I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tuggummi plus jeans (hjälp)

Övrigt - Blandat

2008-01-12 12:04

Tuggummi plus jeans (hjälp)

hej! igår lyckades jag få tuggummi utsmetat på mina jeans.

Jag har testat att lägga i frysen, men det är et tunt lager utsmetat på en större uta, så det hjälper inte med frysen..

Vet någon något annat tips på vad man kan göra för att få bort elendet?

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-01-12 12:11
har du inte provat att tvätta dom normalt ?kanske funkar annars är de vell bara att pilla och lite skrubb skrubb

2008-01-12 12:25

det går fan inte bort det däre skiten asså. du kan ju testa med att koka upp lite vatten och spraya på vanish innan sista chansen :-/

Kärlek och respekt...

2008-01-12 12:39
Kemiskt ren bensin som går att få tag på på apoteket funkar utmärkt. Kolla dock innan så att det inte löser upp färgen på brallorna (typ testa på insidan på nåt invik eller så).
Bara att gnugga med bomull eller tops eller nåt på tuggummifläcken så löser bensinen upp det.

Detta funkade för mig när jag hade lyckats somna på ett tuggummi och det satt rätt bra inmosat i tyget på tischan, frysen funkade inte (såklart...) men deta gjorde susen!
all fire burns, little baby, you´ll learn

2008-01-12 12:47
supersentaidanne

Jag fattar fortfarande inte hur du kunde somna på ett tuggummi. Vart fan kom det ifrån? Kul att det gick bort dock.

2008-01-12 12:48
okaj!

jag lyckades få bort det värsta med svinto och varmvatten, men ja kanske ska testa bensin.. men det känns som om det pajar färgen...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-01-12 17:15
pröva med blekmedel och aceton,lägg sedan dem i ugnen. nej,har ingen aning faktiskt..

2008-01-12 18:45
behram P20, jag gjorde som dig. Funkade utmärkt.

2008-01-16 20:49
Jag har lyckats sätta mig i tuggummi en gång. Det enda som hjälpte då var galltvål som min mor hade hemma. Finns att köpa lite överallt. Det är helt naturligt, så det blir inga förändringar av tyget eller dess färg. du har väl säkert fått bort fläcken vid det här laget, men hoppas det hjälper annars.
...and I'm out!

2008-01-16 21:42
hehe min kompis satte sig på ett tuggummi på en bio, ganska rejält ingnuggat efter en hel film. galltvål är verkligen terminator inom fläckborttagning btw.
PAO!