I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prestationsångest

Övrigt - Blandat

   

2008-01-09 04:29

Prestationsångest

Tror jag har grovt prestationsångest seriöst. Ångest och bitterframkallande e de. Tar på mig sykiskt. "Jag måste grejja det här" "de får inte bli fel" "måste göra rätt" "VISA RESULTAT att du är bäst"

jag precis börjat jobba på en avdelning i mitt jobb, företaget är stort men på just denna avdelning klarar inte dem vanliga personer av så jag blev förflyttad till avdelningen "körgården" utlastningen. jobbade tidigare på en annan avdelning i 2 år, var bäst på min avdelning kunde allt, hade kontroll, var det nån som behövde hjälp så kom dem fram till mig och frågade fixade de snabbt fick creds från chefer o allt...

Men nu har jag blivit förflyttat till en avdelning med personalbrist där jag kör hjullastare med 90% vvs rör koppar, järn o otympliga saker det är rörigt kallt, ansträngade, gnälliga chafförer, tidspress aaa you name it, men samtidigt är det bästa jobbet som finns i hela världen, bra kompisar, teamwork och det känns helt enkelt bra.

Saken är jag e rätt grön på köra hjullastare men dem 3 veckor jag jobbat där har jag utvecklats så jävla fort. Men grejjen är att nu börjar de komma fram till högsässong, bilarna börjar få mer och mer last, en av killarna som jobbat där längst (11år) börjar stressa upp mig, säger att jag ska gasa på mycket fortare ta mer rör samtidigt, skynda dig samtidigt så lite fel som möjligt....

Jag är ung, lär mig fort, noll sjukfrånvaro, jobbar stenhårt, detta har dem fått hört från min gamla avdelning, jag måste leva upp till det.....

Nån som vet om det finns recept till prestationsångest????

Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.