I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Huskurer?

Övrigt - Blandat

2007-12-17 13:19

Huskurer?

Nu är det dag 2 jag sitter hemma och spyr och mår dåligt.. Jag vet inte vad det är, vinterkräksjukan, influensa, magsjuka, whatever..

MEN jag skulle vilja ha whoa's bästa huskurer mot illamående, vispad cola är redan gjord, men mer?

fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-12-17 13:41
tjack och whiskey, njae...
Har ingen whiskey heller för den delen..

Något annat? För övrigt är jag helt tömd, går inte att spy upp något annat än galla nu..

2007-12-17 13:55
Det låter som virus, så det är nog bara vänta ut skiten, låta febern koka bort de infekterade cellerna (tar sin lilla tid). Det kan vara bra att få i sig mer vätska, t.ex. genom fil/blåbärssoppa och sådan mat, som enklare går ner. Mkt är väl benägat att flyga upp. Saltlösning kan också vara bra att få i sig, för att inte förlora vätskebalans etc. helt och hållet.

Ja, jag vet inte, någon huskur tror jag inte fungerar i det här fallet. Det bästa är att vila/äta, och låta kroppen ta hand om det. Skenar febern iväg kan det behövas lite andra åtgärder...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-17 14:02
Ah okej, man vill ju fan inte äta när man vet att man kommer sitta med ansiktet i toaletten 10 min senare, men ska väl försöka få i mig något snart.. Har nyponsoppa som jag druckit iaf, så ska väl försöka få i mig lite salt också då, tack för tipset..

2007-12-17 14:04
ja åkte på maksjuka...spydde o sket samtidigt lixom..den e härligt....ungefär 35 muggbesök på en dag... =)

d e bara å låta d hålla på så går d över...
vi är överallt!

2007-12-17 14:08

hahaha, soft att jag slipper bajset iaf :)

2007-12-17 14:33

Pressa apelsiner (man kan ha i mixade hallon också om man vill) och pressa sen i så många vitlöksklyftor som du pallar med. Och sen drick! Det är gott, dessutom.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-17 14:39
Drick avslagen cola med te/matsked, det lugnar ner magen lite grann.

2007-12-17 14:42

-Nisse- Du kan inte mena att det verkligen blir gott, va? :O

writersoul den har jag faktiskt redan gjort, sedan barnsben dessutom..

2007-12-17 14:44
Haha okej, samma här! Man blev ju överlycklig när man fick dricka cola hela tiden för morsan när man var liten! ;)

2007-12-17 14:47
pigglaen

Jo, helt seriöst är den god. Om jag hade varit rik på apelsiner hade jag lätt druckit den till frukost varje morgon. Testa. :)
Fast jag kanske ska tillägga att jag är såld på vitlök... inte alla som är det.

2007-12-17 15:11
writersoul P11  Hahahahaha JA, det vara alltid nice att vara sjuk när man var liten..

-Nisse- F24  Well, har varken apelsiner eller vitlök, så får bli nästa gång jag är sjuk..

2007-12-17 15:15
jaa avslagen cola är ju bäst hur många gånger fejkade man inte sjukdom för att få dricka cola!

2007-12-17 16:37
pigglaen P19 Du har ingen Whiskey men du har tjack?

2007-12-17 17:47
Ät havrefras & mjölk. Det är det enda som inte är äckligt att spy upp. Smakar lite gröt, faktiskt.

2007-12-17 17:48
frudie P20

Nej, jag trodde dock mitt svar skulle antyda att jag inte använder mig av tjack.. NU har dock min far köpt whiskey och gjort en hotwhiskey med citron och nejlikor, fett nice..

2007-12-17 19:00
Personligen brukar jag tycka det är rätt lugnt att dricka när man är hyffsat sjuk/har feber. Jag brukar visst må rätt kasst dagen efter, men när bakfyllan går över, då brukar jag också vara mindre sjuk, dvs. börja friskna till rätt rejält. Om det är tiden det beror på, eller om kroppen på något sätt störs av etanolförgiftningen, det är ju frågan ...
Hangaround

2008-06-24 15:02
Lånar den här tråden.

Jag är ALDRIG sjuk. Och nu, bara någon dag före att jag skall till Roskilde så har jag åkt på den här jävla sommar förkylningen. Jag efterlyser nu några bra tips som kan få en att bli frisk. Själv så har jag redan gjort detta:

*Ångbadat ansiktet för att slemmet skall släppa.
*Ätit råa vitlöksklyftor (vet inte vad det är bra mot, men jag gör det ändå)
*Legat med två tecken och med mjukiskläder för att svettas ut all skit i kroppen.

Jag har varken ipren/alvedon eller nässpray hemma och det är för långt till Apoteket. Så, några andra tips?

2008-06-24 20:36
Cannabis!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Hangaround

2008-06-24 22:57
I'm not a non smoker, but i don't do cannabis. Så inget alternativ. Det kanske funkar skitbra, men jag har ont i halsen också så det hade ändå inte funkat.