I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Career opportunities- the ones that never knock

Övrigt - Blandat

   

2008-01-17 10:04

Career opportunities- the ones that never knock


Här sitter jag på mitt deltidsjobb på ett fastighetsbolag där de inte lär mig utforma kontrakt på lägenheter pga ingen egentligen orkar lära upp mig (trots att de oftast går efter en mall) men alla skyller på att "de har så mycket att göra", så istället får jag den otacksamma uppdraget att ta ha hand om kundtjänsten och mata in ansökningar och alla sysslor alla andra vill slippa, fast tanken från början var att jag skulle hyra ut lägenheter och därmed lära mig kontraktskrivning. Bla bla bla...
Det som stör mig med detta är att jag känner att jag verkligen inte kan utvecklas inom detta företag och troligtvis kommer jag inte kunna förnya mitt kontrakt nu i mars med tanke på alla nedskärningar på sistone, "sist in, först ut". Så jag har sökt alla möjliga jobb men inte funnit något vilket givit mig en massa oro gällande den ekonomi.
Så ringde ett rekryteringsföretag nyss, helt "out of nowhere", och berättade att de fått en "stark rekommendation" gällande mig (av vem/vilka vet jag inte) och att de var intresserade av mig för en kunds räkning och började berätta om jobbet som fick mig att tänka "fan vilket flyt jag har". MEN så när det kom fram att jag ännu inte fått lära mig kontraksbiten så blev det en "det är främst det vår kund vill ha hjälp med så tyvärr passar inte din profil längre". :P Jag är SÅ lack! Hade jag bara fått lära mig det som det ju var tänkt från början hade jag nu haft ett heltidsjobb med way bättre lön utan att själv ha behövt söka det. Men nu blir jag troligtvis arbetslös i mars och får fokusera på studierna ifall jag inte hittar något annat jobb- vad som helst. :/

Shiet, värsta texten men var bara tvungen att skriva av mig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.