I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-04 14:08

Eon 2008

Nu har vi fått papper på att man måste välja ett av 3 sätt att betala sin elräkning på, fastpris, rörligt pris eller flexipris. Någon annan som vet vilket alternativ som är bäst eller rent av kan förklara närmare kring dessa priser. Är det bättre att byta till GodEl kanske?

lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-01-04 14:25
Jag skulle byta ifrån dom, och välja rörligt någon annanstans
Holden makes a great deal to australia

2008-01-04 14:32

Pirlo av vilken anledning, tror du GodEl kan vara bättre?

lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-01-04 14:45
Lasse åberg säger att det är bättre..
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2008-01-04 14:54
Lasse Åberg och den lilla smått retarderade glödlampan kan inte ha fel..
va?

2008-01-04 15:13
Du bör inte binda upp dig på fastpris i dagsläget. Priserna ligger som regel väldigt högt på vintern (förutom senare delen av förra vintern då...). Välj rörligt eller flexipris så binder du inte upp dig någon längre tid, och har då kvar valmöjligheterna när (om) det drar ihop sig till bättre tider.

Sen bör det ju tilläggas att det handlar om väldigt små summor om vi snackar en liten lägenhet. Folk byter elbolag för nåt öre billigare pris, vilket på sin höjd gör ett par kronor i månaden. Tiden man lagt ner på att byta ger en vääääldigt dålig timlön. :)

2008-01-04 21:10
tack för ditt svar chisel

2008-01-04 21:25
Rörlig binder man väl sig dock också på? Dvs, att man får priset för varje prisjustering som kommer från Nordpool men detta binder man sig på något/två år?

Flexi vet jag inte vad det är, men som chisel säger, bind dig inte nu när elpriset är högt, utan vänta till vår (mycket smältvatten) och priserna gått ner, då kan riktiga klipp göras. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 21:28
ujuj ni moderators kan eran el :D

2008-01-04 21:33
Tecknar du rörligt pris så betalar du olika pris varje månad, baserat på nordpool. Bindningstiden brukar vara detsamma som uppsägningstiden (normalt sett en månad skulle jag tippa på).

2008-01-04 21:40
Avtalsvillkor:

4 Rörligt pris
4.1 Prisvillkor: Energipriset bestäms månadsvis och baseras på
medelvärdet av Nord Pools spotprisnoteringar (för aktuellt prisområde)
under leveransmånaden med ett påslag i öre/kWh (nedan kallat
”Påslag”). För kvotpliktiga leveranser tillkommer produkten av
medelvärdet av Nord Pools stängningskurser på elcertifikat och aktuell
kvotplikt under leveransmånaden. Därtill kommer Årsavgift.
4.2 Ändring av prisvillkor: E.ON har rätt att under avtalstiden justera Påslag
och Årsavgift. Information om justering ska vara kunden tillhanda
senast två (2) månader innan ändringen träder i kraft.
4.3 Uppsägningstid: Avtalet löper tillsvidare med med en ömsesidig
uppsägningstid av en (1) kalendermånad.

2008-01-04 21:50
Hm, jag måste kommit ihåg fel... My bad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 22:39
Gå med i kundkraft och låt de förhandla fram ett bra pris istället.

http://www.kundkraft.se/

2008-01-04 23:36
Det kvittar vad jag skulle ta jag får biligare endå