I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sjyssta uteställen i uppsala?

Övrigt - Blandat

2008-01-07 18:12

Simple as that.. Jag ska till uppsala i helgen.. vart ska jag gå?
Skriv gärna vad det är för typ av ställe (folk/musik), åldersgräns och när det stänger.

ciao!

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-01-07 18:13
Nationerna!!! :) (Säger en person som aldrig gått ut i, och endast varit i Uppsala en gång, men det är givet att det bästa galejet är där.)

M.a.o. surfa upp väsentlig info om vad som är på gång på varje enskild nation...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-07 18:17
Uppsala är skandal på uteställen.. som sagt nationer är fint. men där lär du ju inte hamna..

om du ska vara lite mer chill..  så kanske o´conners, terassen eller så.. ska det vara skaka rumpa så är du illa ute.. Bj.. etage kanske. fyfan deppigt va lite bra ställen det finns egentligen

2008-01-07 18:43
Är det hård koll på nationerna eller? För en icke-medlem dvs...

Jag kommer ju från en liten håla och kårhuset här kommer man alltid in på, på ett eller annat sätt. (Som icke-medlem dvs. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-07 18:47
egentligen så vet ja inte hur hård koll det är i guess.. går bara på natinerna när ja är uppskriven, men jag tror det är bra koll.. står alltid vakter å kollar sånt noggrant, så ja tror inte man kommer in utan kårleg eller gästlista nej :D

2008-01-07 18:54
well, that sucks.. för jag kommer inte stå på nån lista eller ha kårlegg, that's for sure :/
oh well.. full kan man väl bli nånstans iaf..

2008-01-07 19:05
Skulle violja påstå att Västertorg baren i eriksberg är de bästa stället! helt klart! sköna människor o bra musik! ingen ålder att tala om. Stänger tillräkligt sent enligt mig. så de är ett hett tips!!

2008-01-07 19:16
Är det inget system, typ, studenten får bjuda in en/två "vänner" eller så? Isf. borde man ju lugnt kunna ragga upp någon random utanför bara. :)

2008-01-07 19:26
haha.. precis flyttat till eriksberg.. 20 meter ifrån västertorg.. man kanske ska göra en runda där ikväll då

2008-01-07 20:49
Dem få gångerna jag har varit på natio har jag bara vandrat rakt in, självsäker som fan :P
Men annars är BJ shake ya ass mainstream hak. Williams; är sitta och öla(VÄLDIGT många ölsorter) och lyssna på rock. Firman; lite mer klubbmusik men även där sitta och öla/dricka drinkar. Lounge; överklasstjejer som dricker väldigt udda exotiska drinkar. Terassen; restaurang med musik och öl? O'connors; 25+(?)ställe irländsk inspiration. Uppenbar(eller vad det heter nu); Ingen koll längre :P. E-tage; Kareoke. O'learys; Sportbar. Orange; Olika från kväll till kväll, drum 'n base ena kvällen, reggae andra.

Ha så kul :P
Är det på G så hänger det.

2008-01-07 20:52
gå till bj haha

2008-01-07 21:04
Nasstastja: Tack för svaren :)

2008-01-07 21:04
uppenbar är ju nere... nu har dom öppnat nå rockställe.. vet inte va dom hter dock.. 

2008-01-07 21:30
Platina finns oxå.
det finns en chat! missa inte den...

2008-01-07 22:29
gå inte till nation om du inte har kår- eller gästlegg, du lär antagligen inte komma in. birger jarl och platina är de enda ställena som är värda att besöka om du vill festa. personligen väljer jag bj.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2008-01-07 22:40

hahahahahaha
och vem fan är du?

2008-01-07 22:48
Det är schysst om man har kårleg. Annars är orange bra ibland och bullit är alltid bra. Synd att fredmans konkade

2008-01-07 22:51
Om du ska till helgen är det en bra electroklubb på orange iallafall. Och på lördag tror jag det är mash up, typ blandning mellan dancehall och electro och rnb

2008-01-08 14:27
Fraodi 

det lär du göra, västertorgbaren är ända värda stället i uppsala! toksköna människor och skön stämning!

2008-01-08 16:16
knarkarleffe.. var nere igår fast inte i baren.. köpte bara pizza å ta me mej.. haha.. fönstrerna är sönder. nån har kastat in nåt i dom ser det ut som.. härlig känsla :D

2008-01-08 22:42
Nationerna måste man ha kårleg för att komma in på, ganska svårt annars...

annars finns de ju massa hak som tidigare nämnt.

skulle säga att Platina och bj är ganska trist alltid samma människor...

så mitt tips är väl att ta en kurs så att du får ditt kårleg och sen har en helt ny värld öppnats för dig i Uppsala...(sjukt värt att ha på sommaren)

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2008-01-08 22:45
Manel: haha, men nu ska jag ju som sagt dit i helgen så en kurs känns inte dagsaktuellt :)
och sen borde det ju kvitta för mig om det "alltid är samma människor" på ställena?

2008-01-08 23:58
säg vad du är ute efter för slags ställe

2008-01-09 04:33
Fraodi

Men de är bara pizzerian som fått rutorna inslagna.. baren är igentligen på baksidan torget.. med jätte fin uteservering på sommaren! bäst på våren när man är ute o glider o får för sig att dra nån bira.. perfekta stället är då västertorgbaren! så nästa gång får du unna dig ett par bira nere på baren också;)

2008-01-28 17:46
OT men jag ska just springa ner till västertorgbaren och köpa pizza =)

många eriksbergare här eller?
Opti<-