I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska jag få min mamma att ta det lugnt?

Övrigt - Blandat

2007-12-17 21:13

Hur ska jag få min mamma att ta det lugnt?

Hejhej
Nu äre som så att jag har en mamma, som är mig väldigt kär och jag är orolig för henne. Hon sover alldeles för lite, äter alldeles för lite och jobbar alldeles för mycket. Hon sätter alltid sig själv sist och vägrar ta hjälp från någon, till exempel idag då hon är skittrött, så jag städar upp allting och fixar så hon verkligen inte behöver göra någonting. Så säger hon, jag ska nog gå och lägga mig nu, jag ska jobba imorn och är skittrött, ja gör det säger alla då liksom, sov du behöver vila. Två minuter senare står fanskapet i köket och fixar med skit, verkligen skit som inte behöver göras överhuvudtaget, alltså typ orda om saker som redan är bra.
Är det något som enligt henne inte är perfekt så vilar hon inte innan det är det.
Så vi säger till henne, skit i det, vi fixar det, ta det lugnt du. Men nej nej, då blir hon förbannad och vi ska sluta tjata.
Hon börjar få ont i kroppen och jag vill inte att hon ska slita ut sig i onödan.

Hur ska jag få henne att inse att det är okej att ta emot hjälp och man är ingen dålig människa för att man chillar ibland?

God jul förresten!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.