre förutsättningar utan ska ha gått om oss till på köpet?"
hur vet du om dom har/hade sämre förutsättningar, om det nu skulle vara så att det finns/fanns nån där? Vad säger att dom tex behöver samma förutsättningar som oss?
Varför kan du bara inte vara öppen för saker?
Det finns alltid ett tänk om scenario... Om det sen stämmer eller inte är en annan sak. Det kan man inte utesluta före man har svart på vitt.

2008-01-28 07:48
och nej. jag grundar inte min uppfattning på aftonbladet, som du har för dig.

2008-01-28 08:25
hur vet du om dom har/hade sämre förutsättningar, om det nu skulle vara så att det finns/fanns nån där? Vad säger att dom tex behöver samma förutsättningar som oss?

du skulle behöva lära dig lite basic vetenskap/fysik/biologi, jennie-is-back.

2008-01-28 10:58
iofs så vet jag att det är en livsform. Som desutom sitter på en rullande sten, se bilden de ser ut som han cyklar, och det ända han äter är sten, se även detta på bilden. Han, jag har beslutat att det är en han, har inga vänner, notera att han är ensam och lär således också ha dålig humor eftersom hans roligaste e att cykla på en sten.

så där har ni det.

//Ydebrinkarn - Case CLOSED!!!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-01-28 11:02
is there life on maaaaars?

We call them winerbrods.

2008-01-28 11:46
garyowens P21

nejdå du. jag har faktist redan pluggat det där. om du inte har bevis på att utomjordningar faktist behöver samma förutsättningar eller att dom behöver leva på samma sätt som oss så måste jag citera en mycket vig, men ganska gammal kvinna "kniiiiip!".

2008-01-28 11:55
haha! fy fan jag orkar inte.. tänk om husdjuren talar när vi inte är hemma..

nej jag kan inte motbevisa det men jag kan heller inte motbevisa påståendet ovan, kommer dock fortsätta tycka att en vuxen människa som faktiskt tror att det är så är konstig, korkad eller galen.. det är en helt annan grej att sitta och snacka utifrån "om" vinkeln, men det är inte det folk här inne har gjort.. de har snackat som om de faktiskt tror att det ä så och det är en helt annan grej..

kloning är väldigt logiskt och vetenskapen har länge förståt att det går, sålänge man ens har haft ett nys om gener och celler så har man sett det som en möjlighet.. precis som man väldigt länge har uteslutit annat liv än, möjligen men väldigt otroligt, bakteriellt sådant på mars för länge länge sen.. det är liksom inte en ny tsanke med liv på mars, folk trodde faktiskt på att det var så på riktigt för länge sen, sedan utnytjade man vetenskapen och insåg att det man såg inte var spår efter civilisation, och man mätte ochy hade sig och insåg att det var en allt för ogästvänlig planet med en allt för våldsam historia för att liv ska utvecklas, och man uteslöt att några saker som såg ut som bakterier i en sten som kan ha kommit från mars var bakterier det var istället delar av stenen, sen skickade man uppen robot som fotade, tog prover på plats o.s.v som uteslöt liv.. vad begär du av vetenskapen liksom? tycker de har gjort det rätt klart att det inte har funnits nån civilisation på mars vid det här laget liksom.. och det finns tillräckligt många fantastiska och spännande saker i rymden att spekulera om för att det ska vara rätt meningslöst att spekulera om civilisationer på en planet vi redan "vet" att de inte funnits på..

den här tråden handlar om just den här "statyn" och vad den betyder så menar du inte att det är en varelse eller en staty så förstår jag inte vad det är du disskuterar riktigt.. det var ju just den lilla stenbiten som var det nya "beviset" hah! på liv på mars.. och de jag har kallat korkade är de som vägrar inse att det är en artikel i atonbladet som är helt vansinnig..

som sagt, tror man på fullaste allvar att husdjuren dansar på borden och samtalar när vi går ut ur rummet eller att det funnits stora civilisationer på mars av alla platser ara för att man inte kan vara hundratio på motsatsen så är man lite snurrig i bollen i min mening..

nu har jag sagt nog.. så kan alla ufo dårar få sitta här inne och gotta sig i sina gamla profetior om gröna gubbar som bor på mars och styr allt liv på jorden och har kommit på all vetenskap åt oss (vart fick de den ifrån själva? av ännu större utomjordingar? :S) eller vad det nu är ni tror..

2008-01-28 12:04
en sista grej bara..

erat gäng

jag hänger hellre med de här gubbarna i den här frågan faktiskt (även om de ser lite lustiga ut), annat än som kortvarig underhållning hos era killar möjligen..

2008-01-28 12:23

2008-01-28 12:51
Joel trevligt att ditt sätt bara speglar ett "jag är så mycket bättre än er". arför du nu har fått för dig det vet jag inte...

Igen... om du läste mitt första inlägg så skrev jag "och till det flummiga..." sen allt jag skrev hade inte ett enda jävla skit med just Mars att göra. om du sen inte ser vad folk skriver, utan bara ser vad du vill sem, then I rest my case. Du är inte typen som can think outside the box märker jag. Om en padda/groda fryser ner sig i flera månader och blir till sten på jorden, eller om andra djur klarar av att leva under helt sjuka förhållanden... Varför ska liv inte finnas där ute? det är det jag snackade om. Inte om det finns liv på mars eller inte. Och ja djur kan prata. på sitt sätt. delfiner tex. ljudvågor kallas det.
Och nej. på 20-talet så skulle folk ha skrattat åt dig om du hade sagt att du kan klona något. Vare sig man kände till cellerna eller inte. det finns folk (dumt nog) som fortfarande skrattar åt sånt.
som sagt. trevligt att du ser dig överlägsen.
Och nej jag snackade inte om statyn. jag snackade om "tänk om... jadajadajada". du kom då in och kallade mig dum. 24 år gammal? right... så argumenterar man tydligen.

Herregud... Whoa. Sanslöst.
Allt är förhönsat och förbjäbbat.

2008-01-28 13:09
jag har gett vissa kriterier på vilka i det här sammanhanget jag tycker är knäppa, sedan om du tar åt dig av det så kanske du passar in där eller ehelt enkelt missuppfattar.. jag har aldrig kallat dig personligen för dum...

jag upprepar, de jag talar om är de som uttalat sig som om den här lilla stenen är tecken på liv på mars och att det är sannolikt att det finns liv på mars.. har du inte sagt något sådant så har jag inte kallat dig dum.. antingen kan du inte läsa eller så är det du själv som läser in det du vill för att få igång en dispyt och projicerar dina problem på mig..

ja whoa ja.. enda stället på nätet förutom typ iwasabductedbyaliens.com eller tråden "jag mår dåligt tror jag blivit våldtagen av marsianer vilken medicin ska jag ta" i psykologiforumet på flashback där man kan bli påhoppad och kallas inskränkt för att man tycker att folk som tar en aftonbladet artikel om en några centimeter hög stenbit på mars är bevis för uråldiga civilisationer på mars som varit här och gett indianstammar överlägsen kunskap är konstiga..

2008-01-28 13:19
I tego arcana dei!