I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag vill göra något bra för mänskligheten!

Övrigt - Blandat

   

2007-12-12 14:39

Jag vill göra något bra för mänskligheten!

Senaste tiden har jag börjat fundera på hur min vår ska se ut...Allt jag vet är att jag ska tenta två kurser, en i januari och en i maj och jobba en aning, men sen är det blankt.

Så. Jag har beslutat mig för att jag vill göra något vettigt. Och det ska helst passa in i en av mina mål i livet som är göra livet lättare/bättre för en/flera andra.

Jag jobbade som lärarvikare på halvtid under början av hösten där jag jobbade främst med elever som behövde individuell undervisning pga koncentrationssvåigheter eller inlärningssvårigheter, vilket passade utmärkt in i min vision samtidigt som det var ett jobb. Möjligen kan jag återgå till det, men jag vill ändå ha andra förslag.

Jag drar mig inte för att jobba som volontär, men samtidigt kan det inte bli någon heltidsysselsättning då jag ändå behöver pengar och tid för att plugga upp en 150 p kurs fram till maj som sagt.

Så. Har ni några idéer vad jag kan göra?

Delam tange barat