I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Berätta din historia. Hur hamnade du i USA?

Övrigt - Blandat

   

2008-01-07 20:02

Berätta din historia. Hur hamnade du i USA?

Hallå hallå!
Jag är inte säker på om tråden ligger i rätt forum, men om den ligger fel så får admin vara vänlig och hänvisa den till annan plats.

Till poängen...
Det är nu så att jag pluggar för närvarande på gymnasiet, närmare bestämt IT-Mediaprogrammet på John Bauergymnasiet i Örebro. Jag har under ett bra tag nu funderat starkt angående utomlandsstuderingar efter min gymnasieutbildning.

Efter att jag var i New York hösten -06, så kände jag att New York är den platsen där jag verkligen kände mig hemma och vill spendera (minst) en period av mitt liv. (who doesn't?)
Om nu inte möjligheten finns att studera där så vill jag hur som helst bosätta mig där...

Jag har under årens lopp på Whoa sett det finns ett gäng människor som är bosatta utomlands och skrivit lite om platsen de bor på osv...
Men vad jag verkligen är nyfiken på, är att veta hur ni tog er dit, där ni befinner er nu.

Berätta gärna:  Var bor du?
                       Hur bor du?
                       Hur försörjer du dig?
                       Hur kommer det sig att du begav dig från Sverige?
                       Vem/vilka hjälpte dig?
                       Vem/vilka tog du kontakt med?
                       osv...

Jag har säkert glömt ett gäng saker, men detaljera gärna så mycket som möjligt engående detta. Det skulle verkligen uppskattas

Kanske kanske detta kan ge mig tips eller leda mig in på rätt spår om hur jag ska nå mitt livsmål, att bosätta mig i USA.



Tack så mycket på förhand!
/M

http://myspace.com/BoodaBlezzin