I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studieförsäkran csn?

Övrigt - Blandat

2008-01-03 15:39

Studieförsäkran csn?

Tänkte bara kolla med er om ni har koll på en sak. Jag pluggar en ky utbildning och får csn bidrag för det. Innan varje termin ska man lämna in en studieförsäkran (tror att det är betygen från förra terminen de vill ha). Jag fick ett IG i en kurs förra terminen, kommer jag inte att få csn denna termin pga det? Någon som har koll på hur det ligger till?

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-01-03 15:54
nej så hårda tror ja inte de är, om du inte har otur förstås..se bara till att få godkänt på kursen så fixar det sig nog.  En studieförsäkran är mer att skolan styrker att du ska studera där och att du inte hustlar stååålar
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2008-01-03 16:14
du måste ha 75% godkännda kurser per år du studerar. Att få ig på första terminen spelar alltså ingen roll förrens det är kursstart HT08.

Studieförsäkran är en sak du skickar/ringer/mailar in. En fyrsiffrig kod du fick av csn när du började plugga.

2008-01-03 16:30
Är det 75% på två terminer alltså?
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-03 16:32
smutsig_slampa P23

Nej studieförsäkran är något som skolan skickar in till csn. Tack nu känner jag mig lite lugnare.. får hoppas på det bästa nu..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-01-03 16:34
nu när de bytt system vågar jag inte svära på det, men så sent som förra året gällde iaf 30/40 poäng godkänt för att få csn.

Fast det vore underligt om de ändrade csn-utbetalningen bara för att de justerat poängsystemet.

2008-01-03 16:36
nej det är väl 75% per termin och inte läsår?

2008-01-03 16:38
-verbose- P23