I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sommarjobb ev. tips?

Övrigt - Blandat

2008-01-22 13:05

Sommarjobb ev. tips?

Ja jag är väl kanske i god tid eller inte men jag skulle gärna vilja ha tips på sommarjobb som går att hitta har tidigare sommrar jobbat på ett smältverk, men den här sommaren vill jag bo kvar i Luleå mestadels för att jag 12-månadershyra på min studentlägenhet, och inte kan säga upp den över sommaren.
Så ja mitt CV är ju inte stort är sistaårs elev på ett civ.ing. program så jag har ett exjobb kvar innan examen (tills sommaren om allt går bra). Och tidigare somrar har jag bara jobbat på ett smältverk och en sommar jobbade jag som glassförsäljare (ja det var glassigt). Så eventuella tips skulle uppskattas och andra som behöver någon hjälp inför sommaren och jobb kan ju också posta här.

Tacksam för svar

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Sångare

2008-01-22 13:34
Hemtjänst, Äldreboende.
Posten.
Städare.
Servitris (alt. sommarcafé)

Lycka till!

Producent

2008-01-22 14:00
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-01-22 15:31
sök på vad som.. jag fick mitt förra veckan! samma som förra året iof men fett med pengar 43000 efter skatt på 10 veckor:)
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2008-01-22 15:36
sommarjobb som hora eller torped kanske skulle vara något?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 15:39
haha de är inte kul nånstans men man får pengar... jag sorterar wellpapp plast osv på ett "rullband" och kör hjullastare.

2008-01-22 16:05
Vart kan man ta truckkort? kan man göra det på dom flesta jobben nån?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 16:10
erh, hjullastare kör man inte på truckkort;) speciell utbildning. men får köras på väg med B kortet. sen behöver man inte körkort eller liknande på inhängnader.

2008-01-22 16:23
oneoo så om jag skulle va proffs på hjullastare men ej pallat ta utbildningen så skulle jag kunna få ett liknande jobb om chefen gick med på det? =)

2008-01-22 16:44
Kyrkogården här i stan är rätt okej.

Jobbigt bara att gå upp typ 5 på morgonen, men sånt är livet.

Har aldrig jobbat där som 18+ dock, men jag ska det i sommar och jag tror att jag kommer tjäna runt 30k före skatt.
nej

2008-01-22 16:48
An0nym87 P20: rent lagligt sålänge området är inhägnat ja. Men om det händer nånting så kan de va försäkringstjaffs osv

2008-01-22 17:14
syrrans kille jobbar på posten i just luleå, testa där.
Annars far till arbetsförmedlingen och hör, sen finns det väl många transport företag, t.ex köra bil med varor åt företag.
jag jobbade förra sommaren på en återvinning, fick 41k efter skatt på 8vk. Så om du vill pendla 8mil till kalix så sök det.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-01-22 18:43
alltså är du ett år från examen som civilingenjör bör du ju kunna få lite mer kvalificerade jobb. har ni inget career center på skolan eller i studentkåren som kan hjälpa dig? I luleå finns det väl om jag inte minns helt fel rätt mycket tung industri? dom behöver ALLTIG duktiga ingenjörer =) LKAB ligger väl i luleå?
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-01-22 19:43
Lånar tråden:

Vad tror ni man kan käna genom att sommar-arbeta en månad på ICA ??
 R.I.P. Adam Eliasson
9/7-89 -25/5-08
DeepDead....
Sångare

2008-01-22 20:10
Man känner nog inte så mycket...

2008-01-22 20:18
Men unjefär hur mycket ? 5 000 xD?
 R.I.P. Adam Eliasson
9/7-89 -25/5-08
DeepDead....

2008-01-22 20:33
Okej thx ;PP
 R.I.P. Adam Eliasson
9/7-89 -25/5-08
DeepDead....

2008-01-22 20:42

Jo vi har ju Arbetsmarknadsveckorna då man får kontakt ska ju försöka hitta något då, men sen läser jag inte en civ.ing. som lämpar sig för den slags industri som LKAB och SSAB driver här.

Sen tack för alla tipsen, iofs borde jag kanske nämna att jag saknar körkort vilket utesluter vissa jobb men ja jag ska nog se till att få något jobb.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2008-01-22 22:33
LKAB ligger fan inte i luleå

2008-01-23 07:36
Emo

Gå in ovälkommet på ett poståkeri (om du har körkort) och fråga efter ansvarig. Presentera dig själv och fråga om de behöver ett sommarjobb. Fungerade för mig, och tiden jag jobbade där så gjorde ungefär 3-4 andra personer samma sak och de fick också anställning. Ta jobb på postÅKERIET och inte som brevbärare, mer spännande jobb (tror jag) och du slipper cykla i glesbygden :). Dessutom har du industrisemestern att invänta och tidig hemgång....
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha