Grannjävel, fyfan.
Börjar få ett jävligt problem. Nu är det såhär att mellan 10 på kvällen och 10 på morgonen ska det vara tyst i huset. Men vi fick upp ett klagobrev från henne att vi skulle dämpa oss för att det dusnar i golvet på kvällar/sena nätter. Jag dämpade mig och smög förbi hennes lägenhet tyst som fan och smyger in till datorn och sätter mig när det är natt. Nu satt jag vid datorn, flyttade stolen ajg satt på lite närmare databordet. 30 sek senare hör jag 5 hårda dunsningar med en pinne eller något. Får man var aså jävla överkänslig? jag dunsade inte med stolen, dne typ gled in lite. men däremot hennes hundjävel är rädd och folkskygg och är en stor gran duan. Den börjar skälla och yla klockan 9-11 varje morgon och skäller så ini helvete. Vafan ska jag göra vi blir säkert vräkta snart.
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Du borde ringa störnings jouren före henne;)
fråga henne vad som är problemet?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Så lätt är det inte att bli vräkt, vad jag har förstått, om det nu bara är så att hon är överkänslig. Brukar hon klaga på andra grannar också? Fråga runt lite, tycker jag. Det kan hända att hon är en allmän gnällare och då kommer ingen ta henne på allvar...Så länge hon inte brukar leka med hyresvärden... Var en tant som blev vräkt för att hon ringde störningsjouren för ofta ett tag sen...
Delam tange barat
Graffare
2007-12-31 02:43
ta en sten, lägg den i en påse med 100 st engångsöronproppar och kasta den igenom hennes fönster
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Nej hon sa att hon helst inte gillar att klaga men jag dunsar aldrig medvetet. jag smyguer är tyst som fan och visar respekt medans henne hund är ett stort problemm, hon bor under mig och hennes sovrum är under mitt golv. vågar fan inte röra stoljäveln nu så vi får en nytt litet kärleksbrev i brevlådan imorgon.
Det där är ju nästan trakasserier...Eller råkar ditt golv vara gjort utav papp att det hörs igenom så bra?
Delam tange barat
jag ska flytta snart. uuuh... hoppas jag slipper sånt här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mjo, men hon är typ 22 år. Men hennes hund äre tt störobjekt. hon har antagligen jävligt lätt med att vakna men att flytta stolen närmare databordet ett par gånger ska man väl inte ta en pinne och slå sönder isoleringen typ haha. Inte jag som får betala skador sen.
Shit va kasst. Jag tycker det är töntigt när folk ens ska klaga på att nån har en högljud fest någon gång var annan månad. Om folk betalat för sina hem ska dom ju få leva lite också. Gillar inte hela "anpassa sig helt hårt för alla andras bekvämlighet" skit. Din granne verkar ju bara vänta på att ha nått att gnälla om. :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2007-12-31 03:00
det ska inte vara tyst, man ska hålla en aceptabel ljudnivår däremot.. dvs. inte dammsuga, skramla med kastruller, spola vatten väldigt länge, tjoa och tjimma.. du måste få leva ett normalt liv...till och med laga mat om du är hungrig. Alla jobbar ju inte 9-5 nuförtiden.. har en likadan granne som blev känslig för jag sa till henne att göra nått åt hennes katt som klättrade in på min balkong och satt och skrapade på mitt sovrumsfönster.. eller gick in i lägenheten (jag har hund och det är inte poppis..tänkte mest för hennes skulle så han inte ger katten en hjärtattack när han går in i killermood) Hon kom och ringde på en vardagkväll och sa att hon hörde mig gå.. jag bad henne ha öronproppar och sa att jag har det och hör då inte ett smack.. sen sa hon att jag skramlat i köket och då menade hon när jag öppnade och stängde micron. Hon vände sig till bostadsrättsföreningen.. och de kom och pratade med mig, men sa då att jag självklart får röra mig fritt och leva normalt... så länge det inte är på en onormal ljudnivå...
Jag skyller allt på Emma!
Men dra in datastolen är väl inte så farligt, jag anapssar mig för jag orkar inte med tjafs.
Toastare
2007-12-31 03:08
Faraon, nej det jag menar...du behöver inte ens anpassa dig..
Innan dunsade det kanske lite mer ibland när man råka ramla eller vafan som helst. tappa nåt i golvet. Så fick vi lappen, så följde jag den till punkt och pricka, hon hälsade och idag innan osv. Sen drog jag bara in datastolen lite, pang pang pang pang. Vad i hel.. Fan va lack jag blir på henne.
Toastare
2007-12-31 03:12
"råkade ramla"...ramlar du ofta?
Haha nej men typ kanske dunsar någon gång ibland så. Inte så att jag sitter och gapar eller hoppar för att ha kul. Men jag smyger runt i lägenheten på nätterna å ibland så tappar jag bestick, skohorn, eller vad som. Så klagade hon för typ 3-4 veckor sen. Så nu idag bankae hon i golvet vid typ halv 2. Var precis efter jag drog in datastolen. Min kompis föreslog att hon ramlade ur sänge, visst sa jag. Vem fan ramlar ur sängen rätt upp i taket 5 ggr på 3-4 sekunder. Hur som helst, ska va lite "tystare" men säger hon till hyresvärden tar jag upp det med hennes hundjävel.
BountyBoo F27 Tappade "något" i duschen vettu.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Gå ner och sätt en yxa i kärringens dörr!! Nä, men om vi ska vara lite seriös så tycker jag att du kanske ska försöka prata med tanten, jag har tyvärr inte orkat läsa igenom tråden helt men du får helt enkelt hitta på någon ursäkt eller dylikt, säg något så hon får lite medlidande, hitta t.ex på att du har någon konstig sjukdom. Då blir de nog inge mer tjat om hon får medlidande för dig..!!
Toastare
2007-12-31 03:49
Swagman, jag misstänkte det...
antingen fortsätter du som du gör nu, dvs "smyger" runt i din egen lägenhet, sen kan du ju fortsätta med att låta folk gå före dig i kön på ica och låta resten av världen köra med dig hur dom vill resten utav ditt liv. eller så tar du och säger ifrån innan du går runt med en slav t-shirt. du har faktiskt rätt att leva och fucking flytta din datastol bäst du vill. vilken tid på dygnet du vill! låter inte som du stampar i golvet och spelar techno på nätterna förfan rätt ska vara rätt nästa gång du hör hunden sent ringer du störningsjouren direkt sen dagen efter går du och pratar VETT MED IDIOTEN, säger åt henne att du kommer gå till hyresvärden och hyresgästföreningen å varenda förening och skit du kan hitta och klaga om hon inte slutar fucking överdriva. för annars ska du fucking visa henne vad överdrift är. ja antingen det eller så går du å köper en sån där slav t-shirt och fixar en datastol med "ljudlösa" hjul på så du kan flytta dig som du vill....
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
nästa gång hon dunkar i taket så gå ner, plinga på sen när hon öppnar så säger du "vad fan är problemet? jag kommer vell snart inte kunna onanera framför datorn för de för vell också oväsen?kärring jävel" sen går du där ifrån med ett smile i ansiktet
Pusherman X11 HAHAHHA åh, du tog orden ur munnen på mig!
Faraon Grejen är att om du VET att du inte för överdrivet mkt oväsen så behöver du ju inte oroa dig.
Vi hade en granne (som har både bebis & hund, wtf liksom) som klagade på oss (=mig & min sambo) en gång, utan att vi ens hade gjort något. Då ringde vi bara upp hyresvärden & sa som det var. Sedan dess har det varit lugnt.
Pusherman X11 haha fyfan jag bara väntade på att någon skulle säga det där med Ica!
jävla kärring. nuff said
work some magic
Sncka med henne, fråga varför det är godkänt för att hennes stora hund ska kunna skälla och störa minst lika mycket som du, enligt henne gör. Det är nog alltid det enklaste, att snacka. Annars får du helt enkelt kanske prata med hyresvärden om problemet som råder. Något sådant kanske...
Hade en lika korkad granne jag. En dag trillade det in en lapp i min brevlåda,det var från bostadsbolaget. Ngn på mitt våningsplan slänger ut fimpar från balkongen och måste genast sluta med det. Fine! Jag röker inte, det är inte jag. Ngn vecka gick sen var det ngn som tapetserade hissen med sådana lappar. Wtf tänkte jag, har människan inte slutat ännu? Aja det rör ju inte mig iom att jag inte röker. Men jag slet ändå ner lapparna och slängde dem den på väg till mitt våningsplan. Så en dag när jag efter att ha jobbat sen kl 8 utan paus eller lunch eller whatever, ûberstressad för jag ska bort och hungrig och djävlig hittar en lapp på min dörr som säger: "Du skall genast sluta upp och slänga fimpar annars anmäler jag dig!". Ungf där var det kokta fläsket stekt, rimmat och inlagt. Tog lappdjäveln och en spritpenna dunkade fast den på hennes dörr och där efter skrev jag. "Vilken del av JAG RÖKER INTE har du svårt och förstå kärring?!" sen stack jag iväg och var borta ett tag. Ngn vecka senare så flyttade det in en ny granne som satt och bolmbade precis under mig så man knappt kunde ha balkongdörren öppen. Hmm...Aja...Problem solved. Har du problem med dunkningar från grannen? Höj volymen på stereon, med lite tur kan det kännas som extra basgångar. ^^
men konktakta grannfejden.. härligt program det
börja spela trumpet när hennes hund skäller?:D
lev ett normalt liv!!!..du kan inte gå omkring o smyga på kvällarna det är faktist ditt eget hem hade en sån överkänslig granne för ett par år sen..en sån riktig bitter ensamstående kvinna i 55 årsåldern hon klagade på min granne när hon skulle till jobbet på morgonen för att det lät i trapphuset när hon gick i sina klackar..dom som bodde i lghten innan mig hade barn o hon klagade på att dom förde liv på morgonen...som barn gör ibland!! om klockan va över kl 20 så bankade hon i taket om man gick normalt dvs att man går med hälen först i golvet.bank bank bank!!.ibland när man gick hemifrån så kunde hon öppna dörren när man gick förbi hennes dörr o bara stå o glo......det slutade med att man gick o smög i sitt hem vilket e helt fucked up..som sagt lev ditt liv normalt o skit i henne
i remember when originality was the key!!
Vi vet att vi lever i ett välfärdsland när folk förväntar sig att man ska sväva ljudlöst mitt i lägenheten. Och titta på tv med trådlösa hörlurar. Som sagt prata med dina andra grannar. Ring din hyresvärd och berätta precis hur du känner. Jobba gärna på att få dig själv att framstå som ett offer. Om inget av det här funkar kan du ju sprida rykten om ett sexuellt förhållande mellan henne och hennes Grand danois. Då kanske hon flyttar.
Who be the first to catch this beatdown?
haha sjukt störig granne! Min är tvärt om, hon flyttar runt sina möbler varje natt kl 2.
jag har alltid rätt.
JonkaGOO Hade också en sådan granne. Nu är han vräkt.
Lika bra för han hade så jävla kass musiksmak. & så skrek hans brud hela tiden & grät inne på badrummet, så man trodde att han försökte slå ihjäl henne eller något.
vi för ett jävla liv, men i vårat hus bor det bara tjackade reklamare i 30års åldern så ingen värkar störa sig.