I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studieförsäkran csn?

Övrigt - Blandat

2008-01-03 15:39

Studieförsäkran csn?

Tänkte bara kolla med er om ni har koll på en sak. Jag pluggar en ky utbildning och får csn bidrag för det. Innan varje termin ska man lämna in en studieförsäkran (tror att det är betygen från förra terminen de vill ha). Jag fick ett IG i en kurs förra terminen, kommer jag inte att få csn denna termin pga det? Någon som har koll på hur det ligger till?

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-01-03 15:54
nej så hårda tror ja inte de är, om du inte har otur förstås..se bara till att få godkänt på kursen så fixar det sig nog.  En studieförsäkran är mer att skolan styrker att du ska studera där och att du inte hustlar stååålar
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2008-01-03 16:14
du måste ha 75% godkännda kurser per år du studerar. Att få ig på första terminen spelar alltså ingen roll förrens det är kursstart HT08.

Studieförsäkran är en sak du skickar/ringer/mailar in. En fyrsiffrig kod du fick av csn när du började plugga.

2008-01-03 16:30
Är det 75% på två terminer alltså?
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-03 16:32
smutsig_slampa P23

Nej studieförsäkran är något som skolan skickar in till csn. Tack nu känner jag mig lite lugnare.. får hoppas på det bästa nu..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-01-03 16:34
nu när de bytt system vågar jag inte svära på det, men så sent som förra året gällde iaf 30/40 poäng godkänt för att få csn.

Fast det vore underligt om de ändrade csn-utbetalningen bara för att de justerat poängsystemet.

2008-01-03 16:36
nej det är väl 75% per termin och inte läsår?

2008-01-03 16:38
-verbose- P23
75% är 75%. Men eftersom csn-ansökningarna för VT godkänns innan alla betyg är i ladok blir det omöjligt för dem att ta det per termin.

2008-01-03 16:46
aa just det, blandade ihop det med när jag läste statsvetenskap på su (lösa kurser som var beroende av den tidigare terminens resultat för att man skulle få komma in på följande)
glöm att jag sa nåt och tack för rättningen :)

2008-01-03 16:47
Är det bidraget (2500kr) eller lån? Kanske gäller samma? Vad händer om man inte klarar något, när kan man då få åter utbetalning, måste man prestera godkänt och plugga utan att få bidrag?

2008-01-05 22:03
Okey, så det är per läsår? Borde ifs. ringa till csn och kolla...
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-05 23:23
Läser du en ky-utbildning ska du skriva under en blankett du har fått tillsammans med ditt beslut, ta med den till skolan och be dem stämpla och skriva under, sen skicka in papperet till csn. Har du missat en kurs kanske du får avslag, men du kan alltid överklaga. Jag har en tenta kvar från förra terminen på min ky-utbildning, men den ska jag skriva på fredag.

2008-01-06 02:01
på universitet är det ju skillnad på om du läser enstaka kurser eller program. läser du kurser får du max ha 5 p (gamla p alltså) per termin, läser du program får du ha 10 per 2 terminer
http://www.kommandot.se/wp/