I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Osannolika händelser

Övrigt - Blandat

   

2007-12-06 16:56

Osannolika händelser

Ibland sker det någonting som får oss att tappa hakan och tyst bokstavera "OMFG" med munnen. Någonting som är så pass osannolikt att vi, med all rätt, allvarligt börjar tvivla på logikens lagar. Vi hoppas plötsligt att det är någon som filmar hela våra liv så att vi ska kunna studera händelsen närmare. När man sedan berättar om dessa händelser för sina nära och kära, vilka aldrig tycks vara inom en radie av 50 mil när det inträffar någonting "otroligt", så möts man självfallet av skeptiska blickar.

Tänkte nu att vi kunde hjälpas åt att motbevisa logiken genom att spalta upp saker som har inträffat. Ingenting är för "otroligt", men det betyder inte att ni inte är tjockisar om ni ljuger.

Sparkar igång tråden med den mest "OMFG"-iga upplevelsen jag för tillfället kan minnas:
När man var ung var(är) vapen av olika slag alltid högintressenta. Därför var det självklart lag på leka med luftgevär, skjuta småfåglar och bävrar m.m. Hur som helst så var det precis den aktiviteten jag och min kompis ägnade oss åt i närheten av hans hus. Efter ett tag så har leken förflyttat sig så pass nära grannens hus att man ser den prydliga trädgården tydligt. Ungefär 40 meter bort står en stor (läs gigantisk) ros helt själv mitt i trädgården och lyser upp omgivningen, min kompis noterar att jag sett rosen och säger bestämt åt mig att den får vi absolut inte röra eftersom grannen ägnar sanslöst mycket tid åt att hålla rosen fin. 
För att skoja till det lite låtsas jag därför ramla och avfyrar, utan någon som helst koll, geväret i rosens riktning. Till min förskräckelse så är rosen spårlöst försvunnen när jag kommer på fötter igen. Den enda vettiga reaktionen var att springa snabbt som fan därifrån och sedan ställa undan luftgeväret.

Så, det var den händelse som fått mig att tvivla på logikens, och fysikens, lagar. Som tur var så har jag i alla fall ett ögonvittne, vilket brukar vara högst ovanligt. Lämna era bidrag.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.