I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Långsinta tjejer

Övrigt - Blandat

2007-12-08 19:52

Långsinta tjejer

Jag och en tjejpolare hade en liten diskussion i skolan om detta, men kom inte direkt fram till något.

Varför är det så med många brudar att om man råkar säga, eller bara säger något dumt till de så säger de inte typ, "Varför säger du så?", eller bara säger ifrån, och istället bara går därifrån eller liknande för att sedan dra upp den grejen i något annat sammanhang flera veckor senare.

Är det bara jag som uppfattar det så, eller vad tror ni?

2007-12-08 20:01
För vi är så mycket svårare än er killar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-08 20:01
Jag uppfattar det mer som att vissa tjejer har en otrolig vilja att vara sura över småsaker i flera månader. Inte upplevt att det tagits upp än dock, kanske kommer när barnsligheterna slutar.
•pave paradise•

2007-12-08 20:09
låter so men otrolig fördom bara. i mitt förhållande är det tvärtom. jag får bita mig i läppen för att inte tala först o tänka sen o killen tjurar loss lite halvdiskret o indirekt en vecka, sedan går en till o vid nästa bråk så tas det gamla upp som skulle varit förlåtet men tydligen så e inte d fallet.
alla har väl bra o dåliga sidor, men just det där har nog inget med genus o göra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-08 20:59
i min vänskapskrets är jag i praktiken den enda som beter sig på det viset men jag har lagt av med det sen en tid tillbaka. tror det handlar om att straffa den personen som man känner sig kränkt av, i af i mitt fall..

2007-12-08 20:59
Åhh, jag pallar inte.
Haha, jag fattar inte varför vissa brudar ska vara så otrooooooligt långsinta.
Själv om jag blir uppretad eller irriterar mig på något så förasöker jag reda ut saken, och när det är utrett lämnar jag det.

2007-12-08 21:05
Jag är jävligt långsint & vet faktiskt inte riktigt varför.
Kan handla om något man stör sig på eller som gör en lack som man inte vill ta upp då på plats för att det verkar så löjligt. Men sedan så ligger det & gnager & man retar sig på det skitlänge.
Men då kan man inte heller ta upp det i & med att det är onödigt att ta upp det när allt är bra.
Så då blir det ju lätt så att man tar upp gammal skit så fort ett nytt bråk kommer liksom.

2007-12-08 21:07
Ingen som kan rota fram någon statistik om kvinnor är mer långsinta än män?

2007-12-08 21:09
Hahahaha
hoppas att det där var ett skämt?

2007-12-08 21:09

Fast långsint är man väl egentligen inte? Man har bara ett grymt bra minne. Haha!

2007-12-08 21:10
Word ;D

Lyricist

2007-12-09 04:11
Tjejer är brain-ninjas

2007-12-09 12:06
Du måste lära dig hur dom funkar på alla sätt, it's hell aint easy'
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-12-09 14:04
Orka vara långsint.

2007-12-09 14:13
handlar nog mycke om dåligt självförtroende pga. att dom insett att dom är mindre värda iom. att dom är tjejer!

2007-12-09 14:44
förresten orka dra alla över en kant... har träffat många killar som är likadana.

2007-12-09 15:33
Om du inte såg så skrev jag att det är så med MÅNGA brudar, alltså många som jag känner. För jag har ju svårt att skriva ur någon annans än mitt perspektiv antar jag.

2007-12-09 15:59
Det där är lika vanligt bland killar med...från mitt perspektiv.

2007-12-09 16:03
långsinta tjejer hmmm

för att quota en gammal polare
"cute chicks get the dick ugly bitches get da wrong numbah"
/Este G
-In Yo Area

2007-12-10 14:47

Kown
Jag är precis likadan!
Trode jag var koolare än så men nä, jag är "tjejig". :(

2007-12-10 15:00
Caty
Jaaa, men det är väl förhållandevis logiskt i alla fall? Det jag förklarade alltså.

2007-12-10 15:14
kown
jo jag känner igen mig ganska hårt i det du skrev, men om beteendet är logiskt vet jag inte. Mest logiskt vore väll att låta old stuff va old och istället fokusera på nuet

2007-12-10 15:15
caty

Fan, du har rätt.

2007-12-10 15:18
klart jag har.

2007-12-10 15:19

^_^

2007-12-10 15:37

Kam

2007-12-10 16:47
det där känner jag igen så jävla väl. Jag drog ett skämt om min tjejpolare som hon garvade åt sen senare på dan när hon var sur så vände hon på det som om det vore värsta grejjen och försökte knäcka mig med osammanhängande argument.. typiskt slynor

2007-12-10 18:34
Fegon_ 
man måste bara älska dane cook eller hur!

2007-12-10 19:01
Fast om tjejer är långsinta så är ju killar i allmänhet ganska ignoranta

2007-12-11 09:04
Ja, vi kanske är ignoranta. Men det hör verkligen inte till diskussionen, det är tjejer som är långsinta om det har gömt sig för dina ögon.

2007-12-11 10:21
jag ar javligt langsint, inte for smasaker men for riktiga saker, helt enkelt for att folk ska inte tro det ar okej att komma och lalla om man later det vara lange nog, sta for vad du gor.

2007-12-11 11:26
Jag är rätt långsint (om det är värt det dvs), jag tycker det är sunt. Om någon gjort något man inte uppskattar ska de väl få ta konsekvenserna av det?

Allt är inte bara så jättehejochpussochkram

Sedan är frågan dåligt ställd, inte PK, genusperspektiv osv

2007-12-11 11:33
För vi är så mycket svårare än er killar.

Nej, ni är bara dumma i huvudet när det kommer till såna här saker.

2007-12-11 17:17
writersoul
Jomen, som jag skrev tidigare i tråden så är jag jävligt långsint.
Dock tycker jag att det visst har med tråden att göra i & med att ibland kan jag känna att något som sårat mig, som gör mig ledsen som en kille har gjort, skiter han fullständigt i.
& då känner man ju sig jävligt dum & vill inte tjafsa liksom.
Så man tar upp det nästa bråk istället, för man är fortfarande sårad, men har inte fått det ur sig på ett bättre tillfälle. Got it?