I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

halsont och sång

Övrigt - Blandat

2008-01-22 20:50

halsont och sång

Yo! Nu har det hänt det som inte fick hända, jag har blivit sjuk och jag har spelning på lördag.
Jag sjunger i ett band som ska ha spelning men nu har jag ju gått och blivit sjuk, feber, hosta och halsont.

Ge mig förslag på huskurer/medicin som jag ska ta för att bli frisk. Ska helst repa imorrn och på torsdag också men jag skiter nog i sjungandet då så att jag sparar på rösten.

Ni kan ju åtminstonde trösta mig lite :)

2008-01-22 20:53
Har du spelningen på lördag så hinner du friskna till skulle jag tro, spar på rösten så långt det går.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2008-01-22 21:04
Det där händer nästan alltid mig innan en spelning! Usch!
Drick te (ej grönt!) med honung. Eller varmt vatten m. honung.
Viska absolut inte, det sliter mer på stämbanden än vanligt tal. Om du inte måsta prata, försök att vara tyst åtminstone en hel dag.
Klä dig varmt om halsen så fort du går ut.
Lycka till på lördag!

2008-01-23 01:29
Jag vet inte om det finns i Sverige men i Spanien använde mina kolegor en bedövande spray dom spraya i halsen, snabbt draget så är det bedövande spray men den används också för att kunna pressa mer utan att få ont!
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Sångare

2008-01-23 01:57

Det finns bedövande spray på vissa hälsokoster!

Producent

2008-01-23 02:03
drick lakritste. Friggs har det finns nog på ditt lokala Ica eller Vivo. Det är sjukt bra mot halsen . och som sagt innan, vila prata inte för mycket.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-01-23 08:02
sök i forumet fan

2008-01-23 12:43
om det är på lördag så borde det vara lugnt. sen överhuvudtaget är det inte så farligt att sjunga med halsont. se bara till att göra ordentlig uppvärmning innan, och sjung helst inget mer än det du ska. du får snåla lite på rösten helt enkelt. om du står och pressar i 2timmar så är det skadligt däremot.
fantastiskt

2008-01-23 20:35
Tack för tipsen, halsen känns bättre idag faktiskt men nu är det såhär att jag har fått dunderfeber och dunderhosta också så det suger ännu mer. Aja, får se hur det blir

2008-01-23 20:59

mat P16

köp Colizin på hälsokostaffären. Sugtabletter som smakar godis =) Funkar skitbra! Jag var sjuk igår men idag e jag frisk som en nötkärna!!

gfdosmoowppa

2008-01-23 21:11
sömn är den bästa medicinen
och bara ta det lugnt, äta mycket frukt och dricka te
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas

2008-01-23 21:56
Prova darjeeling-te. går att köpa i välsorterade butiker. Annars funkar halstabletter också. Undvik att använda rösten för mycket och tryck i dig massa vitaminer. Värm upp lätt och stegra tonhöjd allteftersom, känn efter hur mycket ditt röstregister klarar av för kvällen. Det tror jag ska funka bra. 
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-01-23 23:49

prata inte mer än nödvändigt, drick te med massa honung i, skaffa host medicin!

sov sov sov!