I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pretty Boys Make Graves

Övrigt - Blandat

2007-12-05 13:08

Pretty Boys Make Graves

Jag har fått en otroligt skev syn på killar, både genom mina egna och andras erfarenheter. Varje dag tycker jag mig få intryck från alla möjliga håll om att killar är oseriösa, veliga, lögnaktiga, opålitliga, otrogna, mentalt instabila, omogna, etc, etc... Det gör mig paranoid, hatisk och äcklad och så vill jag ju inte gå runt och vara! Jag har bearbetat mina egna tidigare negativa erfarenheter för att inte projicera dessa på nya killar som jag träffar samt undviker att iaf medvetet leta bevis för Killar är svin-teorin, men ändå känns det som om man bara ser och hör negativa saker om killar till den grad att man bara tröttnar och får avsmak och tankar om ett liv i celibat.

Så vad ska jag göra för att inte förbli en cynisk manshatare utan förhoppningar om att kunna ha ett stadigt, sunt förhållande?

En del säger "Utnyttja dem tillbaka och vänta tills du är i 30-årsåldern, då brukar de flesta killar mogna till!" Men om man inte vill anamma ett beteende man inte gillar och står för eller orka vänta tills man är 8-10 år äldre? :P

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-12-05 13:22
Till att börja med så kan du ju skaffa ett omdöme och se de killar som kan vara värda att satsa på.

Varje dag tycker jag mig få intryck från alla möjliga håll om att killar är oseriösa, veliga, lögnaktiga, opålitliga, otrogna, mentalt instabila, omogna,

Varje dag tycker jag mig få intryck från alla möjliga håll om att tjejer är oseriösa, veliga, lögnaktiga, opålitliga, otrogna, mentalt instabila, omogna,

Alltid kul med generaliseringar eller hur?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-05 13:24
Killar ÄR svin, det vet t o m vi killar. Men det finns väldigt många BRA killar också, såklart. Tror det är rätt vanligt att känna det du känner..hm..nåja, det går..över? Haha.

Snygg tvist på bandnamnet förresten.
•pave paradise•

2007-12-05 13:29

Haha :D

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-05 13:33
Precis, när man ändå får ett upplägg så är det ju bara att smasha ;)

2007-12-05 13:37
Potatissuger:

Jag är rätt novis när det gäller killar, har inte så stor erfarenhet, så det är väl lätt att vara naiv och tänka "Men han verkar ju vara trevlig..." :P Men förhoppnigsvis blir omdömet bättre med tiden!

Jag skriver ju tråden för att jag vill sluta dra alla killar över en kam, men det är sjukt svårt när man bara ser destruktiva förhållanden i ens omgivning, that's why I turn to Whoa!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-12-05 13:38
Word up potatissuger!
Tror det är likadant på båda sidor av könen, de flesta människor got issues helt enkelt..
my name is xelly smelly

2007-12-05 13:49

Hehe ja jag är säker på att det finns massor tjejer som också är så, men det är nog för att killar drivit dem till det! ;P
Skämt å sido, innerst inne vet jag ju att det inte är ett könsbetingat beteende utan har mer med individen att göra, det verkar som om olika motsatta personlighetstyper dras till varandra av olika psykologiska anledningar så jag får väl bli en dålig, tokig människa för att kunna hitta någon vettig och bra!

2007-12-05 13:57

Dekay: jag har bevittnat en del saker som gör att jag starkt betvivlar om att det handlar om att endast svartmåla personen, snarare försöker de flesta ursäkta killen "nej, han är inte sån innerst inne, han menade inte det han gjorde/sade egentligen, det är mitt fel bla bla", och då talar vi om allt från misshandel till otrohet. 

Men visst förkommer svartmålning också, no doubt!

2007-12-05 13:57
Gå inte runt o döm hela dagarna, vänta på ditt tillfälle,, de ska inte vara så svårt
Street savvy

2007-12-05 14:03
ATLien

Se på det så här: Av alla relationer i världen, tror du att det finns mest lyckade eller misslyckade?

Jag vill personligen tro att människor ingår i en relation på grund av att de tycker om att vara med varandra och innehar en ömsesidig respekt. Självklart finns det undantag, det finns det alltid, men då kan det vara värt att försöka se helheten istället för att fastna vid petitesser.

2007-12-05 14:07

sen kan man även tillägga att vi trevliga killar är redan tagna av smarta tjejer. inte de tjejer som är oseriösa, veliga, lögnaktiga, opålitliga, otrogna, mentalt instabila, omogna.

det är därför ni inte ser oss. burn!

2007-12-05 14:08

Jag försöker, man jag är så nojjig att mr Nice Guy ska visa sig vara Mr Personality Disorder. Någon som först är trevlig sen behandlar en som skit OCH sen stalkar och hotar en när förhållandet är slut. :S Har två tjejkompisar som terroriserats i flera år av sina ex, de ringer/plingar på/skickar sms varje dag, de vägrar släppa taget!

2007-12-05 14:14

Hajjaru: Tro mig, jag ser alla trevliga killar men de springer i väg till alla "tvivelaktiga" fruntimmer som behandlar dem som skit. Kanske för att sådana tjejer ser till att ta mer plats och synas och därför framstår som mer intressanta. Eller så kanske vissa killar är som vissa tjejer och letar efter någon att rädda. :P
Toastare

2007-12-05 14:23
Att killar mognar i 30-års åldern är en klyscha..

jag har också varit med om en del, men inser vad det handlar om... självkänsla och att älska sig själv. Veta vad man söker och inte nöja sig med mindre.

Sen säger alla "ja men de ljuger ju"...det skulle inte gå att ljuga för mig längre, för jag vet att min kvinnliga intuition har rätt 99% av gångerna..och jag har hellre fel den 1%

Jag vill vara med någon som är ordentlig, "badboys" var roligt när man var yngre och kärlek var mer som ett spel.. och man inte planerade att gifta sig och bilda familj. Det vill man inte gärna göra med en looser..

badboys känner man igen bara på lukten.. så det är bara att hålla sig undan ;)
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-05 14:29

Dekay: Dessa killar är bra på att manipulera och de visar inte sina dåliga sidor i början. De kör "jag är egentligen offer för mina omständigheter buhu tyck synd om mig"-stilen. Svårt att mostå om man inte har bra självkänsla. Men ja jag kan ju säga att macho-bad boy-missförstådd rebell-stilen går fetingbort för mig, de killarna har för mycket emotionellt baggage, de behöver ingen flickvänner utan snarare en terapeut!

2007-12-05 14:30
Vi som bara låtsas vara bad boys men innerst inne e nallebjörnar borde väl vara bäst?!
Lite som jag vill ha a Lady in the streets but a freak in the bed.

Toastare

2007-12-05 14:35
ATLien, även om de är bra på att manipulera så finns de ju vissa saker man kan känna igen dem på ändå. Det ÄR en stor skillnad när man träffar en badboy och en goodguy även i början...

2007-12-05 14:59
Finns det nåt mer patetiskt en tjejer som bara ska ha "badboys" och sen sitter och bölar över det?
 DIF!

2007-12-05 15:01

Tillägg:
Finns det något mer patetiskt än "badboys"? ;)

Toastare

2007-12-05 15:02
bob, jag tror inte det är nått man vill ha...det blir så i perioder i livet. sen när man själv vet var man är på väg och vad man vill så tar man sig ur det där och skiter i de killarna.

finns badboys i 30 års åldern också.. ofta de som fortfarande dejtar tjejer som är 18-20... för de kan inte få nån äldre.

2007-12-05 15:27
"finns badboys i 30 års åldern också.."

Nja då rör det sig mer om en loser rakt av, då finns det inget häftigt med det alls ;)
 DIF!
Toastare

2007-12-05 15:33
bob, badboys är ju antingen blivande loosers eller loosers.. ingen skillnad.

2007-12-05 17:00
Ta en nedbruten pojke med potential och forma honom efter behag :) Han kanske inte får din mage att pirra initialt, men se det som en investering. Haha vad praktiskt det lät...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-05 17:20
De flesta killar är tyvärr svin :/ Men det finns väl andra med..

http://www.earforcefm.blogspot.com
Toastare

2007-12-05 17:24
jag tror det är tvärtom asul, men att svinen kanske märks mer..speciellt i din ålder.

2007-12-06 13:49

Dekay: Yes, jag håller med om att de flesta av oss tjejer måste lära oss att stå upp för oss själva. Självrespekt, självacceptans och liknande är vad jag håller på att utveckla hos mig själv just nu. Än har jag långt kvar men det känns som om man kommit en bit på vägen iaf. :)

badboys är ju antingen blivande loosers eller loosers.. ingen skillnad.

Bounty är en vis kvinna!

2007-12-06 13:59
De killar jag känner står för sina misstag och svartmålar inte tjejerna även när de varit svinaktiga.

Den håller jag med till fullo. De killar som däremot snackar skit om tjejerna är oftast själva stora svin, så då blir det rätt enkelt att se vilka killar som kanske är värda att lägga tid på. Exempelvis: jag själv kan inte ens tänka en dålig tanke om någon jag haft ett förhållande med tidigare utan att känna ett starkt obehag och känna hur det kniper till inuti mig. Inte det minsta macho, visst, men det är bättre att vara såhär än att vara ett svin.
•pave paradise•

2007-12-06 14:05

Machostuk är för fegisar som inte vågar ha kontakt med eller visa sina känslor för att de är rädda att alla andra ska se ner på dem.

Ihabia, you seem like good people!

2007-12-06 14:51
finns till och med musikerkillar som är bra människor (men det är nog imo lite lätt ovanligt) (men speciellt dessa, hur många säger 'tack för ditt tålamod' efter soundcheck.. ^_^)

iaf. finns bra människor. går man på magkänslan träffar man antagligen rätt 9/10.
It's only gay if balls are touching

2007-12-06 16:33

Då du är negativt inställd gentemot killar, så kommer du att söka bekräftelse på att "du har rätt" dvs ta till dig allt som stämmer överens med din syn och ha svårare för att ta till dig det som inte stämmer överens. Det är så vi funkar, vi människor - mer eller mindre. Det som du kanske skulle behöva göra är att vända tänkandet och koncentrera dig på det positiva istället.

Dessutom är det bra om du tar andras erfarenheter med en nypa salt eller en kopp rent av...Varje mynt har två sidor. Sen det där med att somliga killar skulle vara så är sant. Men så är ju givetvis somliga tjejer med.

Jag kan säga att jag själv varit på väg att bli cynisk gällande relationer överhuvudtaget när jag träffade på så förbannat många idiotiska tjejer och killar, men det är på väg att vända nu :)

Delam tange barat
Moderator

2007-12-06 16:55
Rachel Så snart har man en chans alltså? ;)

Så vad ska jag göra för att inte förbli en cynisk manshatare utan förhoppningar om att kunna ha ett stadigt, sunt förhållande?
Ge det lite tid. Försök ställa dig så neutral som möjligt om vad du tror om killar. Till slut kommer du märka att de flesta faktiskt är så snälla och gulliga som vi alla säger att vi är.
Och försök låta bli att projicera dåliga egenskaper hos vissa killar till alla.
Men var samtidigt medveten om att alla killar du stöter på kommer att ha vissa negativa sidor, låt dock inte de sidorna överskugga alla de positiva. Jag kan nog framstå som en idiot på många sätt, men samtidigt är jag nog någon av de snällaste och gulligaste som går på den här jorden.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-06 17:14

Vi killar har en tendens att oftare vara otrogna. Varför? Jo för att vi är kåtare än tjejer, vi har o göra med hormoner något mer aggresivare än vad era är. Vi tänker gärna med ballen snarare än med huvudet.

Sen finns det ju som du säger mentalt instabila, omogna och opålitliga personer. Ok otrogen och opålitlig hör ihop men förutom det, det finns idioter och det finns BRA killar där ute.

Det gäller för dig själv att använda hjärnan och sålla bort idioterna. Lycka till!

Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-12-06 17:25

Kupo: Haha musikkillar kan nog vara bra människor no doubt, men nog inte ofta så pålitliga som pojkvänner med tanke på hur ett turnéliv kan se ut- fast jag inbillar mig att Josh Homme från QOTSA skulle vara den idealiske, trogne pojkvännen. *suckar drömskt och naivt* Hehe

Rachel: Många "idiottjejer" med, men fan där rök mina planer på att börja spela för motståndarlaget! Men det är sant det du säger att man letar efter bekräftelse på att man har rätt, jag är expert på det! :P

KaptenKrok:
Good point. Ja en del negativa sidor kan man väl stå ut med, ingen är ju perfekt, men bara så länge de sidorna inte kränker eller sårar en dvs.
Moderator

2007-12-06 18:33
Nej jag menar självfallet inte att du ska stå ut med negativa sidor som får dig att må dåligt, det jag menar är att du inte ska fokusera på de negativa sidorna och bara se dem.

pointdexter Vi killar har en tendens att oftare vara otrogna. Varför? Jo för att vi är kåtare än tjejer, vi har o göra med hormoner något mer aggresivare än vad era är. Vi tänker gärna med ballen snarare än med huvudet.
Åh fan? Kan du visa statistik på att vi oftare är otrogna? Och att vi är kåtare än tjejer. Ganska tråkiga tjejer du måste umgås med.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-06 19:47

Har tjejer som är otrogna mer aggressiva hormoner och är kåtare än andra tjejer och trogna killar? Jag tror folk som "tänker med sitt könsorgan" väljer att inte ta ansvar för sina handlingar eller tänka på konsekvenserna av sitt handlande, de har väl någon vanföreställning om att det är lättare att knulla (pardon my French) bort sina problem i en relation än att ta itu med dem. Att säga att en man inte har något omdöme för att han är förblindad av sina drifter är ett bekvämt sätt att frånsäga mannen ansvaret för sitt handlande. Och det dumförklarar även män som okontrollerbara bestar som inte kan tygla sig själva. Män kan tygla sig men en del väljer att inte göra det. Detsamma med kvinnor.

2007-12-06 19:54

pointdexter: även om jag inte håller med om att män inte kan kontrollera sin sexualdrift och generellt är kåtare än tjejer så uppskattar jag ditt inlägg i övrigt!

2007-12-06 20:08
ATLien F22 - håller med dig, lätt.

2007-12-06 20:19
tror att du egentligen vill vara en kille själv. Sen är det din avundsjuka gentemot män som du projicerar som hat.

2007-12-06 20:25

mrgluedo: Ja, jag har enormt penisavund! Tänk att kunna dra på festival och bara kunna stå och pissa mot ett stängsel istället för behöva uppsöka en bajamaja eller gömma sig bakom en buske! Die men die!

2007-12-06 20:27

Rachel sa det väl så tydligt som det kan sägas..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-06 22:57
"No what you ment to say is them niggas you fucked with aint shit.. you might wanna figure out what about you that attracts aint-shit-niggas, it might be some aint-shit-pussy"
Jadu

2007-12-06 23:19

visst att tjejer borde säga ifrån men saken är den att oftast så är dessa killar så manipulativa att de inte bryr sig om att man säger ifrån, eller så hörsammar de inte ens åsikter för fem öre utan behandlar en som luft. hur ska jag kunne berätta för en kille som inte svarar på mina mess, mejl och telefonsamtal att han får mig att må skit? halva grejen med att konfrontera folk är ju att få ett svar mer än bara ett ickesvar, ett erkännande om att personen ifråga faktiskt hörsammat än. men detta är ju en medveten taktik från dessa människors sida och en något som gör dem till de psykopater de är.....och inget unikt för killar...

2007-12-07 00:36
Det är lite roligt när man tänker efter.
Den enda gemensamma nämnaren till dina dåliga förhållanden är du själv.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-12-07 09:16

Fele: Tack för den! Men man behöver inte vara aint-shit-pussy för att folk ska behandla en illa, en del har inte vett i skallen att vara tacksamma och uppskatta vad de har! Visst jag är inte perfekt men inte förtjänar jag att behandlas som skit, jag har alltid haft goda intentioner!

Psyjunta: Yeah I sure know how to pick 'em! Nu har inte de varit lika hemska som mina polares psykon till ex/pojkvänner/ragg, de flesta har varit hyvens killar egentligen men de har ändå haft sina "issues" har det visat sig. Men jag antar att när man blir kär så har man till en början svårt att upptäcka sådant som kan vara negativt hos en person eller så väljer man att släta över det. "Jag överreagerar nog". Det jag tror jag måste lära mig själv är främst att sluta vara så naiv när jag träffar någon samt stå upp för mig själv.

2007-12-07 10:01
så väljer man att släta över det.

ja lätt, det är ju så det funkar. fast det är därför man alltid ska gå på magkänslan och köra som judge dredd, 'with the extreme prejudice' ^_^
Manager

2007-12-07 10:11
Det tål att upprepas, men folk är idioter. Folk tänker dessutom oftast mer med hjärtat än hjärnan. Speciellt i ett förhållande. Klart det fuckar sig.

Men samtidigt gäller det att granska sig själv. Det finns säkert flera bidragande faktorer i ditt eget agerande i förhållanden som hjälpt till att fucka upp saker.
Redline!

2007-12-07 11:41
Dr.Octagon X25 : Jag har bara varit i ett seriöst förhållande, som sagt novis på killar och speciellt förhållandebiten, jag har som du föreslagit granskat mig själv och klurat på vad jag kunde ha gjort för fel och när jag frågade mitt ex vad han tyckte jag kunde ha gjort annorlunda så suckade han bara och sa "men jag har ju sagt att det inte var ditt fel". :P Men efter många om och men lyckades jag få ur honom att jag skulle stå upp för mig själv mer och inte vara konflikträdd. Så det ska jag definitivt tänka på.

2007-12-07 12:23
Du har helt rätt i att alla killar är svin. Har du funderat på att byta målgrupp? Det är inte bara killar som får hålla ställningarna i kärleksbunkern!
Manager

2007-12-07 13:11
ATLien: Människan är mästare på att lära sig av sina misstag, bara man vill ändra på sig. Så att bara tänka på det lär inte leda så långt.

Men att du krävde fram det ur honom och fick det var bra. Den där klyschan "Det är inte dig det är fel på..." är alltid en lögn. Skulle det inte vara fel på ens partner skulle man aldrig släppa honom/henne, hur många fel man själv har. Vi är för egoistiska för det.

Men fortsätt självgranskningen, för tillslut lär man sig saker själv utan att behöva fråga andra. Dessutom lär man sig att se samma saker hos andra om man först upptäckt det hos sig själv.
Redline!

2007-12-07 14:38

Dessvärre är det väl (rent hypotetiskt) så att många unga kvinnor dras mer till den sortens typ av män för spänningen. Den typiska mystiska coola killen som i ett senare skede bekänner färg och inte alls visar sig vara speciellt mjuk inuti. Killar som dom kan läsa snällhet i är inte alls lika intressanta eftersom dessa har ingen ryggrad och kan inte stå på sig. 
Tror väl att många i ett lite äldre skede lär sig sålla bort den tydliga idiot-typen och inser att dom fiskat i fel sjö.

Sen en miss man kan göra är att inte rannsaka sig själv i ett förhållande och lägga över allt negativt på partnern. Flugor dras ju som bekant till skit och ett moget förhållande kräver åtminstone två mogna personer.

Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know