I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lp skivor i plural

Övrigt - Blandat

2007-12-10 00:07

Lp skivor i plural

Tjena min fader fick SKIT MÅNGA Lp skivor av en kille som flytta, alltså det är riktigt många och väldigt blandad musik finns allt från depeche mode, rod stewart till Julsånger fån tyskland...

Vi behöver inte dessa, hae jag bott i en egen lägenhet hade jag dock sparat dem. Men nu skarom bort!
håller på med en lista med alla namnen osv på plattorna men snart villl jag sälja dem.

Om det är någon som sålt en jävla massa plattor innan som kan ge mig lite tip och råd?
Jag menar ska jag vända mig till nån sorts affär eller sälja på blocket?
är det vissa plattor som har väldigt stor värde och hur vet jag det?
sådana frågor.

tack i förhand!

Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.

2007-12-10 00:10
Jag skulle jättejättegärna se vad det är för några då jag jättejättegärna vill ha vinyler.
•pave paradise•

2007-12-10 00:26
hehe soft, ja, lägg ut dem på tradera.
Och låt någon som vet kolla på dem först. Mycket vinyl är inte värt ett skit, speciellt inte tyska julsånger och rod stewart (om det inte är rare promos från början av karriären)... Men finns det godbitar så är det bäst att någon kunnig kollar på dem så du inte blir lurad :).

http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-12-10 00:35
okej okej mer tips tack

Ihabia x0 stay in touch;)
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.

2007-12-10 15:00
komigen det är viktigt!

2007-12-10 15:03
Finns ett ställe vid Rådmansgatan som mer än gärna tar in gamla vinyler. Men jag vill fortfarande se en lista innan du går och säljer de m:)
•pave paradise•

2007-12-10 15:38
okej men hur mycket tror du jag får ut för alla dessa?
ja du ska få listan den är inte klar än men snart;)

2007-12-10 15:42
Det beror ju helt på vad det är för några, om de är sällsynta eller inte. Tror det finns listor på nätet som är rätt utförliga när det kommer till sånt.
•pave paradise•

2007-12-10 15:50
okej alltså hur vet man om dom är sällsynta? är det nåt specielt då?

2007-12-10 15:51
Japp, de är värda mucho dinero om de är sällsynta.
•pave paradise•

2007-12-10 15:53
haha ja men alltså finns det nåt specielt signalement som gör att man vet att dom är sällsynta?

2007-12-10 15:55
Nej, hänvisar därför till andra sidor där det står vad som är speciellt med vilka skivor. Det är i princip olika för alla skivor.
•pave paradise•

2007-12-10 16:00
om det är inte orginalpress på skivorna så är det bara loppis-skit.Sånt kan du skänka till Myrorna eller sälja på blocket för klumppris.

Annars sök på discogs.com och kolla vad de skivorna går ut på
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2007-12-10 16:10
pantad jävel

2007-12-10 16:12
okej tack, 
Bullen fixa ett liv , gör det;)
Skivsamlare

2007-12-10 16:13
sälj dom inte till butik. Det bästa du kan göra är att ordna dom i genre/lp/12" och sälja dom som paket
fair enough..

2007-12-10 16:25
Närmaste skivbutik, om det är värda skivor så ligger det rätt mycket pengar bakom.
whoopzidoo

2007-12-10 16:35
tack alla som skriver seriösa och bra grejer , fortsät om ni har lust man får alldrig för mycket info;)

2007-12-10 19:06
testa köp och sälj här på whoa om du letar
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson

2007-12-10 20:33

hmm gubben som gav de dig har säkert kollat upp vad han skulle få redan, sen gav han skiten till er.

2007-12-10 22:35
Skicka pm med mer info, jag är intresserad. har du lyssnat nånting.. så du vet om det går sampla feta skiten?

2007-12-10 22:56
till alla intresserade kan jag skicka listan på ALLA namn o allt när den är klar, den bör om någon vecka eller nåt!

det är verkligen blandad musik alltså. verkligen.

2007-12-10 23:08
haha ja men alltså finns det nåt specielt signalement som gör att man vet att dom är sällsynta?

hehe mmm...man känner det på smaken. gnag i hörnet på skivan lite, är den sällsynt så smakar den hummer

2007-12-11 00:57
Demento

Tänkte mer på att det kanske stod på plattan att det var special utgåva , eller kanske " detta är ett av 100 ex"

Men det verka du inte ha fantasi nog för att komma på... P21 va?....
Skivsamlare

2007-12-11 01:01
släng upp en annons på djbattle också, där lär du ju hitta köpare
fair enough..

2007-12-11 01:35
Går du till en skivbutik och säljer dom får du inte veta om det fanns något som var värt något i högen, då blir du bara av med dom och får en slant på köpet.

2007-12-13 00:34
xavante det haru rätt i

2007-12-13 02:33
SkaOi P61
mmm...du frågar om det finns "signalement" på skivorna som visar att dom är sällsynta, samt frågar folk på whoa som inte har en aning om vad du har för skivor eller hur många hur mycket pengar du kan tänkas få, men det är JAG som är idioten. right-right.

2007-12-13 14:00
Murda Moe, Floorists, Karlstad/Oslo/Bergen/Melbu

2007-12-13 17:30
Demento

Aaa...?