I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studiemotivering

Övrigt - Blandat

   

2008-01-09 21:31

Studiemotivering

Hej Whoa!

Jag är för nuvarande student och trivs jävligt bra med mitt val av utbildning och ser fram emot att komma in i arbetslivet och göra en insats. Det finns dock grå moln på min himmel:

Min utbildning går i en väldigt rask fart och vi tentar i princip varannan vecka. Visst det är små tentor men stressen tär på en när det är så ofta. Dessa tentor kommer ännu tätare när vi läser om saker som vi egentligen bara ska få ett hum om. Nu efter jul så började vi den 3/1, tentade den 7/1 (hade dessutom obligatorisk lektion på eftermiddagen efter tentan) ska tenta 11/1 och 19/1. Det blir lite svårt att ladda om batterierna och köra igång med en ny kurs, speciellt när det är rätt tunga och svåra saker på väldigt kort tid.

Så min fråga till er Whoa-universitetsstudenter: Vilka är era bästa tips på att fokusera på tentaplugget och inte fastna framför TV`n och kolla gamla Simpsons avsnitt? Hur laddar ni om efter en tenta?


DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq

"Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"