I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skoltrött (tips?)

Övrigt - Blandat

2008-01-17 16:45

Skoltrött (tips?)

Jag är bara så trött på skolan, har varit hemma nu två dagar irad pga. att jag inte har pallat gå upp och ta mig till skolan. Hade slutprov i måndags och har ett till på måndag, utöver det tre prov till, dessutom ska jag jobba både lördag och söndag... jävla ångest!

Någon som har tips om hur jag ska bli mer motiverad!?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-17 16:48
Finns inga knep för att bli mer motiverad. Trött blir man ibland, bara att inse att man inte har något val om man vill leva i det samhälle som vi har. Man måste plugga helt enkelt. Det är jobbigt och tungt många gånger men så är det ju med allt man gör i livet. Bara att inse att du inte kan ligga hemma i din säng resten av livet.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-01-17 16:52
Vänya bara tills du har ett taskigt lagerjobb där du sliter röven av dig. D¨lovar jag att du blir skolmotiverad.

Ta dig i kragen och gå till skolan! s
 HELSINGBORGS IF!

2008-01-17 17:11
En dag i gymnasiet så kände jag mig väldigt omotiverad och skoltrött, gick hem tidigt och har inte gått tillbaka än.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-17 17:13
Fast nu behöver jag inte gå tillbaka heller, då alla 3 åren är klara. Jävla skönt.

2008-01-17 17:20
Gå dit högst 1 gång i veckan, ta studenten me ruttna betyg, bli pokerproffs.
my name is xelly smelly

2008-01-17 17:21
Gå dit högst 1 gång i veckan, ta studenten me ruttna betyg, bli pokerproffs.

Haha, låter som en bra ide. Tänk om alla hade kunnat bli pokerproffs. Man behöver ju iofs inte bli så bra för att kunna leva av det.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-01-17 17:28
candide

Haha, skrev bara hur jag gjorde när jag blev trött på plugget, de funka för mig iallafall.
Proffs kanske var lite att ta i, yrkesspelare heter de nog kom jag på :p
my name is xelly smelly

2008-01-17 17:36
Proffs är väl definationen av yrkesspelare?

2008-01-17 17:36
eller tvärtom

2008-01-17 17:37

Jobba ett år på ett jobb du får när du inte har en utbildning, där är din motivation..

"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2008-01-17 17:41
Robbie

Jo egentligen är de väl de, men själv tycker jag att proffs är eliten, de bästa inom kategorin
my name is xelly smelly

2008-01-17 17:53
jag tog ledigt ett år o var hemma o kollade på tv
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2008-01-17 18:07
Jobba ett år, har du inte motivation efter det är det kört. Men det har du så oroa dig inte för det.

2008-01-17 19:00
men de tär inget alternativ att hoppa av gymnasiet eller ta en paus... inga andra tips!?

2008-01-17 19:02
Nej, enda sättet är att se vad alternativet är. Så tänker du inte ta en pause får du helt enkelt stålsätta dig och ta dig igenom plugget utan motivation.

2008-01-17 19:46
Hur trött man än är så brukar inte frånvaro hjälpa speciellt mycket. Fast det är klart, är man där och inte gör något kan man lika gärna vara hemma. Se till att sova ut ordentligt en natt, håll ut veckan, och slappa ordentligt en helg, så är du förhoppningsvis motiverad när nästa vecka kommer...

Funkar inte det, motivera dig själv genom uppsatta mål i framtiden, tänk typ: "om jag blir klar med dem här kurserna är jag så och så mycket närmare målet".

Lycka till.

2008-01-17 19:56

håller med Xelly, det  ebara att börja lira poker, sattsa på det sen vinna stålar så det visslar om det ;), men vafan tänk på skolan som ngt "roligt", o gör det bästa av det heltenkelt finns ju inte så mycket till alternativ.. förutom att sitta o rita varje lektion då blir man lite mer motiverad att gå upp på morgonen..=) sen e man inte tvungen att komma varje lektion enligt mig.  
Jag tror du e skoltrött för att det är vinter, när det blir lite varmare så lättar det upp. Jag lovar.=)

2008-01-17 19:56

Tänk bara på hur skönt det kommer vara när du fått det gjort. Supertråkigt i stunden men sen när det är gjort är det bara att unna sig själv en liten vilostund från allt, frossa i valfri guilty pleasure.

2008-01-17 20:00
bara tänk: Om jag inte tar skiten nu får jag inga slutbetyg & då måste jag gå komvux för att jobba upp mina betyg!

2008-01-17 20:41
Whoa, tell me about it.

Jag har Matte D (som ska läsas på endast en termin), Kemi A och Fysik B den här terminen. Yay, jag känner för att gnaga av mig benet typ.

Se fram emot dina lov och helger, uppskatta din lediga tid. Det är allt jag har att säga...

2008-01-17 20:54
går du 2.an natur, har precis samma sak, förutom att jag hade slutprov i kemi A i måndags, fysik på måndag, och matte D på en halv termin :/

sant aster! längtar till våren!

hansomknarkar P19
komvux är inget alternativ då jag klarar alla kurser ändå men jag pallar inte gå ut med typ 15 i snitt..

2008-01-17 20:56
Mitt tips:

Shape the fuck up.

Finns faktiskt inga andra alternativ.

Jag önskar dig lycka till :)
•pave paradise•

2008-01-17 20:59
LööV
-Läser industridesign. Får ni läsa matte D på en halv termin? Det kan ju fan inte stämma?
Funderar seriöst på att byta ifrån Fysik B. Får sån ångest över den...

2008-01-17 21:00
Kanske ska tillägga att jag går i 2an också...

2008-01-17 21:04
vi börjar med matte D vecka 12 sen har vi det fram till sommaren, läser matte E & F (diskret) parallelt nästa år också...

fett var läser du det någonstans? vad får ni för behörigheter på det?

2008-01-17 21:12
När jag var trött på skolan så sket jag i den en dag eller två och gjorde roliga saker istället så jag fick lite mer energi att plugga dagarna efter

2008-01-17 21:15

Det låter ju jävligt konstigt faktiskt. Hur långa var de andra mattekurserna?
Diskret var tillval hos oss. Valde inte det som tur är. Tydligen helt stört och ologiskt enligt mina kompisar.

Läser det på Thorildsplan. Om jag fortsätter med Fy B så kommer jag in i princip överallt förutom jurudik, ekonomi linjer typ. Funderar att dra vidare till antingen KTH eller Konstfack.

Var läser du?

2008-01-17 21:52
Jag fick godkänt i Matte A, om någon undrar liksom..
Vi är överallt!

2008-01-17 22:08
läser natur, matte-data så det är därför jag har så mycket matte.. matte c har jag nu fram till vecka 12, A var lika lång, och B var lika lång tid som vi ska läsa D.

så du kommer in på läkarlinje då!?
jag funderar också på KTH eller LTH efter som jag är från skåne, eller tekniskfysik.

2008-01-17 22:11
Hur kan du tänka på KTH om du är skoltrött...?
•pave paradise•
Moderator

2008-01-17 22:17
Men du har väl goda vänner i skolan? Se dina vänner som en motivation att gå dit och eftersom du ändå är där så blir ju lektionerna en naturlig följd av det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-17 22:26

sitter i grundskolan och e skoltrött men vafan det e och bita i det sura äpplet och fixa det eller så kan man nita en dansk eller 7 sen e man lungn och kan sitta vi skolan motiverad

2008-01-17 22:29
Lugn...
•pave paradise•

2008-01-17 22:29
Sikta lägre helt enkelt, gör så gott du kan så kommer det räcka, om du är skoltrött nu är det inget mot vad du skulle vara på KTH. Jag vet med all säkerhet att du kommer klara dig bra hur du än gör.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-01-17 22:33
skoltrött i grundskolan.. somebody should whoop your ass

Moderator

2008-01-17 22:35
Gymnasiet är inte grundskolan.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-17 22:38
KaptenKrok P22 Var nån som skrev att han var skoltrött och gick i grundskolan, antar att han syftade på honom.
Vi är överallt!

2008-01-17 22:45
asså de är ju inte sjävla skolan som är problemet, det är den här jävla provperoden... är sjukt nervös inför mitt slutprov i fysik på måndag! Det dröjer några år innan jag söker in till KTH/LTH så det är nog ingen större fara.. dessutom känns det mycket roligare än de här schletna ämnena..

2008-01-17 22:49
På Lth och liknande har de tentaperioder där de tentar av allt någon gång per termin...

nej tacka vet jag socionomlinjen.

Me vafan, fysik fixar du.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Moderator

2008-01-17 22:49
Everlast Då hade jag fel.

2008-01-17 22:51
Kapten

bet your ass you were

2008-01-17 22:53

pallar inte gå ut med typ 15 i snitt..

Du har ju inget att säga då ju. ta tag i skolan & gör det du ska göra.

jag går fan 3.an i bygg, (kanske inte lika svårt som natus)

Men det jävla ritnings läsning är så sjukt cp svårt.

2008-01-17 22:54

Motivation får man om man är glad. Sex blir man glad av...

//Ydebrinkarn - nuff said

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-01-17 23:00
så pma bjäär dirr!

2008-01-17 23:14
Man vet inte hur bra man har det i grundskolan/gymnasiet
 DIF!

2008-01-18 15:30
nej de ganska chill och roligt att gå på gymnasiet, dock inte i denna sluprovsperiod...

ASUL P20
hoppas de ja, annars kommer jag hoppa av gymnasiet och supa ner mig total :/
Poet

2008-01-18 15:36
skit i betygen och gå bara dit och ta det lungt och träffa kompisar. då är skolan inte så jobbig och det splar ingen roll om du inte ska bli läkare eller dyl. ändå
"life's a garden, dig it."

2008-01-18 17:19
lööv
jag fattar hur du känner dig e typ i samma situation, om jag inte skulle haft bra klasskamrater vet ja fan inte hur jag skulle klara av den här tiden..  men ett förslag till att de ska känner lite bättre kanske är att göra något helt annat än vad du brukar , något du tycker e skitkul . sen fortsätter du plugga inför provet, det kan funka lite bättre (:
WAXHOLMSBOLAGET!
Producent

2008-01-18 17:49
det är roligt att några har svarat att man måste plugga för att passa in i vårat samhälle och whoopwhoop..

shieeet..

det enda du bör göra är egentligen att recognize varför du går i skolan.
det är ingen som förklarar det proper, iaf inte för mig under mina 13 år i skolan.. (jag gick om 2:an)

the only reason du går i skolan idag är för att lära dig umgås med andra människor på ett någorlunda socialt plan och för att bilda dig en uppfattning om världen.
när du senare i livet glider runt kommer du stöta på frågor och liknande som du med hjälp av den kunskap du fått under din skoltid kan svara på eller genom logiskt tänkande och lite sökande kommer kunna svara på.
många som inte gått i skolan så aktivt eller kanske inte alls gått i skolan kommer inte t.ex veta vad ekvatorn är. för att du själv inte ska stå där som en idiot och inte kunna veta de enklaste saker som tillhör allmänbildning så lyssna på vad som sägs runt dig i skolan.

många kommer säkert skrika ut högt nu och säga att jag har fel men jag skiter i.

och för det andra, om du nu tycker att skolan är så jobbig så vänta tills trean har nått sitt slut och du har supit som en idiot med alla de andra små barnen i din klass som också har fått vita mössor.
Då kommer du få tampas med något som kallas riktiga livet. Det är en blandning av lycka, frihet och total ångest över morgondagen i en blandad kompott, utan det sociala och ekonomiska skyddsnät som din skoltid ger dig.
Det är 10 gånger värre än din värsta skoldag eller ditt största prov och kommer vara en pain in the ass.
Men ett bra öra mot svarta tavlan/white boarden kan du påverka hur mycket bajs det kommer att bli.

Valet är ditt. Som alltid.

Ingen kommer kunna motivera varför du ska gå till skolan, inte ens jag. Men jag kan säga såhär, så fri som du är nu kommer du aldrig vara mer.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-01-18 18:41
hoppa av om du nu känner för det... jag pallade två terminer sen så hoppade jag av.

glidit hemma nu ett bra jävla tag. ska börja jobba snart..det har jag sagt nu iofs i ett halvår.

spenderar mestadelen av tiden på dagarna med att träna, äta och kolla på filmer och diverse serier.

jävligt skönt.

got the mind of an unemployed