I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som jobbar i en klädaffär ?

Övrigt - Blandat

2008-01-22 15:03

Någon som jobbar i en klädaffär ?

tjäää!

Jag har alltid varit intresserad att jobba i en klädaffär, och efter ha jobbat på ett kontor som webdesigner, vilket är underbart, men socialt dödande så vill jag börja jobba med människor och kläder.

Min tanke är att åka ner i malmö, traska in på affärer jag kan tänka mig arbeta på, fråga efter personal/butiks ansvarig och berätta att jag är intresserad att jobba hos er, ge dom mitt cv.

Hur fick du ditt jobb, samt hur känns det att jobba i en klädaffär!

Nikke.

Toastare

2008-01-22 15:06
hur kan du byta från webdesigner till butiksbiträde? Okej att du vill träffa människor, men då är typ barista/cafébiträde mer socialt. Å det är ju lika dåligt betalt som butiksbiträde..

Är du beredd att gå ner så pass mycket i lön? eller du tjänar kasst nu?
Jag skyller allt på Emma!

2008-01-22 15:10
BountyBoo F27

Ahh jag vet om att handelsavtalet är väligt dåligt betalt, men jag känner att jag mår bra av kläder, och jag har aldrig varit en människa som vaderat pengar som lycka, utan jag är en enkel människa som också bara äger en dator,en gitarr och mina kläder. That all i need.

Jag känner verkligen för att jobba i en klädesaffär just nu och framåt. Saken är att jag har stora saker på gång med andra människor, men just nu är det inte ekonomiskt vinning, utan kommer bli på långre sikt. Och jag vill göra något jag tycker om på dagarna för att ha ork att driva mina andra prodjekt.

Toastare

2008-01-22 15:14
att jobba i en schysst klädaffär är ju helt okej, men de jobben är ju inte så enkla att få om du då inte känner nån... eller så drivs de av egen företagare som inte har råd att anställa..

att jobba i en kedja som dressman, gina tricot, HM etc. är ju döden.. det är vika kläder, fylla på, ta emot reklamationer, stå och klinka i kassan.. inte så roligt eller utvecklande.

Men annars krävs ju inget, en kassa är inte svår att lära sig.. serviceminded är de flesta med sunt förnuft.. utan mest handlar det om att du är rätt person för att representera butiken och att du kommer vi rätt tillfälle dvs. när de söker folk.
Toastare

2008-01-22 15:14
vi=vid

2008-01-22 15:18
BountyBoo F27

Först och främst vill jag jobba på Shock,carlings. Eftersom jag har en alternativ rock stil, så passar människorna och kunderna mig bättre där.

Jag gillar inte modejättar som HM,Gina eller dressman.

Dock om dom söker folk eller ej, måste det vara plus i kanten att komma in och pressentera sig. Dom kanske iaf sparar din ansökan.

2008-01-22 15:18
Bounty

Hey, bara för att man är barista så betyder inte det att man har kass lön. Är själv det och tjänar mer än de flesta jag känner med akademisk utbildning i ryggen.

Men som hon säger. resturang är betydligt mer socialt än vad att jobba i en vanlig butik är.

2008-01-22 15:20
Hajjaru

Sant, men intresset för kläder är starke än intresset för kaffe och kakor ;)

2008-01-22 15:26
jag hatar kaffe och tobak men det säljer jag mest av, förutom bensin dåra
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Toastare

2008-01-22 15:38
Hajjaru, men då antar jag att du har lite mer erfarenhet av det hela.. och akademisk utbildning menade jag inte.. det slår inte så högt längre som praktisk kunskap ;)

xiodioxider, min bästa killkompis har två kompisar som på Shock (den ena beställer in kläder)...fast i gbg. det är ju som sagt om de söker nån...

2008-01-22 15:56
Jag kan ändå förstå trådskaparen, hade jag fått ett erbjudande att få jobba i skivbutik men med en lön nära existensminimum hade jag nog skitit i att det är sämre betalt än jag har nu osv.

Men Carlings e väl lika mycket klädjätte som Gina Tricot. Klipp lite hål på byxor och pracka på det på ny-alternativa ungdomar samt 30 åriga snubbar som börjar få ålderskris och flint.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 16:13
Jag har jobbat både på H&M och Urbanoutfitters i London, Hur jag fick H&M jobbet var genom kontakter, Urban Outfitters jobbet fick jag genom att gå in med mitt CV och presentera mig själv. Jag trivs riktigt bra att jobba i klädesaffär då jag är intresserad av Kläder och Mode generellt. Man får träffa mycket folk om dagarna och ja ett väldigt socialt och trevligt arbete.
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2008-01-22 16:30
Raze P22
ohh underbart!
Hur var urabn outfitters? jag gillar affären i kphm!

2008-01-22 16:31
Jag jobbade på Urban Outfitters på Oxford Street, det var riktigt nice! Hade t.om 5 till svenskar på min avdelning, jobbade på herravdelningen. Men ja vet inte vad man ska säga mer än att det var riktigt nice och så har de ju så feta kläder och 40 % rabatt på det var inte fy skam :)

2008-01-22 16:34
Raze P22

ahh super kewl!
Nej fan, det blir en runda till malmö och lämna cv och sancka med butiksansvarig :)

2008-01-22 16:38
Låter bra det! Lycka till! Själv söker jag butiksjobb här i Västerås men finns ju inte så överdrivet mycket butiker här, men alltid värt att försök :)