Jag vill bara prata lite..
Förr när det ringde tefonförsäljare hem till mig så var jag ovanligt otrevlig och nästan bara slängde på luren. Men när det ringde en telefonförsäljare hem till min vän och jag svarde var det helt plötsligt mycket roligare. Han var trevlig och vi började snacka lite, om vädret och hur dagen hade varit. När jag nu försöker göra samma sak när dom väl ringer så blir dom lite sura. Jag vill ju bara prata lite.
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION
ehh?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe, dom har väl en tanke med att vara trevliga.. dom vill ju bara snacka lite om vädret lite snabbt, för att få dig intresserad.. för att sedan köpa deras varor men om du sitter å snackar med dom och inte köper något, så kanske dom blir irriterade när dom kunde ha pratat med någon annan som kanske skulle ha köpt :)
det var mulet idag
mickelito - en Nalle Puh figur?
några gånger det har ringt sådana undersökningar så har jag svarat och inte haft nått bättre för mig, oftast trevliga flickor som låter vackra, o de e ju fantastiskt o få prata med sådana
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Moderator
2008-01-13 22:27
När jag jobbade som telefonförsäljare kunde jag ibland tycka att det var soft med folk som bara ville prata lite skit en stund, även om jag visste att de inte skulle köpa något. Om de var riktigt trevliga och sköna att prata med blev jag gladare av det än om de köpte något.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
beror väl på vem som ringer, är d nån som jobbar stenhårt hela tiden bara för att sälja så vill dom väl inte slösa tid på dom som inte ska köpa nåt... men äre nån som är skittrött på sitt jobb och gör allt för att inte behöva jobba så kan dom ju snacka hur känge som helst
Åh, jag minns min hemska tid som telefonförsäljare. Att prata om väder och skit med kunderna var en skön paus från helvetet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jobbade som telefonförsäljare och jag fick stränga order om att inte snacka en massa onödigt med "kunderna". En gång blev ja inte av med en snubbe i telefonen förrän efter 20 minuter.. och det var inte ens han jag skulle snacka med, utan hans fru som satt brevid honom. Men ofta har jag fått skäll för att jag försökt föra en liten trevlig konversation med dom jag ringer. "Det tar upp för mycket tid" enligt cheferna. Eller så kan det vara så att det är ngn nybörjare som ringer och är lite blyg och inte riktigt vet hur dom ska agera när diskussionen dyker upp. Dom som bara vill få det överstökat vill säga. Sen finns det folk man ringer till som är oseriöst trevlig. Typ hånar en på ett konstigt sätt och det kan vara svårt att höra skilnad på om dom driver med en eller om dom är seriösa ibland.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Man kanske skulle fråga efetr en dejt, men dom kanske tror att man är jätte oseriös då..
Jag försöker ha telefonsex med försäljarna. De vill aldrig.
My heart lives in my vagina.
Varför skulle du vara oseriös om du nu verkligen vill ha en dejt?
men dom vet ju inte om jag är seriös, dom kanske tycker att jag låter oseriös."Sen finns det folk man ringer till som är oseriöst trevlig. Typ hånar en på ett konstigt sätt och det kan vara svårt att höra skilnad på om dom driver med en eller om dom är seriösa ibland."
fy fan vad jag hatar när dem ringer till mig
Graffare
2008-01-13 23:36
Lillfrida Vilket skitställe du jobbar på, låter som de försöker krama ur vart ända öre ur dig. Gör dig en tjänst och sluta. Du kommer må mycket bättre!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
sen en dag så råkar personen i fråga göra misstaget att gå in i diskution med en säljare som faktiskt verkligen kan sälja på någon ett bredband eller ett elavtal.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Hahahahaha
haha fan va bekvämt att fixa date per telefon..
Btw, det ringde en telefonförsäljare till mig i fredags, blev alldeles till mig. Men ack så lycklig!
Jag trodde du bara ville prata lite, det ville jag också, men icke..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
LOKA: du är som en gammal tant. desperat att ha någon att prata med :P nej men jag kan tänka miga att det är rätt skönt som telesäljare att få lite paus, jag har tänkt börja prata skit med telesäljare, men ingen ringer mig då jag bara har mobil.
dom flesta telefonförsäljarna får väl lön efter provision. pengar eller snacka väder, enkelt val.
Minns hur sur man avrt på folk som drog ut på samtalet bara för sitt eget nöjes skull.
Intressepenisen hårdnar!
ska jag fan göra nästa gång dom ringer! hahaha
krullet ge mig
LOKA: det är ju bara att börja ringa random folk om du känner att du vill prata med någon, eller ringa något ålderdomshem och fråga efter (sätt in gammal persons namn här, kommer inte på något bra nu)
en brud från glocalnet, tror jag det var, ringde mig och snacka om att vi betalade för mycket för telefonen (var hos familjen) och jag lyssnade på vad hon hade att säga och vi kom in på internet att dom har 3månader gratis, och jag frågade om man tar det i 3månader gratis och inte vill ha det mer och tar 3månader gratis igen efter nån dag, då råka hon slänga ur sig att hon har gjort så ett tag nu haha, så nu vet ni hur ni får gratis internet..
jag jobbar på ett marknadsundersökningsföretag! alltså inte "försäljning" , men det är fan bullshit när folk säger att man snackar om vädret bara för att få sin intervju eller något sålt! vi är fan också människor! är ju fett chill och snacka med någon på en annars dryg arbetsdag! vi är inte robotar, vi är människor FUCKERS!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....