I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eventförsäljare

Övrigt - Blandat

   

2008-01-10 00:55

Eventförsäljare

Jag undrar främst hur kunder ser på säljare.
Har jobbat inom event i några år nu och måste tyvär säga att jag aldrig varit med om något värre i mitt liv! Vill värkligen inte hänga ut en hel befolkning men av (jag vet inte hur många man frågar på en dag) 100 pers får man 1-2 trevliga bemötanden.
Jag ser folk springa när dom ser att man ska pitcha(fråga) dom som om det gällde liv och död, fått svordommar som ungdomar använder av folk som själva va ungdomar när inte ens tv fanns, fått långfingrar och händer upptryckta i ansiktet, blivit spottad på, hotad och ja vet inte vad, och för vad? För att jag gör mitt jobb?

Jag vet att det finns dom som gör allt för pengar och därav att försäljningen hängts ut i media och försäljning(säljare) har en allmänt dålig bild. Men bara för att du inte litar på säljare litar du automatiskt inte på produkten? Jag lovar att den är densamma vem du än talar med bara du vet vad det handlar om. Tycker ni värkligen att vi "antastar er" som många så fint uttrycker det?