I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

req: TREVLIGA irländska pubar stckholm

Övrigt - Blandat

2007-12-22 20:19

req: TREVLIGA irländska pubar stckholm

jag söker små gemytliga och trevliga irländska pubar i stockholm, gärna runt gamla stan. finns några bra? jag liter på whoaexpertisen efter som tipsen på pizzerior gjorde oss nöjda!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-22 21:14
Ja, inte "The Dubliner" iallafall!

Egentligen finns det ingen Irlänskinspirerad pub i Stockholm, bara massa pubar som försöker återspegla den bilden utbölingar har av Irland, vilken inte alls stämmer!

Ska jag hitta mig en sjysst Guinnes i Stockholm beger jag mig i sådana fall till den där puben som ligger på Odenplan, vet inte vad den heter men det är ett ganska trevligt ställe med okej priser.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-22 22:24
Londoner på karlavägen/sibyllegatan är rätt soft.. fast det är 70/30 engelsk pub och kvarterskrog. dock bra och rätt stort ölutbud..
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2007-12-23 12:29
Leta upp ett Bishops Arms, riktigt trevliga på de flesta ställen, finns flera i STHLM

2007-12-23 13:42
vet heller inget irlänskt men det finns en skottskt hak på fridhemsplan som heter "Bagpipers inn". Det kan rekommenderas, grymt fin öl, dock dyr.

2007-12-23 13:42
st.eriksplan kanske det va, kommer inte ihåg, fråga nån

2007-12-23 16:14
Bishops Arms nära Hornsgatan är skitmysig. har varit där en gång, jag dricker dock inte öl så jag vet inte något om det men min man + hans vän gillade det stenhårt. jag älskade inredningen och deras pommes frittes med aioli, it was to die for!

fasen, om jag skulle försöka ge dig en vägebeskrivning så ligger den på en tvärgata till Hornsgatan typ vid Mariatorget (det är väl hornsgatan som går där?), frågar du någon i närheten där så kan dom säkert peka ut vilken gränd du ska gå på. puben ligger på höger sida av Hornsgatan om du har Slussen i ryggen...

värt ett besök bara för aiolin haha!

2007-12-23 16:30
det finns ingen vad jag sett. dom enda dugliga har riktiga överklasspriser, så man i princip är skinnad efter första ölen.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-12-23 16:48

finns ju en som e nice på stora nygatan i gamla stan.. om man kommer från tuben o går rakt fram o sen till vänster..