Privatvärdar hyresrätter Malmö
Hej Whoa! Jag har googlat arslet av mig utan att finna en länk som jag brukade använda rätt mkt innan, som dock inte var speciellt uppdaterat då back in the days, så kanske finns ngt bättre. söker efter sidor med listor på privatvärdar i malmö, gärna med länkar. om ni inte har en samlad site får ni gärna droppa länkar till privatvärdar. har inte funnit mkt när jag googlat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Shit jag läste piratvärdar ... nu blev jag besviken =(
Hmm vänta nu pallar inte googla upp det för tillfället men jag bor på sofielund och där finns
http://www.newsec.se/sa/node.asp?node=328 De har ganska många hus på rosengård och på sofielund. Själv bor jag i G-J fastigheter, vet inte om de har hemsida tror inte det men kan verkligen rekommendera newsec om du behöver en lägenhet fort och inte lägger för mycket vikt i vilket område du bor i!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe för mig är de tvärtom. ska jag bo i soffe igen så blir de med mkb för övrigt. har drygt 2 år på mig att leta, så blir inte rosengård.
Stena Fastigheter Och jag kan inte rekomendera Newsec för 5 öre. Sämsta hyresvärden ever. Visst de har billiga lägenheter, men där det positiva slut med dem. De har ingen service, de har riktigt kasst bemötande, fifflar med hyrorna och jag vet inte vad.
At the gates of Eternity...
ye, känner till dem sedan innan (newsec dvs). men som sagt vill ha alla tips. jag bor gärna i soffe, men då får de bli för mkb som sagt. bodde ju där under privatvärd innan och de pressade upp priserna ngt helt sjukt de två åren jag bodde där. har stena över hela malmö eller bara lindängen :-P
kollade in stena nu, de har en del på sorgenfri, de är nice. de verkar finnas över hela stan.
Graffare
2008-01-08 11:32
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
you know i spell girl with a B
arroganta jävlar vill jag inte ha..
Graffare
2008-01-08 11:39
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
tackar de var ngt sådant jag var ute efter men fler tips kring era egna värdar etc mottages
Peppis// Tips...mja... man tar snarare vad som finns just nu. Min flickvän letade hyresrätt ett tag. Hon ville inte ha andrahand och behöver hyfsat nära bra bussförbindelse. Efter ett år (hon är student) fick hon tag på lägenhet via heimstaden. Kolla heimstaden.se. De uppdaterar då och då med lägenheter. Hon har haft OK erfarenhet av de hittills.
he e jag fick tag på en lägenhet på tre veckor förra gånger jag flyttade till malmö (fick ett förstahandskontrakt i soffe, bussen utanför dörren). så sååå svårt är det inte. nu har jag två år på mig lite drygt. så ngn panik finns ju inte.
skulle jag inte kalla det.
Peppis// Testa att ringa runt till dessa värdar du nu fått tag på och se hur lätt du får en lägenhet. Får du en lägenhe inom tre veckor bjuder jag på inflyttningsfestens sprit.
men seriöst vännen. du äör välkommen upp till sthlm ett tag om du vill se svårigheter i att hitta lägenheter malmö har knappast problem med för få hyreslägenheter. dock handlar det ofta om att folk inte tar emot lägenheterna. det finns ingen kö i malmö. alltså är de först på plats som får lägenheten. jag ska som sagt inte ha lägenhet iinom tre veckor, utan inom två år. men har faktiskt aldrig stött på ngn som inte hittat en enda lägenhet i malmö , första hand. sedan handla rde dock om att inte vilja bo i lindängen eller annat crap.. grow up.
peppis: är det inte likadant i sthlm då? att ju längre ut och ju sämre lägenheter desto lättare är det?
inte direkt. var på visning av en lägenhet i vårby gård (i stil med lindängen), jag hade köat i 2 år, stod som nr 24 på den lägenheten, en hemsk liten dyra 1a på första bottenvnånig. welcome to sthlm!
de är klart att de är enklare. kön inne i city är på 15-20 år, ute i förorten drygt 2-4 år, man kan ha tur o får ngt på ett halvår, men ofta dyrt o dåligt. men det är inte på ngt sätt som i malmö. malmö is the fuckin dream iom att de inte finns kösystem. även privatvärdar i sthlm har kö.
Peppis// Jag skiter i Sthlm. Jag har bott i den här staden i 19 år och vet hur det är att bo här. Under de senaste 3 åren har jag flera polare som flyttat. Nu är de i en annan position än dig kanske då de är studenter utan fast inkomst men ändå har INGEN av de fått lägenhet utan att vänta flera måander. Det FINNS INTE lägenheter i malmö som är lediga. De som finns går inte till första på plats utan först på plats antingen i kö eller till hyrsnämndens bekanta. Tar folk i Malmö inte emot lägenheterna? Vilken värld lever du i?
jag får nog hålla med sociopat här... jag letade lägenhet i malmö rätt ordentligt förra sommaren.. fick inte komma på en enda visning, och jag sökte allt som fanns ledigt..
jag var också student i malmö utan fast inkomst.
http://sydsvenskan.se/malmo/article290222.ece http://sydsvenskan.se/hus/article261481.ece Du. Hade. Tur.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
sociopat. bara för att man ringer till alla hyresvärdar man kan tänka sig och kolla mkb ngn gång i månaden betyder inte att man får lägenheter. som sagt har en hel del erfarenhet och malmö är inte sthlm. Kontrast- schyst, tvåa på möllan vore drömmen såklart, hehe, för halva svenska befolkningen under 30. får man fråga vad hyran är på den?
Peppis Jo det är nice, var faktiskt inte så svårt att få ändå... La ut en annons på blocket om att vi sökte lägenhet, så hörde de av sig. Kollade faktiskt på en till lägenhet i samma hus men någon annan hann före då... 4900 är hyran på, inkl. det vanliga.. värme, vatten, TV...
de e ju nice om man är två o delar på de, eller har bra inkomst. tyvärr kommer jag behöva lägga ribban på 4000 enligt mina beräkningar (beroende på om el ingår). lärarlöner aint the shit. speciellt när man bor själv. hehe.
kontrast: du la ut en annons på blocket och så hörde vem av sig?
helldust Tidigare nämnda privatvärd, Hagman Esping :) Länken hittar du där uppe ^^ Vet inte hur många fastigheter de har i Malmö men, här finns en hel del lägenheter iaf.
haha. vafan? hyresvärden ringde till dig? helt sjukt. ja, det verkar ju som att de har en del runt möllan. sjukt. dit ska jag ringa nästa vecka :D
Vad du än gör så hyr INTE via mkb. När det blir något trassel så stänger de dörren och ignorerar, de underhåller inte sina fastigheter, och är allmänt otrevliga och inkompetenta. Plus i kanten för att jag fick min lägenhet efter en månads aktivit sökande dock ...
har redan hyrt av mkb, och de var schystaste jag hyrt av. så de där skiljer sig extreeemt mkt efter område o vilka som jobbar där för tillfället.
haha. vafan? hyresvärden ringde till dig? är rätt många som går den vägen...hyresvärdar som bara har någon enstaka, eller bara en, fastighet t.ex. nu fick jag och min flickvän iofs inte vår nuvarande lägenheten genom en annons på blocket men vi hade en uppe tidigare och fick 5-6 erbjudanden inom typ 1,5 efter att den publicerats. dock så handlade det om umeå vilket väl inte riktigt kan jämföras med bostadsmarknaden i malmö...antar jag. iofs så är det många som har svårt att hitta lägenhet här också.
Sociopat : Men alltså folk som egentligen gnäller och säger att de inte finns bostäder i Malmö, snackar skit! De finns lediga bostäder i Malmö, men bara det att ingen vill bo i ghetto-områden som just Lindängen, Hermodsdal, Rosengård, Holma mm. Min första lägenhet fick jag efter två veckors letande på Blocket. Jag har haft sammanlagt tre olika lägenheter på Lindängen, på mindre än tre år. Samma gäller min syrra, hon fick en lägenhet efter en månad bara, just på Lindängen. Jag kan förstå att vissa har en rädsla/avsky för att just bo i sådana blatte-områden, men de förstår ju inte att man måste få in en fot i hyresmarknaden. Så fort du har något att byta med, så är det ganska lätt. När jag ville byta bort min andra lägenhet (som var en trea) så var det lustigt nog jävligt många som ville byta bort sina centrala lyor på områden som bland annat, Nobeltorget, Södervärn och till med en vid Caroli City. Och för att tillägga, jag var också student, utan fast inkomst. Och jag är en blatte, med dessutom ett "konstigt namn" så att säga. Det finns lyor i Malmö.
BC99: Fan alltså jag förstår att du säger som du säger. Men seriöst jag bodde 2 månader i Hermodsdal o de tär inte bra kul på vintern. Kallt som fan, märkt och inte en jävel som är utomhus. Bäst att bara hålla sig inne. Tyvärr alltså, jag skulle hellre bo i Rosengård vilken dag som helst, dom har dessutom en schyst sporthall. eller?
Stefan : Lustigt att du säger just det där med mörkt, kallt och inget livstecken haha. Jag och en polare gick igenom Hermodsdal bara för några timmar sedan, han sa exakt samma sak som du. Hermodsdal ser ibland ut som något Detroit-project haha. Men back to the topic. Jag förstår att folk inte vill bo på vissa områden, men då kan de inte samtidigt säga att det inte finns lediga lägenheter i Malmö, eller hur? Vissa (speciellt ungdomar) är helt besatta av den där centrala tvårummaren på 70 kvm, som kostar typ ingeting i hyra. Fortsätt drömma säger jag bara.
word on BC min första lägenhet i malmö var en 1a i soffe från privatvärd som sagt, de är kanske inte vad alla drömmer om , men för mig var de perfect när man växt upp i södertälje utan att ngnsin fått in en fot i sthlm vad de gäller lägenheter. Från soffe kunde man gååå in till city. shit. Malmö är the bomb på det sättet, ni som växt upp i malmö o klagar för ni måste ta en buss på 20 min till skolan....hallå..
Peppis : Feel you on that point. Du som är från Södertälje och jag från Åkersberga, vet just innebörden av att pendla.
oh yes..gick ju i skolan inne i sthlm o bodde på landet utanför södertälje. de flesta som gick i den skolan pendlade minst en timme till och från skolan. ytterst få som kunde ha lägenhet eller bo i kollektiv under gymnasieperioden...då de inte fanns ngt o få tag på...
sociopat p19 det handlar inte om tur utan om aktivt sökande och att inte vara kräsen. jag fick en etta i gamla limhamn efter 3 veckors sökande. en liten jävla lägenhet men det är iaf en bostad. konstigt nog i ett av malmös mest attraktiva områden hahaha. men jag hatar det. btw, om någon vill byta mot något större och mer centralt så säg till! jag har jävla låg hyra.
Who be the first to catch this beatdown?
limhamn är nya möllan!!!
ahahaa you wish. sååå tråkigt i limhamn. men schyst att du fick tag på lägenhet iaf lägg upp din lägenhet på en av bostadsbytartjänsterna på nätet.
vet inte vad du pratar om! everyday is a party!
heheheh... på piller kanske de blåhåriga pensionärerna med små hundar blir party.