I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amsterdam!

Övrigt - Blandat

2008-01-20 23:20

Amsterdam!

Behöver många tips om Amsterdam! Typ bar, vinyl, hostel..osv!

Lo veo pero no lo creo

2008-01-21 23:13

Ska dit snart jag med.. Så langa nu..
Vart kan man röka bra hasch och vart finns billiga hoes?

Highfive anyone, anyone?

2008-01-22 20:43
Fråga fredzon_mandela här på whoa han fan bor där nere

2008-01-22 20:53
Niito är väl standard på de flesta ställen. men de har också sina egna blandningar. Jag rökte någon jävligt nice på pink floyd café. vet inte vad det hette dock, men det var kolsvart och hur mjukt som helst.

ett nice hostel är st. christophers inn som även är en bar där man får röka. prova deras nachostallrikar HEEEEELT otroligt goda.

sen kan jag tillägga att ät så mkt våfflor ni bara kan, gå på sexmuseum men skippa de andra ( de mindre seriösa)
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-01-22 22:34
Ska kolla hostelet om vi inte kan bo gratis nånstans. Ingen som vet nån schysst vinylaffär? Hehe, ja jag måste fan äta våfflor när jag ändå äri waffleland.
Lo veo pero no lo creo

2008-01-23 14:47
Fimp jaha okej okej..
Låter bra... Va kostar de? Och hur säljs domD:?
Highfive anyone, anyone?

2008-01-23 15:57

Lite tips

Skivor: http://rushhour.nl, adress och utbud finns på sidan. Concerto är rätt bra också, men det är mest CD.

Hostel har jag ingen koll på, vet att jag kollade lite på det en gång. Kommer ihåg att det är rätt dyrt, och typ dubbla priset på helgerna. Zandvoort en bit utanför Amsterdam vid kusten, typ 20 min till Amsterdam med tåg, finns det nog en del billiga rum att hyra nu när det är vinter.

hasch och gräs har jag ingen koll på vart det är bra och dåligt, men tänk på att det ofta är mycket starkare än det i Sverige,högre THC-halt. Försök hitta en chill coffeshop med sköna sittplatser, det finns en del riktigt risiga och osköna ställen.

Hoesen hittar du i Redlight district såklart, hehe.

Våfflorna, nån sorts sirapsvåffla säljs i stånd lite överallt och är jäkligt goda faktiskt.
Testa också deras pommes frites med majjonäs, de är sjukt goda deras pommes. Får dom man får i sverige att framstå som ett skämt.

Klubbar och barer: Runt Rembrantsplein finns ett stort utbud, även vid Leidseplein. Melkweg och Paradisio är de större ställena som ofta har liveakter.

Flexbar en bit utanför centrum kan vara nice beroende på vad dom kör.
Mycket barer runtomkring red light district även. Undvik dom på den störst horgatan bara, verkar dra till sig mycket vidriga människor. Men gå i alla fall och kolla på hororna, som ett Zoo för människor, rätt kul

2008-01-23 18:35
niito 200 kr för en femma. säljs över disk, du trycker oftast på en skärm så kommer priserna fram.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-01-24 09:16
tänk på filmen hostel när du tar in på ett hostel haha
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2008-01-28 01:30
finns ju hur mycket coffeshops som helst att välja på. men annars kan du ju alltid köpa Smokers Guide to Amsterdam där finns karta över typ alla coffeshops och massa tips på saker att göra och se om man gillar att röka och chilla i A-dam. de finaste hororna finns på plats helgkvällar då det är mest folk så om du ska fönstershoppa så är det då du ska dit.
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2008-01-28 01:31
hjälte P25

Du hann före :(

Om man nu har sett filmen Hostel så tar man inte in på ett hostel i Amsterdam, comprende? :)
I tego arcana dei!

2008-01-28 01:32
testa ice-o-lator haschet för 40-60 euro per gram... lär sova gott en 14 timmar sen man fan det är det värt

2008-01-28 01:33
btw ett tips är att aldrig köpa nån av gatulangarna... bäst är förstås att inte ens prata med dom... risken att INTE bli blåst är 0% hehe

2008-01-28 01:38
ja som wackcent skrev är ice-o-lator hasch helt galet. köpte barneys rubble för 45 euro för ett gram använde typ 0.2 på hela veckan. hade visserligen en jävla massa annat men man behöver typ bara blanda i några få korn i spliffen för att de ska göra susen.

2008-01-28 10:28
Vet någon vart man kan fixa billiga flygresor dit? Ska flyga ner den 20e mars och stanna tills söndag eller måndag och det billigaste jag hittar är 1500kr tur och retur. Vet ni även någon schysst hotell som ligger hyffsat centralt och är ganska billigt?
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-01-28 12:11
du hittar nog inte mycke billigare än 1500 tur och retur. fick för 1200 härom året och då va jag ändå ut i god tid. du kan ju checka tåg/buss om du orkar x antal timmars resa istället för 1 timmes flyg.

2008-01-30 13:09
Jag köpte min för 300:- enkel Amsterdam - Köpenhamn..
Lo veo pero no lo creo

2008-01-30 13:35
Men då måste man ju bo i Skåne och det vill man inte utsätta sig för :D
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-01-31 01:26
Hehe men vi är närmare kontinenten
Lo veo pero no lo creo
Producent

2008-02-01 08:12
Wok To Walk på Leidseplein (finns ett par runt om Amsterdam) är riktigt gott och värt pengarna.
När det gäller grönsaker, så har Homegrown Fantasy sitt Lemon Swazi.
Trac-1 el sonido
soundcloud.com/trac1elsonido

2008-02-02 00:05
så du kan ta dig från till amsterdam från skåna t.o.r för en 600?
detta låter intressant.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-02-02 00:06
hej särstavning!!!

så man kan ta sig till amsterdam från skåne t.o.r för en 600:-?
detta låter intressant.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-02-02 12:01
Med tur kan man hitta otroligt biliga biljetter från kph. Res på vardagarna då är det billigast, ju närmare helgen desto dyrare.
De sjuka är att jag flyger till Luleå i mars och för den billjeten fick jag betala 2400:- t.o.r!
Lo veo pero no lo creo

2008-02-07 17:32
Lånar tråden

Motsvarar Coffe Shops pubar dvs att det är 18års gräns eller är det 20årsgräns som gäller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-07 17:57
Det är 18-årsgråns på coffee shops

2008-02-09 20:59
Kom hem igår.. Måste bara tipsa om stadsdelen Jordaan. Mycket fina barer och coffeshops. Lugnt område med mycket ungdomar och graffiti. Besökte även en riktigt bra vinyl shop, Wax Weel Records, om någon vill ha adressen så har jag den någonstans.
Lo veo pero no lo creo