Vad är en kickers?
Finns det fortfarande kickers? jag har helt snöat in på ordet "kicker" och vet inte varför, kickers som i stockholmsnatt som Paulo Roberto kan inte någon forska om ämnet och gå ner på plattan och se om ni ser ett gäng lirare i run-dmc outfit med kickerskor Har ni sett dom? hur är deras livsstil och vad är dessa kickers ute efter! Hojta!
Jag har sett en hel del kickers i stockholm, fyfan måste jag säga. dem har rakat av sig ögonbrynen och ritat dit egna, sen har dem ju såklart mjukisbyxor också puss
mjukis allt för hårdare resultat av sparkar?
kanske är lättare och smidigare att sparka...
minns när kickers var den som hade adidasbyxor med vita ränder på sidorna
shimmy shimmy yo
det är ju vad man har hört, men finns dom fortfarande kvar?
jag har aldrig sett någon nuförtiden, men jag bor ju på lidingö
shimmy shimmy yo
dem som har adidas byxor med ränder på är cashuals nu för tiden.
säger vem? snarare trashuals
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
...och eftersom jag inte umgås med hiphopare överhuvudtaget (lyssna på Organism 12s vers på "Dagdröm" från Versioner vol.2, precis så har det varit för mig - bara jag som lyssnar på hiphop av alla mina gamla polare) så har jag ingen aning om vad fan man menar med "kickers"...jag har fått det i sammanhang lite överallt, men aldrig fattat xD
I tego arcana dei!
btw .. en kicker, flera kickers. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kicker det som står om kickers under 90-talet där stämmer väl iaf
Graffare
2007-12-26 23:23
ooh, nytt släpp med organismen.. det måste man kolla på!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Toastare
2007-12-26 23:24
Jag erkänner att jag hängde med kickersgäng när jag var 14-15... hade chicago bulls tröja över en vit polo, vita jeans uppklippta vid skorna och filaskor, stora ringar i öronen och en stram kickerstoffs på hjässan... fult, ja.. var väl andra generationen kickers efter paolo och dem... i alla fall... finns kompisar från förr som fastnat i det där.. snacket, utseendet osv. De är mammor nu men beter sig som kickers (förutom att de nog, NOG, inte slåss) gemensamt för kickers är att de slåss... casuals har inte adidas, casuals har stil.
Jag skyller allt på Emma!
Graffare
2007-12-26 23:24
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Toastare
2007-12-26 23:25
fast att jämföra casuals med kickers känns fel.. även om båda två slåss. Men chavs är nog mera rätt.. lite underklass, whitetrash känns det ju.. även om alla inte är det.
BountyBoo, White trash är väl fel epitet eftersom det var vanligt med invandrare i kickers-kulturen Suck.. folk slänger sig med WT-uttrycket alldeles för ofta numera, hela uttrycket håller på att bli helt urvattnat. :(
Är det bara i malmö det heter kickare, och inte kicker?
Skåne!
-AJO : hmm. ja.. min brorsa va med i ett såkallat ''kickersgäng'' när han va 14-19. den stilen verkar ha dött ut helt nu dock :/
Whiskey & Cola !.
Är det bara i malmö det heter kickare, och inte kicker? kanske menar snickare? haha nej men jag har iaf aldrig hört kickare bara kicker
Bounty>Det trodde jag inte om dig som verkar så pryd, haha men där ser man. Alla har vi våra förflutna.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
BountyBoo F27 tacksam för svar, men asså det låter så löjligt att försöka låta som att alla är lika danna, men jag vet inte hur jag ska uttrycka mig
Men finns det kickers som hiphopare, musiken,livsstilen osv?
Det jag har hört om kickers, är att dersa hobby är alltså att slåss och det är det roligaste dom vet
Jag har hört att dem hatar människor som är intresserade av att åka skateboard.
Skåne!
emo's är ju dom nya kickerna
Graffare
2007-12-26 23:40
det finns fortfarande "kickers", men nu är det inte en subkultur utan flera stycken, det finns fortfarande ungdomsgäng som hänger på plattan och letar bråk.. har sett allt från ett bratgäng till den stereotypa förortungdomen
man skulle väll kunna säga att ett "kickers-gäng" är ett gäng lirare som inte har så mkt för sig utan provocerar fram bråk lite som fotbollshuliganerna?
Kickers haha, det var tider det!
At the gates of Eternity...
BC99 P24 har du något att berätta för oss av egna erfarenheter?
Toastare
2007-12-26 23:58
pointdexter, hahaha pryd? Jävligt glad att jag kan ge den bilden till folk... sen är det som sagt invandrare också ja.. men det känns ju som tjejerna är whitetrash, även om jag nu inte var det.... MR-J, vi lyssnade på westside hiphop...dre, snoop, ice cube, NWA och liknande. Samt dansade till eurotechno på högstadiediscona. Det roligaste är väl inte att slåss (och jag kan inte säga att jag var en aktiv slagskämpe..tvärtom).. utan helt enkelt kan man säga att man är ett gäng ungdomar där alla är på glid lite, småkriminella och är kaxiga.. vi blev omnämnda i tidningen som "botulfs gänget" för att vi var folk från olika stadsdelar i Lund (creme de al creme av sneseglare) som samlades i centrum på fritidsgården som låg där (hemgården) och då Botulfsplatsen som är där alla stadsbussar möts.
Toastare
2007-12-27 00:00
blackteeth, emo är inte de nya kickersen..de är en annan subkultur.
Men jävlar i min låda va skönt att det dog iaf. fatta den dagen när en snubbe stod upp o bara:"Alltså jalla jalla dudes, va FA-AN håller vi på med?! Kolla våra skor, Buffalos liksom, du ser ju ut som en iteliensk discostella Jimmy.. Aah, shit abou´len, dina mysbyxor är inte så fresha heller Ahmed"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2007-12-27 00:02
TheMatt, det där kändes inte så kickers.. det kändes mer Kista centrum och invandrare med dålig klädsmak.
toma-to, tom-ato.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BountyBoo F27 förstår hur du menar! tror jag fattar lite nu vad som var/är en kicker och vad dom levde för
Toastare
2007-12-27 00:29
MR-J, goodie...det är inget man strävar efter ;) träffade några av mina kickerskompisar igår.. den ene åker och studerar i australien ett halvår, den andre är tysk och engelska lärare på högstadiet.. så alla var inte helt dumma i huvudet, men det var väl vi som kom från lite bättre familjeförhållanden.
ok spännande, men dom kickers som finns idag är väl rätt likt sthlms-natt till livsstil eller vad säger ni? kan du Bountyboo känna igen dig i sthlmsnatt när du var ung :) ?
Klassiska marvin-gänget (ni som kommer från skåne) var inte dom kickers? Eller jag blandar ihopa nu?
b0b0b0b0
Marvin? JC:s kids kläder?
Toastare
2007-12-27 00:34
marvin-gänget från skåne? MR-J, nej den eran är förbi..80talsk kickersen finns inte längre och den fanns bara då. Tiden då man diskuterade videovåld.. känns som en svunnen tid. Kan inte säga att jag känner igen mig i den filmen..
Ja precis, de gick runt i marvin tröjorna från JC. Som jag har förstått det så härjade de i Helsingborg/Landskrona trakterna får några år sedan, kanske 15 år sedan(?) Har bara hört historier vet inget alls , men historien säger i varje fall att dom var ganska stora och kända och som jag förstått det klädda som kickers. Så det var kanske just det dom var?
b0b0b0b0
..samt att dom slogs mkt med andra "gäng"
b0b0b0b0
det var mest sthlms-natt kickers jag menade som jag undra om dom finns än alltså
Toastare
2007-12-27 00:57
MR-J, nej som sagt dog de ut under 80-talet... men sen har ju modet etc. ändrats som då blev 90-tals kickers. Nu känns det som den eran är död.. artistic, låter som kickersgäng..men jag har inte hört talas om dem..eller har jag bara glömt.
Se även Fjortis . - Wikipedia. Sökord: "Kicker"
Så rätt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger - hahaha så jävla klockrent!
We call them winerbrods.
BountyBoo var du en street fighter? :o
whoopzidoo
Man kan väl säga att kickers bara hade ett speciellt mode. Ungdomsgäng som slåss och lever rövare kommer förmodligen alltid finnas men under olika "förklädnader".
Toastare
2007-12-27 03:21
felici-jah, nej verkligen inte..jag är inte typen som slåss och har inte varit det heller. Men som sagt det var många andra tjejer som gjorde det.. jag förespråkar inte våld om det inte är nödvändigt. dewilicious, håller med dig..det är ju mer modet än att de slåss... Anton, de tjejerna som slogs brukade ge sig på killar också. Som sagt lever de fortfarande kvar i samma grej.. inte alla hönsen hemma.
Anton - det roliga i ditt inlägg var inte faktumet att nazichicks är hårda, utan ordet "kolibri" i samband med nazister & våld.
We call them winerbrods.
ni är snälla som ger mig svar 4 på morgonen om kickers