I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Polisanmälan för misshandel

Övrigt - Blandat

2007-12-09 22:28

Polisanmälan för misshandel

Tjao!

Nu är det såhär att jag funderar på att göra en anmälan gällande regelbunden misshandel från hemmet. Det har iofs inte hänt något på 2-3 år nu, men jag vill fortfarande få igenom skiten.

Min situation är följande: Från det att jag började skolan (och lite innan) så har min käre far misshandlat mig. Det kunde vara för att jag gjorde något i skolan, eller bara gjorde något som han inte tyckte om.
Kan dra ett exempel: Hade inga byxor en dag, så jag fick för mig att låna hans när jag gick i nian. När han såg att jag hade hans byxor så va jag en halskedja rikare, X antal rivsår i ansiktet rikare och fylld med blåmärken överallt när jag kom till skolan. Va tvungen att skylla rivmärkena på att jag hade bråkat med min lillebror.

Det slutade efter att skolan anmälde honom, men jag drog tillbaks anmälan efter att han va nära på att peta ut ögonen på mej efter att han tvingat ner mej i en stol o bitit mej.

Är det troligare att det blir en dom av det hela då han har blivit anmäld förr trots att anmälan drogs tillbaka ? Finns en hel del ärr som bevis, och jag har även en del gamla lärare som jag pratat med.

Kan tillägga att jag just nu är 19, bott ensam sen i augusti och har sagt upp kontakten med resten av familjen.