Nån annan som tentar i veckan?
Själv har jag tenta i stats- och förvaltningsrätt imorgon, 08-16! Iofs med lunch, men ändå rätt stört. Känns bra, har pluggat mycket men det kommer säkert nån jävliga fråga om Sekretesslagen... Så är det nån som behöver hjälp om de ska överklaga ett beslut av kommunfullmäkte eller något så är jag rätt man. Just nu känns det som jag kan allt som är värt att veta om Kommunallagen, förvaltningslagen, grundlagarna, JO, JK, ja you name it! please let me sleep now! puss
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
=) Fick våran tenta uppskjuten till v2 idag. Det är bra.
It's only gay if balls are touching
VA? hur fan är det möjligt? Hade det hänt och jag hade pluggat som jag gjorde nu hade jag sprängt juridikum!
hoppas det går bra ska försöka att komma ihåg att håll tummarna imorn,
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
har tenta på "Samhälle, etik och livsfrågor" imorgon...inget "seriöst" dock. eller ja vafan, det är tydligen inte seriöst nog att jag sitter och pluggar istället för att slösurfa. har tillräcklig koll på föräldrabalken, barnkonventionen osv...
Demento Flummigt eller?
hyffsat, det är ju en del av lärarutbildningen så vad kan man förvänta sig :)
eller ja, flummigt är det väl egentligen inte. det handlar väl snarare om att jag i mitt yrkesliv förväntas ha koll på vad barnkonventionen, SOL och LVU-lagarna och föräldrabalken är för något samt hur jag ska tillämpa dom i mitt arbete. snarare slappt än flummigt.
Nej men en C-uppsats liggande över mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Engelska: Översättning + Engelska: grammatik i ett mysigt 7timmarspass på lördag. Heja.
•pave paradise•
Har biologi-labbtenta imorn, matte och historiatenta på onsdag, engelskatenta på fredag, vanlig biologitenta nästa onsdag, och en till mattetenta nästa fredag. Hurra!! inte...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Pediatrik på torsdag Så om det är någon på Whoa som undrar något om deras småbarn som tex om varför barnet har shaskig hudfärg eller varför den saknar Mororeflexen, så kan jag ha svaret!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
regitenta nästa tisdag, skitkul! jag älskar tentor!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
tenta om några timmar i kvantitativa analyser eller nått.. förstår inte riktigt
Jadu
Skrev klart min hemtenta, applicerande av olika pedagogiska inriktningar (behaviorismen, konstruktivismen/kognitiva teorin, situationismen m.m) på två observerade lärandesituationer, i fredags så nu är de lugnt tills efter jul ;)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Demento P21 Vad pluggar du till för lärare? Vilken termin är du på?
Pluggar också till lärare men känner inte till mycket av det du nämner :D
har tenta i journalistiskt skrivande och intervjuteknik på onsdag, pluggar imorrn, har inlämning av uppgift imorrn i samma kurs så jag har inte hunnit plugga innan
http://felidae-music.com
Pluggar också till lärare :o Idrotts-/Engelska(eller Historia/Samhäll/Filosofi)lärare med inriktning mot gymnasiet. Har snart gått färdigt första terminen så jag har fortfarande ca 4 år kvar av utbildningen..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Har tenta i komparativ politik på lördag. Och det är en del metoder som jag känner att jag verkligen inte har grepp om.
DIF!
och jag ska köra truck imorgon...
HELSINGBORGS IF!
glömde: Aaaaaaaaaah! Jag vill också göra något utvecklande.
HELSINGBORGS IF!
Min ligger nästa vecka. Måndag, advanced macro, tisdag, applied mathematics for economics. Sen har jag två hemtentor som ska in nästa vecka. Alldeles för mycket att göra. Man blir ju trött. För övrigt så är 8-16 helt jävla absurt. En arbetsdag av tenta. Hehe.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Ingen tenta, men har deadline på c-uppsats i veckan. Det löser sig.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
riot_starter P22 fritidspedagog och förskollärare, tredje terminen! hehe ok...vet inte ifall kursen jag läser nu är obligatorisk så du kanske inte måste lära dig det heller. eller så har du den sen? :)
hemtenta i psykiatri som ska vara inne på fredag f.m. jobbar varje dag tills dess...
We call them winerbrods.
Jag har även jag en hemtenta, filmens form och stilmedel med frågor som bla:Redogör för begreppen syntagmatisk dimension, respektive paradigmatisk dimension. Hur menar Lev Manovich att nya medier påverkar relationen mellan dessa dimensioner. Jag är ett frågetecken. På riktigt. Jag har förvandlats till ett frågetecken. Varför vill jag bli filmvetare? Inlämning fredag kl 16:00 pip. I'm dead.
Jag har hemtenta som ska va inne på fredag 18.00. Integration och segregation i det urbana landskapet...Och det känns fan som den blir rätt bra faktiskt!
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses. - Hit it."
jag har som flera andra deadline på c-uppsats den här veckan. känns sjukt tungt...
you know i spell girl with a B
jag har tenta 7/1 (redovisning och finansiering) och 9/1 (rättsvetenskaplig introduktionskurs). sammanlagt 15 poäng. TACK FÖR DET. INGET JULLOV. ÅNGEST. jävla hhs..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Indeedo tenta imorn på min 25års födelsedag...snällt va? dock är de en mkt lätt tenta (säger dom iaf) och man ska övergripande berätta om Antarktis i 5 uppsatsfrågor...dock min födelsedag suck. :-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det brukar ju alltid vara bra fester efter tentor. kan väl bli en bra födelsedag ändå! förutsatt att det gick bra då.
you know i spell girl with a B
ah som jag trodde så var tentan skitlätt...tror jag får VG t o m
Tentar av fem poäng Handelsrätt på Lördag. Lagom slapp kurs, slå i lagboken och filosofera lite. Den enda nackdelen med kursen är väl det skitnödiga språket och alla latinska referenser. Ett steg på vägen.
helldust- blir ingen fest efter denna, ska upp typ 3 på natten o åka iväg till manchester på torsdag, dessutom är tentan lagd på kvällen så hehe sömnbrist..
devv P0 om det är någon tröst så är det skitnödiga språket den röda tråden som löper genom i stort sett all utbildning på universitetsnivå...
Demento P21 Har hittils avverkat 1 ½ år och det skitnödiga språket varierar från kurs till kurs. I de kurserna som är inriktade mot Marknadsföring och Ekonomistyrning slippar vi det allt som oftast. Värre blir det när det ska plöjas organisationsbeteende och juridik. Det sistnämnda tar dock priset, otalt många skitnödiga begrepp och ord. :)
inte för att vara sådär, men det var inte frågan. frågan var vilka som hade tenta DENNA vecka.
Frozen F23 Att det är ju sjukt om du inte bannar henne nu efter detta minst sagt olämpliga uppträdande.
DIF!
Frozen, jag vet. men jag har ångest. jag har dock haft galen inlämning i rättsvetenskaplig introduktionskurs denna vecka. ;) för övrigt tycker jag för alltid synd om er som tentar på lördagar. ush!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Tack :) Men det är ju iaf tur att den inte är mellan 18-22, men nu gör den dock så att man missar Salem.
DIF!
Komparativ politik-tenta, precis som bob. Förmodar att vi går i samma "klass". För övrigt är nog metoderna inget problem där, svårare då att tillämpa Balibar och Wallerstein på olika obskyra länder och deras system.
Super-Ruben X1 Syftar du på vilka som är center, periferi, halv-periferi eller är jag helt lost?
DIF!
har inga tentor i denna kursen.. dock praktiska presentationer, tal, redovisningar, uppsatser etc. och de har jag haft var och varrannan dag.. nästa kurs börjar på måndag.. den ska tydligen vara kämpig..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Nej, vilka som är centrum eller periferi är ju bara att läsa sig utantill, i den mån man inte kan räkna ut det sen innan. Jag syftar snarare på att man förmodligen behöver kunna analysera olika länders system eller specifika aspekter av dom utifrån mainstream- och alternativa perspektivet. Klassisk off topic.
aha okej, det var det jag avsåg med "metoder" längre upp, men det kanske var fel ordval.
DIF!