New York
Är ledig dagar i slutet på januari, har en del pengar och vill iväg. Är jävligt sugen på New York, antingen det eller någon storstad i Europa. Det jag är ute efter är shopping och att se en massa. Men hur är matpriser etc allt nödvändigt i NY? Hinner man se tillräckligt på 4 dagar? Borde väl räcka med 2stjärnigt hotell?
"..No more speed I'm almost there! "
Vafan, skit i NY och åk till London! Jag kan rekomendera alltifrån hotell till attraktioner och shopping i den stan!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men hur är matpriser etc allt nödvändigt i NY? Hinner man se tillräckligt på 4 dagar? Borde väl räcka med 2stjärnigt hotell? Mat ordnar sig garanterat priserna skiljer sig enormt från Fifth Ave och te.x. 9 eller tionde och det är nästan lika gott på fifth som på nionde. Priserna skiljer sig dock enormt mycket, men som tur är dollarn låg så du kan nog äta i närheten av Fifth. 4 dagar räcker om du inte slöar för mycket utan verkligen utnyttjar tiden på rätt sätt. Skulle föreslå minst ett 3stjärnigt!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Batrat_XL P21 Jag var i London i maj och vill till något annat ställe nu. Även fast jag gillade den staden.
Seban Mm, får se, ska fundera under helgen. Får lön precis några dagar innan resan så budgeten är väl inte så jävla minimal. Just nu lutar det starkt åt NY.
"..No more speed I'm almost there! "<br>
new york är bäst.. shoppingen är sjuk! ååh vad jag längtar tillbaka!
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
Åk till Paris, så sjukt härlig stad. Där ska du försöka hitta något boende i studentkvarteren, skitmysigt! Sen är Bryssel rätt sjysst också, om du gillar mat! Om du vill till USA ändå, så är San Fransisco riktigt kul också.
Nu när dollarn är låg tycker jag du ska åka till NY, 4 dagar räcker gott och väl till shopping och lite sightseeing. borde kanske uppgradera dig till iaf ett tre-stjärnigt hotell så du inte hamnar på nått Crackpundarhak som Motel6, f.ö kostar shyssta 3 stjärniga hotell runt 80 dollar natten vilket motsvarar lite dryga 500 kronor, värt.
Kom nyss hem från New York. Var där en vecka och bodde på ett hostel på Manhattan för 22 $ natten, funka skitbra. Bättre att lägga pengarna på shopping istället. Skulle rekomendera att kolla in området mellan Soho och Little Italy runt Lafayette St och Broadway. Hittade sjukt mkt snygga kläder där till priser som var ca 50 % av priset här hemma. Mat kan man få till vilka priser som helst beroende på vad man är ute efter. Är inga problem att hitta vare sig billigt eller dyrt.
Jag ska dit i sommar.. ska bli soft som fan.. shopping är bäst på urban outfitters
jag har alltid rätt.
Har bokat resan till NY nu. Blev till och med 4stjärnigt hotell men det är så skönt att komma till ett trevligt rum efter en hel dag på stan. Soft med tips, mer skadar inte. :) Längtar.
Hur länge ska du vara där? Blir det 4 dagar?
woootwoooot
Kommer dit torsdag och åker måndag kväll. Tror det blir lagom.
Det är inte lagom att åka till new york från sverige 4 dagar. du hinner inte se 0,1% av staden men kul kommer du säkert ha
Nej, jag tror det är omöjligt att se 100% av en så stor stad på ens några veckor. Finns alltid mer. Men nu kan jag inte få ledigt längre.
Du kan äta snabbmat varje dag för ett par dollar om dagen, men nu när dollarn är så låg behöver man naturligtvis inte snåla, Usa är ju relativt billigt. Jag tycker att fyra dagar borde räcka, om man vet var man borde se så räcker det defentivt, men om man bara vill glida omkring så skulle jag nog rekomendera en längre vistelse. Skit i och gå mellan 20 och 50 gatan, värdelöst.
yessir!
Absolut åk till N.Y i 4 dar, ska dit i mars, kommer bo på fifth ave.. kanske kan bli lite för dyrt, men ibland måste man ju kosta på sig^^håll dig på fifth ave om du vill till bra märkes butiker, t,ex Abercrombie & Fitch, Gant osv.. men ja måste rekommendera att gå runt lite på gatorna som ligger runt omkring, finns jävlit mycke schjyysta butiker med allt från kläder till musik.. och resturanger? du kan väl besöka nån kväll en skön resturang, men resten av dagarna, räcker de me en macka på Starbucks till lunch, och Donut´s till middag;) hare skönt!
underskatta inte shoppingen i brooklyn och harlem. Fulton street och 125th street!!
SKU - SKU - SKULASON!
4 dagar hinner du allt '' man moste ha sett'' grejer iaf...so det e soft... jag hade konentrerat mig po manhattan om jag varit dig, central park , empiren, wtc, ellis island och gudinnan etc... skriv ett pm om du vill hanga med ett gang svenskar ut och festa, vi ar ute varje helg i stort sett..
House is hiphop on fast forward ..
känns som att ska man till new york behöver man mer än 4 dagar. Tar ju ca 12 timmar dit och du kan vara rätt fuckad i kroppen första dagen för du vänt på dygnet. Nej london är bättre då, har själv varit där och rekomenderar den staden.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Vi bor på Millennium Broadway som ska ligga precis vid Time Square. Har inte förstått att det bara är drygt en vecka kvar nu..
Foerplay P18 Som sagt har jag varit i London förra året och vill se annat nu. Jetlag har jag ingen större koll på med tanke på att jag aldrig flygit så långt men sova kan jag nog göra när jag kommer hem igen. 3 hela dagar plus två halva framme får räcka den här gången.
Foerplay P18 12 timmar med mellanlandning ja... bor man i skane, tar man direkt flyg fron cph , nio timmar...
misstipu F19 lyssna inte po pessimisterna... you go go go.... jetlagen anvander du till att go upp tidigt dagen efter du anlant so hinner du se annu mer :)
misstipu Fan vad kul med en sån grej att se fram emot :) Vad kostade hotellet? Köpte du någon paketresa eller? Jag vet inte om jag skulle tycka att det var lite jobbigt att bo mitt på times square, jag bodde i chelsea när jag var där, det var super. 1500 kr per person för dubbelrum i 6 nätter, på ett hostel dårå. Men samtidigt är det ju, som du säger, skönt att komma hem till ett riktigt fresh hotel efter att ha varit ute hela dagarna. Behöver du restaurangtips så säg till, vi var på några riiiktgt bra :)
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
skönt. jag ska till NY i mars, så berätta gärna lite här i tråden när du kommer tillbaka
Dykt upp lite passpropblem, som tur är hinner jag precis lösa det innan resan. Blir en kryssning till H-fors för att hämta ut snabbpass. Frida Ja, behöver lite avbrott från jobb & vardag emellanåt. Vi köpte en paketresa, gick på en 7500:- per person. Som det känns nu så vill jag gärna bo mitt i alltihop, verkligen veta att man är där. Haha, hotellet har 58våningar om jag kommer ihåg rätt, lite annorlunda lär det kännas. Jag vill gärna ha restaurangtips! :)garyowens Det kan jag göra.
misstipu
Ja, är man där 4 dagar kanske det är lika bra att köra hårt och bo mitt i smeten :)
Jag var där med två mat- och vinnördar som hade grym koll på restauranger, det var hemskt praktiskt, men de jag gillade mest var:
Basta Pasta Ärligt talat, jag visste inte att pasta kunde smaka så gott! Klart värt. Vi hade inte bokat bord men de var snälla och vi fick ett bord, men tipsade om att vi borde boka nästa gång, men ni kan ju chansa :)
Bouchon Bakery är ett bra lunchställe som ligger i en galleria, precis vid Colombus Circle nära central park.
Nobu Next Door Är ganska dyrt, men en hel upplevelse. Jag käkade Broiled Black Cod with Miso, rekommenderas! Och deras shrimp-tempura är fantastiska. Dyrt ställe, men hade detta legat i sverige hade det varit mucho dyrare så det gäller ju att passa på.
Ha så kul, jag är grymt avundsjuk!! :)
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Hur är det annars med kontanter vs kort? Är det nån avgift på att betala med kort där eller ska man ha med sig kontanter?
Och om nån har tips på affärer med accessoarer; väskor, smycken etc, vore det bra! Frida Tack för tipsen, ska kollas upp.
Hur mycket har det kostat er billigaste? Dom säjer ju att det kostar minst 10-15 tusen för 1 vecka med allt i NY men frågan är om det verkligen är så dyrt det borde gå att få tag i billigare tycker man
Miistipu: Jag har varit en del gånger i NY. Kort funkar bra överallt, utan avgift. Om man tar ut i bankomat kostar det 2-3 dollar. MEN det är väldigt viktigt att alltid ha några dollar i fickan för man måste ge dricks på all mat man köper, i taxin och på andra ställen där service är inblandat. Jag vet inte vad du söker men här är några av mina tips: Stadsdel: Harlem, riktigt trevligt. Har en helt annan vibb än manhattan. Åk dit och ät soulfood eller bara kolla in. Stadsdel 2: Flushing, kanske ingen hit om man bara är där i fyra dagar för det tar ett tag att åka dit (ca 40 min från midtown). Flushing, som ligger längst ute i Queens, är det man kallar det "riktiga" Chinatown. Som Chinatown på Manhattan fast utan turister och försäljare. Massa grymma restauranger. Bar: I Lower East side finns det många grymma barer bl a en som heter Nublu. Tror den ligger på Avenue C, kan kolla upp det om du är intresserad. Shopping: Måste faktiskt rekommendera Macy´s. Ett varuhus som verkligen har ALLT! Kläder, smycken, sportgrejer osv osv. Enjoy!
Jaha, kan väl skriva lite kort om resan då. Grym resa helt klart, värt varenda krona. Gick runt för det mesta och åkte lite taxi, vilket förövrigt var billigt! Hann inte med hälften av sakerna jag tänkt men desto mera shopping blev det. Tyckte att Chinatown & Little Italy var slöseri med tid, ingenting av värde där. Massa försäljare som drog i en bara. Macy's var inte heller i närheten av vad jag trodde det skulle vara, som ett varuhus bara. Så vi sket i andra turistgrejer som Frihetsgudinnan, för egentligen, varför ska man ha sett det? Bara husen i NY var mer imponerade. Maten hade jag inte behövt oroa mig för, helt ok priser och gott. Kläderna lika så, galna reor med 75% rabatt. Jeans för 65kr t.ex. Hotellet var riktigt bra, egna 1,40 sängar, stort rum, fint badrum och vi bodde på 24våningen. Läget var perfekt enligt mig. Ja, tillbaka ska jag definitivt, kanske nästa sommar. Förövrigt var vädret underbart. Soligt, på vissa ställen blåsigt men inte kallt annars. :)
nice! kul att du trivdes :)
Uppar den här gamla... Nån som vet några konserter och annat nice som händer nästa vecka i NYC? Premier spelar på måndag iallafall. Länka gärna tips; klubbar, konserter och shopping!
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Hmm, Okayplayer.com brukar annonsera om en del grejer. Kolla där. Vad gäller shopping, så googla det du vill ha (eller märket du söker) och gör en lista. Ta lite bakgator och liknande också så hittar du nog lite schysta butiker.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Crona: Nära Apollo Theater ligger det massa streetwearbutiker på rad. Kommer inte ihåg vilken tunnelbana just nu men det är ju lätt att hitta.
apollo theater är uppe vid harlem va.. tror jag såg the roots där om jag inte e ute o cyklar nu
Hur mycket ska man vara beredd att få punga för en flygbiljett?
makkan. Yes, Harlem. wil: 4000-6000 ungefär. Beroende på dagar och eventuella byten.