I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lura banken.

Övrigt - Blandat

2007-12-22 18:46

Lura banken.

Jag tror mig ha kommit på ett riktigt bra sätt att lura banken på pengar, så jag tänkte ventilera det här.

Det händer ju lite då och då att dumma butiksbiträden inte fattar hur en kortmaskin fungerar och därmed råkar dra det några gånger för mycket. Ibland händer det ju dessutom att något fel uppstår på banken och att pengarna lämnar kontor två eller tre gånger. När man blir utsatt för sånt här trams så måste man ta sig från sitt hem till sin bank för att påpeka det inträffade. När man gör detta får man pengarna tillbaka.

Så, om man skulle gå till, säg ICA, plocka på sig två identiska kundvagnar med varor och betala dem efter varandra i samma kassa med samma kort. Summan skulle ju vara densamma och det skulle dras från samma konto två gånger. Dagen efter går man in till sin bank och anklagar dem för förskingring.

På det här sättet kan man ju leva hela sitt liv på en "ta två betala för en" basis. Vore inte det helt enkelt perfekt? Är inte detta paradiset?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-12-22 18:47
Hahaha. Du kan inte ha mkt att tänka på :)
Men bra idé :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-12-22 18:54
hahahha fan vad smart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-22 18:57
det fungerar nog en lr två gånger, men att göra det kontinuerligt är nog ingen bra idé. tror banken kommer misstänka fuffel när du helt plötsligt alltid får två kortdrag registrerade.  = )
Niceness!

2007-12-22 18:57
hehe, daydreamin/stay schemin men du borde inte dela med dig av dina planer.

2007-12-22 18:59
House is hiphop on fast forward ..

2007-12-22 19:06
testa, funkar det så gör du samma sak fast med en ny tv!

2007-12-22 19:11
Hahah, skulle tro att banken skulle kolla lite nogrannare om de var tvugna att ge ut några 10000+ spänn när en klumpig biträde råkar dra kortet 2 ggr när du köper din nya HD-tv, men om det var vid t.ex ICA så skulle de nog gå bra.
- Sarcasm is the lowest form of wit!
- Aha, but its still a form of wit.
- Darn, you got me there.

2007-12-22 19:19
Klart att man inte kan göra det vid varje inköp. Men skaffar man tre fyra bankkort och storhandlar en gång i månaden så kan man lätt klara det varje gång. Man får ju ta lite risker.

Och självklart ska man inte vara girig nog att dra två nya volvo V70 och kräva pengarna tillbaka för den ena. Då åker man ju dit.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-12-22 19:21
Det kommer ju att stå två olika tider på kvittona.
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2007-12-22 19:25
Jo, men de två tiderna kommer att vara ungefär lika nära varandra som vanliga misstag är. Så det skulle inte vara någon skillnad. Klart att det skulle vara några minuter längre mellan dem än vanliga misstag men vem fan tänker på sånt?

2007-12-22 19:48
vid större summor så kollar de väl med affärens lagerstatus? För så vitt jag vet så inventerar folk fortfarande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-22 19:48
Ja, annars kan man väl förfalska checkar eller namnteckningar.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-12-22 19:55
...eller så kräver banken att du ska gå till affären i fråga och snacka med personalen där.
We call them winerbrods.

2007-12-22 20:09
Det fungerar inte så. Varje korttransaktion har ett unikt IDnr som i slutändan går att koppla till kvittot det använts för. Och en massa annan info, givetvis.
Det går med andra ord att se att det varit två olika kundvagnar efter varandra.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-12-22 20:14
Mycket riktigt. Beklagar sorgen .(

2007-12-22 20:53
då skulle jag göra det på onoff typ 72 tums tv  sen ångra mig o grejja

2007-12-22 20:59
tror konceptet med streckkoder är att dem även har en individuell kod inbygt i sig, faller lite på det..
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2007-12-22 21:05
Icke! Jaja, iaf inte i matvarubutiker.

2007-12-22 21:12
okej, då kanske det håller, men hur mycket hade man tänkt sig att handla då? lite halvluriigt om någon råkar dra 4 kg vintertryffel och 6 kg irank cevruga på ica och sen vill göra det igen direkt efter?
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2007-12-22 21:22
Precis efter man har svajpat och knappat kod, godkänt o.s.v. utbrister man "-OJ, jag glömde nedre våningen av vagnen, jag ska ha de här identiska varorna - du behöver inte korrigera köpet, vi gör en ny transaktion!" .)

2007-12-22 21:32
dom ser välll att tiden inte stämmer?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-12-22 21:36
Användaren är inloggad amfetaminpsykos  
Äh, lite Bernsteining fixar det mesta, inga konstigheter.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death
Poet

2007-12-22 22:13
Lyssna inte på Candide! :P Vi snackar om killen som gick in i en livsmedelsbutik en gång, plockade på sig ett paket kakor, bara för att börja äta det inne i butiken och bli haffad av vakterna på plats.

Och du kallade det, om jag inte missminner mig, för det perfekta brottet! :P
At the gates of Eternity...

2007-12-22 23:02
fan va soft.. provar på måndag

2007-12-22 23:39
varorna kommer ju stå i olika ordning och olika tider

2007-12-22 23:43
frankieLamps P0

de löser man genom att köpa en vara åt gången!

2007-12-23 00:32
Banken har mer koll än vad man tror. Tror du inte ngn tidigare testat detta? Sen kommer tiderna skilja sig med flera minuter. Dras det dubbelt brukar det vara samma minut etc.Dom lär väl ringa butiken å kolla om det var ett kvitto eller om det gjordes ett liknande köp några minuter senare

2007-12-23 00:57
BC99 P24

Hur fan kan du komma ihåg detta? Det måste ju varit typ 2003 som det hände. Det var lite pinsamt just då vill jag minnas, ett paket Digestive från LU. Var tvungen att prova innan jag köpte dem eftersom jag inte gillar alla sorters Digestive, gillade dock LU så jag köpte ett paket, inte det öppnade dock. Vem fan köper ett öppnat paket?

Och den här planen med bankkort och dubbla varor kanske inte är den smartaste när det gäller större kvantiteter. Men man kan ju lätt racka en dosa snus eller ett paket LU Digestive med den här tekniken.

2007-12-23 01:01
sen lär de ju ha kameror, så de kan se att du handlat två gånger?
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -

2007-12-23 01:51
krispiks: lär banken ha kameror så att dom kan se vad han handlar? för de e la dit han skulle gå fö å kräva penningar...

//Ydebrinkarn- trött å febrig så spela snällt
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2007-12-23 01:56
det skulle inte funka, det är olika kvitto nummer också, förutom tid osv.
shimmy shimmy yo
Toastare

2007-12-23 01:56
som sagt är allt förstört som U-Nas sa då alla kortköp får ett ID, när pengar dras två gånger har de samma id.. kolla era kortkvitton nån gång så ser ni det där..
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-23 02:02
bjäär

tänkte bara om banken nu anar ugglor o bemödar sig med å ringa butiken o de börjar rota i dealen.. matchar datum, bilder o kvitton..? kanske långsökt, but stiill, bara en tanke

(:
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -

2007-12-23 02:22
de går nog inte.. sen så verkar de ju sjukt omständigt, de enda du vinner skulle ju vara ett extra setup med matvaror... men plus iaf för att du lurat banken, de måste ja säga

Poet

2007-12-23 09:25
Candide: Hahaha, kommer ihåg det för att jag skrattade röven av mig när jag läste tråden :D
At the gates of Eternity...