Håravfall,funkar behandlingar?
Jag är en person som alltid har haft tjockt och starkt hår. Men de senaste två tre åren så har jag börjat tappa väldigt mycket hår. Jag ser ut som kennedy snart. Jag använder schampo och balsam. Försöker äta mycket vitaminer osv osv men det hjälper inte för fem öre. Redan nu när jag duscha så varje gång jag drar min hand genom håret så får jag hur många hårstrån som helst i min handflata. Jag börjar bli lite desperat men samtidigt är jag realistiskt. Jag vet att jag kommer få acceptera detta i äldre dar men just nu är det inte kul att vara 21 och snart flintis. Så min egentliga fråga är. Fungerar sådana här laserbehandlingar som det görs reklam på överallt i stockholm? "före" och "efter" bilderna är självklart helt missvisande så jag behöver lite ärliga svar från er på whoa. Finns det något annat jag kan göra än att raka av skiten?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag är åxå nervös som fan, min farsa har "comviq","munk" - frisyren, å han börja tappar runt +20 års åldern, man får hålla tummarna.. Lycka till!
work some magic
brodin1: Det sägs ju att man ärver håret från karlarna på sin mammas sida :) Men viktigast är nog ens egen hårväxt. Har ni mycket hår på t ex bröst är ni mer i riskzonen än annars.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
regaine skall fungera, det hjälper dig att behålla hår du har, men once its gone its gone.
en produkt jag kan rekommendera är Toppik, det fungerar verkligen skitbra. regaine fungerar också men saken är att de bara fungerar så länge du använder dom. det kan bli ganska dyrt i längden.
Min frisör pratade om att american crew skulle ha nått bra. Samma "success rate" som regaine men du behöver bara använda nått medel i ca två månader och efter det bara det speciella schampot. Många skulle tydligen få tillbaka mycket av håret också. Lycka till!
Många skulle tydligen få tillbaka mycket av håret också. låter tveksamt, allt jag har läst om ämnet har visat på att den forskningen är 5-10 år borta från att ha ett medel som kan göra detta...
Var inne och surfade på toppik.se och det verkade faktiskt vara något vettigt. Ska nog slå till på en sådan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vete fan vill du slösa upp 600kr varje månad på skitgrejjer på apoteket som du MÅSTE hålla på med hela livet, slutar du kommer du börja tappa hår som förut. jag är oxå 20+ tycker det är sjukt jobbigt. men seriöst va en man nu och använd pengarna till nåt roligt ist om du har nån rolig hobby lägg pengarna på det ist för o bränna upp 600kr VARJE MÅNAD I HELA DITT LIV på halv seriösa grejjer från apoteket. gör nåt roligt, jag lovar du kommer få lika mycket mus som en kille som har hår om du nu är rädd att inte tjejerna kommer gilla dig
ta nåra starköl så känner du dig som en kung med lockigt hår vettu
ta nåra starköl så känner du dig som en kung med lockigt hår vettu hahahaha
Men tappar du hår för att du blir äldre eller för att du mår skit? Kan ju vara så enkelt som att du är deprimerad också.
Det finns garanterat inget "hemligt" medel som är bättre än alla andra... som vanligt: hade det funnits hade det varit vida känt.
"Det finns garanterat inget "hemligt" medel som är bättre än alla andra... som vanligt: hade det funnits hade det varit vida känt." Fast just Toppik är ju inget medel mot håravfall, det är ett medel för att dölja håravfall. Det är negativt laddad pulver och fäster sig på hårstråna som alltså blir mycket tjockare och du ser ut att ha tjockare hår än vad du har. Försvinner efter en dusch. Det var om det på Nyhetsmorgon eller om det var Malou efter 10 för någon vecka sedan. Resultatet på testpersonerna var faktiskt över förväntan.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
TenFingers: Syftade iofs inte på just Toppik (som jag inte vet nåt om), utan "mirakelmedel" för hårtillväxt i allmänhet. Lite luddigt kanske.
Smeta in skallen med olivolja, om du är en sådan som litar på huskurer. Min far har munkfrisyr, men folk i släkten säger att jag har samma hår som morfar min så jag har aldrig oroat mig. Storebror börjar dock bli tunnhårig, rätt åt han ^^
Vilket tråkigt problem att råka ut för. Enligt teorin med männen på morsans sida, så ligger jag illa till. Verkligheten ser dock tvärt om ut. Jag har sjukt mycket hår, ser ut som en hjälm när det blir urvuxet. Eller som en björnskalle. Har dock flera kompisar som börjar bli mer och mer tunnhåriga, och en som är nästan helt flintis nu 24 år gammal. Redan under lumpen såg man ett gäng som var riktigt tunnhåriga redan då. Skum pryl egentligen att det blir sådär. Tror inte att det är särskilt kul att vara med om... Men, vad kan man göra? Man lär ju slippa bli frågad om leg. iaf...
teorin med männen på morsans sida kan inte stämma till 100%, både jag, min bror och far har exakt samma hårfäste som farfar etc. Syftade iofs inte på just Toppik (som jag inte vet nåt om), utan "mirakelmedel" för hårtillväxt i allmänhet. Lite luddigt kanske. hårtillväxt går ju inte att få med dagens medel, de kan bara hjälpa dig behålla håret du redan har
Min morfar gjorde hår inplantat, där dom tog hårsäckar osv.. de funkade as bra1 DOCK LITE DYRT.
Förut var jag orolig över detta, i tanke på att vi har tunnhårighet i min släkt.. Men sen kom jag på att jag inte brydde mig, jag passar i rakat.
Hur mycket kostar inplantat?
Gynophosis, Köp en rakapparat och raka skallen. Du slipper dyra behandlingar/tabletter (och dess biverkningar) som skulle förfölja dig resten av livet, och sparar pengar på frisörbesök som du inte längre kommer behöva.
Allmänna Idrottsklubben
Producent
2008-01-23 17:20
zinktabletter gör att håret växer och blir starkare.. men bi effekten är väl att man får håret över hela kroppen att bli kraftigare.. men boka en tid med någon sån hår doktor av något slag och konsultera i vad som skulle kunna vara den bästa metoden..
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Man kan inte kämpa emot generna hur länge som helst. Bara att acceptera
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
Enligt Dr Oz, Oprahs läkarkompis, funkar Rogaine (Regaine?) om man använder det under tiden man tappar. Du får inte det tappade håret tillbaka (inga nya hårceller bildas) men det ska tydligen minska håravfallet. Skadar ju inte att testa. =)
Skåne!
vill nån vara snäll och förklara HUR det här skulle funka (om det nu finns nån som faktiskt tror det)? annars tror jag på bön och kalla duschar
http://www.kommandot.se/wp/
Det kan vara förstark shampo, å sen kanske du dushar för mkt? men annrs finns det jue behandlingar som funkar , Lycka till.
Henkish a.K.a ProNooB.
jag passar verkligen inte i rakat (ser ut som Reinfeldt) =( så jag tänker operera skallen med den dyraste, bästa och minst smärtsamma metoden, FUE plus. måste bara skrapa ihop lite pengar först, eller så tar jag ett fint litet lån...heh jävla kuk orättvist livet är
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
men värt att hänga läpp över. Tappade mitt hår när jag var 19. Inte gick världen under förd det. Bara att raka sig och vara nöjd. Det finns så otroligt mycket värre grejer att bry sig om. Livet är nog fyllt med problem i vilket fall som helst. Håravfall är ju ingen stor grej. Mer som en droppe i havet !
Implantat får dig ju mest att se korkad ut sen när det är det enda du har kvar. Liknar en tunn matta placerad mitt ute i ingenstans. Det enda farliga med håravfall är väl combovern (förutom om du är en sliskig Bill Murray i Kingpin, där han tar combovern till nya höjder). Men vad är så farligt med håravfall egentligen? Att inte få tjejer? Det tror jag inte på. Kanske att småtjejer börjar fnittra och kalla dig gammal, men faktum är att du förmodligen är för gammal för dem ändå. Men visst, det kan vara psykiskt påfrestande och kanske kännas jobbigt att inte få välja vad man vill själv. I synnerhet om det kommer tidigt. Å andra sidan tror jag det alltid kommer kännas tidigt oavsett när det händer, och hälften (eller mer) än alla män över 40 har tappat eller tappar hår.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Och brudar snackar om att föda barn... dom skulle föda barn alla dagar i veckan än att tappa sitt hår
Att tänka på om man ska använda Regaine är att det höjer blodtrycket, så finns de som svimmat när de tränar medan de använder det. Jag skulle rekomendera att massera hårbotten rejält varje gång du duschar. Blir lätt så att man tar det försiktigare för att man är rädd att tappa mer hår, men hårcellerna stimuleras när man masserar hårbotten och håret börjar växa : )
jag är discoverys ansikte utåt