I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tappat rösten

Övrigt - Blandat

2007-12-30 21:14

tappat rösten

har varit förkyld i en vecka så var jag ute igår och ja under kvällen så började rösten att försvinna eller ja jag lät som en strandraggare tydligen.
idag så är rösten nästan helt borta, så till frågan, påverkar det negativt att dricka alkohol? med tanke på nyårsafton imorrn. sen om ni har några tips på hur man får tillbaka rösten, det jag redan fått höra är teh, ingefära..

shimmy shimmy yo

2007-12-30 22:10
Varmt Te och en hel del socker i , de ska hjälpa

2007-12-30 22:11
Sprit rensar ut sånt har jag hört

2007-12-30 22:12
jo folk säger ju det, men jag drack öl o vodka red bull och fukkade rösten igår, fast å andra sidan så måste man ju höjja rösten rätt mkt för att höras på uteställen
shimmy shimmy yo

2007-12-30 22:13
Ta en Läkerol!

2007-12-30 22:17
STFU helt enkelt. Det fungerar alltid.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-30 22:27
Akta så du inte får knutor på stämbanden bara :)!  Anstränger du den för mkt så slutar de inte bra..försök med massa huskurer om du inte känner för att kolla med doktorn :)
!! :)

2007-12-30 22:34
potatissuger>STFU?

Laurelisse> Vad händer om man får knutor på stämbanden, blire operation?
shimmy shimmy yo

2007-12-30 22:35
shut the fuck up

2007-12-30 22:47
whiskey. åså finns de nå halstabletter som man blandar i varm mjölk. Det ger alltid mig rösten tillbaka! :D
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-12-30 22:48
Jag håller på att tappa rösten, söp i fredags, är lite förkyld antar jag och idag när vi repade hadej ag problem med att sjunga. Vad är det dåliga med att ha knutor på stämbanden?
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com
Toastare

2007-12-30 23:15
jag kollar Videokväll med Luuk.. där Fredrik från Filip och Fredrik är.. och jag skrattar som en hes tant.

jag funderar på nån sprit från mammas barskäp med kaffe...
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-30 23:26
Oredan de beror på :) Iblan blir de ibland inte.. beror nog på hur illa de är.. du får typ " en annan röst för evigt" haha :P sådär hes som när man e sjuk om du förstår hur ja menar. Men vila den, prata inte i onödan! :)

2007-12-30 23:32
Laurelisse > Okej.. så jävla irreterande att inte få prata, jag gillar att prata..
så nu funderar jag på att inte åka iväg till festen imorrn o bara sitta hemma o sura för annars riskerar jag ju att prata!

gaaah jag blir tokig
shimmy shimmy yo

2007-12-30 23:51
Oredan
Prata inte idag..o tills du kommer till festen :)
Så ser du till å ta hand om halsen till dess :D

2007-12-31 00:04
oredan

fan va pissit för dig. min förskylning börjar bli bättre nu.
tips till dig kan vara att dricka ren starksprit, ingen kolsyra eller massa skumm (som i öl) det renar halsen på ett annat sätt. när jag var i ayia napa i somras tappade jag rösten helt på grund av vår aircondition. drack en stor oblandad flaska sambuca och jag slapp smärtan åtminstonde. men se det från den ljusa sida, folk kan tycka du är rolig när du är nyårspackad och skriker utan någon röst överhuvudtaget. du har även en anledning till att gå så tätt inpå alla brudars kinder för att dem ska höra dig...

det blir bra, iallafall bättre än att vara hemma