Nudel-streak!
Tjaba! Jag har kommit på mig själv med att vara en jävla periodare gällandes nudlar. Oftast hatar jag skiten, men någon gång varannan månad typ får jag värsta suget och köper hem 4-6 paket och äter sedan enbart nudlar tills det är slut på lagret, och då är jag så less på det att kroppen behöver återhämta sig i några veckor. Jag har fått intrycket att detta är rätt vanligt, just att äta det periodvis, och i stora mängder. Stämmer detta, och isåfall, vad beror det på, utom i de fall där ritualen utförs av studenter/fattiga som har naturliga orsaker att bara äta nudlar (eftersom det är billigt). Samt, gör ni något med era nudlar, något enkelt som ni vill dela med er av? Har hittils bara blandat i buljongtärning samt stekt bacon till en gång men det blev inge gott. Tips på nudelrätter uppskattas, men vi snackar alltså om femkronorsnudlar, inte några fancy pancy wokgrejer importerade från Asien.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Toastare
2007-12-31 22:37
jag åt faktiskt nudlar idag.. och jag äter knappt nudlar.. ja om jag inte gör wok då. men jag gissar att vi pratar som snabbnudlar.. och idag åt jag ett paket.. då kokar jag dem i vatten...häller bort vattnet och sen blandar jag i kryddpåsen.. sen häller jag på en skvätt japans soja och sen.... ketchup. det är asgott..
Jag skyller allt på Emma!
Hah shit ketchup, det är en av dom sakerna jag funderat på - och kommit fram till att aldrig någonsin ha på nudlar, men vafan... Har du testat det utan sojan någongång? Har ketchup i kylen men ingen soja, så hade kunnat prova en munfull iallafall.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Dekay: Det är snabbnudlar vi pratar om...Skulle nog kunna äta mer än två paket också, fast jag äter buljongen också och den är mättande.
Jag har fått världens godaste nudlar av Pucca här på forumet. Nudlar med sesamsmak, sesamolja, chilisås och sen knäcker hon i ett ägg och rör runt så det blir lite krämigt. Förbannat hellskotta gott. : Blir jag någon gång beroende av något så är det av dom här nudlarna. Ja, det är snabbnudlar med sesamsmak.
Toastare
2007-12-31 22:42
okej då.. då gör jag världens godaste kycklingwok med äggnudlar.. koka äggnudlarna i hönsbuljong.. släng i lite gurkmeja för färg. skär kycklingfilé i bitar och lägg i santa maria kyckling marinad.. woka gul paprika, röd lök och grön chili.. krydda med grön thai curry.. woka kycklingen.. blanda ihop allt med nudlarna. enkelt och sjukt gott.
Toastare
2007-12-31 22:43
okej då... det var snabb nudlar.. de äter jag som sagt med japansk soja och ketchup
whatone: Alltså knäcker man bara i ett ägg i de kokande nudlarna, inga konstigheter? Bounty: Eftersom det är nyår och det är dags att tänka bort från gamla hjulspår och blicka framåt skall jag testa en med ketchup nu!
Brunsås, precis, medans det fortfarande kokar.
Ok update: Testade nyss en gaffelmängd med nudlar + ketchup. Var faktiskt helt ok, var lite annorlunda mot vanliga nudlar, ketchupen bidrog med lite "sting" om man kan säga så. Tror att min skepsis mot just ketchup kommer från att min syrra har ketchup på exakt allting tamefan, och jag stör mig på hennes skumma kombinationer. Nudlar + ketchup dock = helt okej. Hade lätt kunnat lägga till stekt falukorv eller något till detta, som en finare variant av spaghetti + ketchup + falukorv. Håller också på att koka upp en laddning som jag knäckt ett ägg i nu, mest för att hela grejen känns så jävla flippad, det ser verkligen skumt ut alltså, men ska bli spännande att äta!
Toastare
2007-12-31 23:31
Brunsås, bra att du gillar.. inget fancy smanchy.. men det ger lite extra sting och sälta.. kikkoman låten är bäst!
förut åt jag alltid nudlar... hela tiden... ÄÄÄÄLLSKAR "Soppan" som kommer från vattnet med kryddan... de flesta brukar hälla bort det har jag märkt... bara jag som har kvar den?.. har fått mycket i knät xD
Get Random!
Toastare
2007-12-31 23:56
jag häller på kryddan efter jag kokat...
ah shit fett mkt nudlar me 4-6 paket, lagret måste vart fullt flera månader .. -.-
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du kan ju alltid testa nudlar + brunsås :)
Jag gillar nudlar, dock inte vanliga 3 kronors nudlar, utan andvänder nudlar mycket till mat.. Ja asiatisk mat då :P gillar båda tunna nudlar, risnudlar och tjocka japanska nudlar. gott till mycket.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
word på
chillbill P1 xD 5-6 nudlar räcker typ 2-3 dagar xD ... hmm, varför har texten gått ihop såhär? =(
Get Random!
ojdå... den gick visst isär
Get Random!
Stir-fry-udon-nudlar piffade med sesamolja och HoiSinsås. Udon-nudlar måste klassificeras som snabbnudlar, de är ju snabbare än standardsnabbnudlar. Sesamolja+HoiSinsås hur som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gurkmeja måste ju vara det mest onödiga som finns. Ehum. Jag brukade äta nudlar, och då brukade jag slänga i majs, skivad skinka (eller om det finns ngt annat typ av kött), paprika och lite annat. Förstäker med thaisås, eller cayenne och lite soja. Favoriten är Samyang Ramen. Gärna mushroom, oriental eller pork. Den kryddstarka kan funka den med. Sämst är Little Cook men det finns även andra dråpliga varianter. Den med extra "kräm"-påse känns ju lite lyx men jag tycker nudlarna är lite för tjocka, föredrar då Samyang, eller t,o.m. Little Cook-kvalitén. I övrigt så har jag även experimenterat med ris-, glas- och äggnudlar. Om man kör wok är ju äggnudlar givet men vill man bara äta nudlar så funkar risnudlar + rikliga mängder soja.
Toastare
2008-01-01 22:35
nilsL, ja det är bara för att maten ska bli snygg... färgstark. Det smakar ju inget..
ska aldrig gå in i en mattråd igen,nu fick jag sjuka cravings för snabbnudlar,kyckling biff kryddstark orientalisk fläsk mmmmmmmmmmmmmmmmmmm fan vad gott blanda kryddor är gott också,blanda i lite svartpeppar och chillikrydda
Jag lirar Samyang Ramen coolt va?
BountyBoo, ja, mamma tjatar jämt: "och så lite gurkmeja så får du fin färg på maten" ... Men ja, maten ska väl vara vacker också... Synd bara att man mular i sig den rätt omgående.
Jag har tröttnat på nudlar åt det sjukt mycket innan. Men om jag äter det brukar jag hacka lite lök och paprika och slänga ner och kanske lite majs. Brukar mest vara såna med kycklingsmak jag äter av märket yum yum. Gott att ta i lite extra vitlök och färsk chilli och sen hälla på lite yoghurt efteråt.
Rör inte min prilla !
Efter en grov fyllemunch så hade jag min nudeldeal klar. Snabbnudlar + Creime Fraiche med smak (jag brukar rocka vitlök) + lite riven ost + lite påstekt lök, och nu den magska ingridiensen POPCORN. Hell yeah, blev sugen nu.. får micra mig en kladdkaka
www.myspace.com/drdrogdisko
haha, jag åt nudlar igår som fyllekäk och nu äter jag nudlar igen :) men det är helt rätt det där med nudel-streak.. nu är det inte så ofta men förut hade jag perioder då jag åt nudlar skitofta, och ibland aldrig.. men det har väl att göra med vissa ekonomiska svängningar och främst att man köper typ 10 paket åt gången :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
häll bort allt vatten och släng i en sked majo! majo är alltid rätt :)
AIK
åhh kom mig att tänka på att jag alltid åt nudlar när jag var liten, för att min syrra gjorde det. sen en dag fick jag magsjuka:S aldrig ätit nudlar sen dess mådde illa bara jag känd elukten av kryddor efter det. ska köpa ett paket och testa någon dag! ;D
För min egen del kan jag säga att jag äter allt periodvis. Just nu är jag inne i en tonfisksås+pasta period, innan dess var jag i en knäckebrödmetod, innan dess kebab-period osv. Ja, en gång så var jag besatt utav riskakor och avocado... Jag bor hemma och får min mat lagad åt mig till middagen, så den avrierar...Men resten av dagen ägnar jag mig åt mina matfixa idéer. Varför det är så vet jag inte...Kanske att när man har kommit in i cirkeln och äter periodvis saker, så får kroppen brist på vissa ämnen och därför blir man "sugen på något"...Fast egentligen är man då inte sugen på just den maten i sig, utan något som den innehåller. Snabbnudlar äter jag som de är typ. Kokar upp, häller ut vattnet och lägger i kryddpåsen om det finns någon sådan...Annars kryddar jag själv. Ibland behåller jag lite utav vattnet innan jag häller i kryddorna så blir det nudelsoppa. Därefter poscherar jag då ett ägg eller steker vilket jag sedan lägger i skålen. Det är gott! Ketchup funkar rätt ok... Bacon blir det annars ibland, gärna med små bitar/tunna skivor av tomat och keso. Fan vad sugen jag blev på nudlar nu...
Delam tange barat
Enkel & snabb nudelrätt Stek finhackad (eller pressad) vitlök i olja. Stek och rör runt ett ägg. Släng i snabbnudlar* (kokade) och brocholi** (förkokad) och kryddpåsen+oljan (och chilin om du vill). Använd soja* och alt. lite socker för att smaksätta. Voila! *Nudlar och soja från Thai-, kinesaffär. ** eller annan grönsak tex vitkål.
Jag har ätit nudlar konstant i ungefär 8 år och snittar väl ungefär ett paket om dagen. Dock får jag perioder då jag inte pallar käka det, är väl ungefär 2 månader per år. Annars käkar jag alltid det haha. brukar alltid köpa hem 25 paket åt gången :)
soja och ketchup är ju givet när man äter nudlar.
här jag bore kostar 10 paket nudlar 10 spänn :) så det blir endel fast nu e det oxfileperiod :D köper ett kilo för 15 kr :D
Ang. ketchup, så består den till stor del av ättika, dvs. något syrligt. Så förmodligen är det ni suktar efter ... Bör återfinnas i även andra saker, men ja, ketchup fungerar ju bra... Men om ni gång får för er att avancera lite i matlagningen så är det väl det ni ska leta efter, saker innehållande något syrligt. :)
BDL X0 I vilken jävla gränd hittar du den oxfilén ?
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
Graffare
2008-01-02 19:40
haha elr hur
They called me Mr. Glass
BDL ...det kanske inte är oxfilé egentligen, utan snarare gnagarkött? ;)
Delam tange barat
slänger bara in lite valfri asiatisk vätska; soja, sweet chili eller ostronsås. och kanske toppar med lämplig krydda.
We call them winerbrods.
det är färsk god oxfile, hemligt hur jag får den så billigt men det får jag ;P å det är oxfile, inget annat
Får sno polarens nudlar hon har i skåpet nu då, slänger i det jag hittar i skåpen, kanske återkommer.
"..No more speed I'm almost there! "<br>
Finns nudlar som jag brukar handla på nån turk-livs. Dom är förjävla starka men ack så god!
Live Hard, Die Young
ahh fan jävla mat tråd blev helt sugen nu..
löglög
har ätit mig igenom hela kvällen. Ätit så mycket att jag mår illa så läser jag det här och blir sugen. Inte hungrig men pepp på mer. Men nu är det stopp..
Skönt att se att så sjukt många verkar digga nudlar också. Tråden kryllar redan av feta tips på rätter jag ska prova på, även om vissa känns helt otänkbara (majonäs???) så ska jag läsa genom här inför nästa vända på affärn :)
Risnudlar är nästan dom ända nudlar jag äter. Vanliga typ konsumnudlar har så torr smak så jag tröttnar efter nån tugga. Hursomhelst så bör (skall) man ha soja helst japansk, sesamolja, thaichilisås, ostronsås och nån mer sås om det finns plus lite av ens egna kryddor. Utöver kryddorna som kommer med. Favorit nudelmärket är dudlin eller något liknande. BountyBoo: Ketchup på nudlarna? Avbryt, upphör, hädelse! Btw så kan man hacka lite grönsaker koka nåt ägg och steka lite kyckling/fläsk sen koka upp massa nudlar så har man en riktigt schysst ramen. Och ändå äter jag inte nudlar så ofta...
är också periodare på nudlar , har dock inga tips. blir att hälla över påsen bara
Var lite kreativ för fan!
core: Nej ketchup på nudlar är inte ok. Kanske utan kryddorna eftersom det är typ som pasta då men seriöst. Egentligen borde jag ju testa nån gång innan jag uttalar mig men frågan är om jag vågar.?.