Hangaround
2008-01-10 20:36
Motion graphics [film]
Eftersom jag älskar denna typ av skapande så tänkte jag att vi kan väll posta våra favoriter i den här tråden. Det finns så otroligt mycket snyggt ute på nätet att det är omöjligt att hitta allt. Så detta får bli ett sorts mecca för de bästa Motion grapichs filmerna. Jag börjar.Min absoluta favorit. Dstrukt's showreel är något utöver det vanliga.Nike SB reklam Riktigt snygg och stilren reklam Paul Rodriguez.The Impactist är också några vars grejer jag diggar. Väldigt grymma med kameran, som fotograf så diggar jag detta extra mycket.
Dstrukt är helt IDIOT. Fyfan vad fet han är.
Hangaround
2008-01-11 12:52
Något utöver det onormala!
Dstrukt va sjukt bra! Mer!!
jag har alltid rätt.
Hangaround
2008-01-19 21:04
Ja, jag säger ju det. Men detta verkade inte vara något som folket på Whoa har i sitt intresse, synd fan. Jag återkommer med en massa filmer. Puss
Jag gillar motion graphics, men jag tänder inte på showreels.
Hangaround
2008-01-21 02:36
Tur då att man kan välja att inte kolla på showreels. Så om du ser att någon lagt upp en showreel här och sedan två som icke är det, så kan du kolla på de två andra.
dstrukt e en snubbe som gör lite roliga grejjer, så jävla speciellt är det ju knappast. finns 10000 kloner till honom kolla grejjer från the mill, digital kitchen eller superfad för några bra exempel
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
emil har bildgooglat på old tv... för det gjorde jag också här om dan
den som hoppas skiter på sig och dör
say what?
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
Du har en bild på en gammal tv-apparat i din showreel... Exakt samma använde jag i en liknande grej häromdan.. Så jag antog att du hade googlat på "old tv", som jag. Och ja, det var ett totalt nödvändigt inlägg, tro inget annat.
den som hoppas skiter på sig och dör
haha ah okej , ja den grejjen med old tv är mer än 1 år gammal så det var ett tag sen.
vad använder ni er av för program när ni gör detta?
Du är ett lat stycke mat!
ja, hur går sånt här ens till? jag förstår inte :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
After effects , cinema 4d , photoshop , illustrator.
vad är cinema 4d för program?
3d program :)
ser så sjuukt avancerat ut
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det tar tid att lära sig men när man kommer igång är det sjukt kul :)
http://www.motiongraphix.se/ lite grejer av en gammal klasskompis...från 06 som synes. kom att tänka på den nu när jag såg tråden...
han verkar jobba med en del fucked up grejer numera:
1 2 3 det kanske intresserar någon, vad vet jag...
oh, koola grejer
demento : riktigt grym snubbe :)
var det inte han som gjorde nu blev det tyst? eller vad den hette?
corpius P22 näe...kan vara en snubbe med samma namn dock. minns att det finns en annan kille i sverige som också heter david sandberg som sysslar med animationer osv
kan jag göra detta om jag har, FCP, illustrator, photoshop, motion 1? vad är det jag skanar och hur kommer man igång, fins det några bra tutorials?
Hangaround
2008-09-12 01:47
Lägger in några nya, några till.
Dstrukt , (eller Christopher Hewitt som han nu vill kalla sig för) mannen jag älskar mest har ett "nytt" showreel för 2008. Låten, som är specialpruducerad just för honom är förövrigt det fräschaste jag hört inom elektrosecenen på länge. Den gick fint att rippa också=)
Hemsida/Showreel
Länk till http://christopherhewitt.com/Projects/?2008_Showreel.mov Här har vi några sjuka snubbar som får mig att bli mörkrädd.
Digital Domain , jesus!
Till Nowaks showreel är riktigt imponernade, just för hans (dems?) otroliga kameraåkningar genom hans (dems?) verk. Detta är snygg 3d.
SpT P21 Rob Chiu, Matt Lambert, James Wignall, Joshua Charles, Andy de Vries och Chris Hewitt e några av mina vänner du kan googla :) Dom gör bara moving image och motion design...
Hangaround
2008-09-14 19:25
Bra där=) Skall googla, men Chris Hewitt är ju Dstrukt=)
ja sorry, såg att du postat hans grejjer redan :)
Ska plugga motion graphics nästa termin =)
jag har alltid rätt.
JonkaGOO P20 trefligt. var då?
Santa Monica College =) Tror dock inte vi kommer lära oss så coola grejer men man måste ju börja någonstans...
jag har alltid rätt.
JonkaGOO P20 ok, har ingen aning om hur bra den skolan är...
SpT P21 chris flyttar härifrån och startar upp eget i los angeles i januari btw, så en dag kanske du kan jobba för honom? :-)
Hangaround
2008-09-19 20:58
Det kan vara ett mål att ha i livet haha. Om jag får vara hans matte-painter så skall det nog gå bra=)