Kläder, passande färger. Hej, Har en fråga till alla som har klädsmak, passar gult och rött ihop? :S enligt mina vänner så passar jag riktigt mycket i rött, har en röd new era keps, och ofta en röd t-shirt, tröja, även röd jacka. Så nu hittade jag en gul t-shirt i garderoben så jag tog på mig den och en röd keps. Jag tycker det passar men jag vill inte gå och skämma ut mig ifall det blir för skrikiga färger. Så nu frågar jag, passar gult och rött? och vilka mer färger passar med rött? Vore glad om ni kunde svara :)
Färgerna passar...Men som sagt blir den kombinationen rätt skrikig. Jag menar gul är en färg som syns och röd likaså, så det kan bli lite "för mycket".Rött + svart är en killing-kombination och blir nästan aldrig fel. Rött + vitt blir mest trist; din keps kommer ta all uppmärksamhet...Men det funkar klart.Rött + grönt kan bli riktigt coolt då de är varandras motsatser...Speciellt om det är lite gula detaljer på t-shirten.Rött + rosa är otroligt fult, de skär sig mot varandra...Rött + blått tycker jag inte är så snyggt precis, kanske om det går åt det mörkare hållet..