I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kartlägga person-Vill veta allt!

Övrigt - Blandat

2007-12-03 14:15

Kartlägga person-Vill veta allt!

Hej,

Jag gör en egen "undersökning", där jag försöker ta reda på allt jag kan om en nästintill okänd person. 
       Det jag började med var ett mobilnr., vilket jag kollade upp på Eniro. Fick därigenom fram; Namn och adress.
       Vill nu ha fram resten!

Jag har:

Fullständigt namn
Mobilnummer
Adress

Vill ha fram:

Umgängeskrets, (Familj/vänner)
Ekonomisk status
Körkort?
Bilder på personen
Arbete
Intressen/hobbys
Osv. (Allt jag kan få)!

Hur ska jag gå till väga? Var ska jag kolla, Lunar, Bilddagboken? Tipsa med allt ni kan!

Vill även tilläga att informationen jag får fram ska inte användas på något olagligt sätt och jag tänker inte använda mig av olagliga tillvägagångssätt för att få reda på saker.

Tack på förhand!

2007-12-03 14:18
Haha, det låter som en rolig grej.

2007-12-03 14:19
på bilddagboken kan du ju söka efter personens riktiga namn om den nu har angivit det, hittar du personen där kan du kolla på andra comunitys efter om nån användare har samma namn om den nu skulle ha samma nick på olika ställen
http://www.myspace.com/wedidnothavesexualrelationswiththatman

2007-12-03 14:20
Facebook är ju faktiskt allt som behövs för att stalka någon seriöst.

Toastare

2007-12-03 14:21
*ratsit.se (ger iof inte så mycket i det här fallet)

*gå till skattemyndigheten och göra utdrag...där kan du få reda på taxerad inkomst, var personen är skriven/folkbokförd, om personen är gift/skild och vad maken/maka heter (även de som personen skilt sig ifrån), barn om sånna finns. Här måste du ha personummer och det får du genom skatteverket eller då körkortsregistret.

*Körkort går du till vägvärket och drar ut.

*Umgängeskrets hittar du ju då enklast på facebook. Sök på namnet på google, försök få fram en emailadress.. då kan du se vilka forum personen är registrerad på. Kanske får fram forumsinlägg.

*på stadskontoret kan du dra ut planlösning över hus/lägenhet. (kostar pengar)

*Tingsrätten och dra ut register om det finns domar (kostar pengar)

Nej jag är inte en galen stalker, jag har medierätt i min utbildning och vi lär oss snoka.. har nog papper på det någonstans där det står exakt vart man kan leta.
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-03 14:25
Vem är den utsatta? ;)
Vi är överallt!

2007-12-03 14:27
BountyBoo F27

Tingsrätten och dra ut register om det finns domar (kostar pengar)

Vad säger man då? Kommer vederbörande få reda på att jag snokat? 
   +Du verkar ha koll, är det lagligt att göra sånt här, även ifall det enbart rör sig om ofentliga handlingar?
Toastare

2007-12-03 14:30
Wahn, det är helt lagligt. Dock kan de vara lite kinkiga på vissa ställen, men du har lagen i ryggen då de är offentliga handlingar. Ibland stryker de uppgifter med tipex i tingsrätten, men de har de heller ingen rätt till. Domar är alltid offentliga.

Nej vederbörande får inte reda på att du snokat. så vidare du inte tar en kreditupplysning silver eller guld från ratsit.. gör inte det, då får de brev hem med dina uppgifter och att du kollat upp dem.
Toastare

2007-12-03 14:35
jag har hittat mitt papper, ska scanna in det så du kan se var du kan hitta alla allmänna register.

2007-12-03 14:37
BountyBoo F27

Tack, uppskattas! Plus, vad är det för något du läser/läst?

2007-12-03 14:41
du kan ju alltid kolla på ratsit också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-03 14:44
pass bilder och annat om du begär ut det får den vedebörande också information om att du tagit ut på dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2007-12-03 14:50
storpajsaren, varför skulle vederbörande få information hemskickat om någon tog ut passfoto? och "annat"?
Körkort är det ingen som får någon information om

Whan
här kommer lite info

http://img225.imageshack.us/img225/2251/sida1jp8.jpg

http://img47.imageshack.us/img47/3002/sida2hy8.jpg

Jag läser en KY utbildning som heter informationsproduktion -prepress. Där jag blir originalare/ad-ass.. men vi läser även då medieanpassatskrivande och läser medierätt för att även få den kunskapen. Sjukt rolig utbildning.

2007-12-03 14:50
Bara jag som tycker det här låter lite läskigt?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-12-03 14:56
för jag jobbat med att göra grävande jurnalistik för nordisk film och tvs dokumentär avdelning och där igenom vet jag att pass mydigheten informerar folk om någon begär ut deras pass foton.

2007-12-03 14:57
www.ratsit.se kan du ju kolla ekonomin på iaf :)
Niceness!

2007-12-03 14:58
oj , såg du att bounty redan tipsat >.<
Niceness!
Toastare

2007-12-03 15:05
man kan inte kolla ekonomin på ratsit längre, det kostar pengar och de skickar ut brev  till vederbörande. man kan bara kolla bostadsadress och personnummer utan sista 4 siffrorna och civilstånd.

storpajsarn, vet du varför de gör så? vad skillnaden är mellan passet och körkortet? eftersom de inte skickar ut det när det gäller körkort.

whan, ser att min info kan se lite hackig ut.. min lärare som skriver så. men det är lite tips..

2007-12-03 15:08
pass myndigheten är risk keffon överlag man får gämt bråka om att få ut något över huvud taget och när man gjort det måste man bråka om färg kopior och allt annat det kan håla på och bråka om. när man medelar dem om att det begår grundlags brott om det nekar än så brukar det dock bli snällare men lika grininga.
Toastare

2007-12-03 15:13
som sagt så måste de ge en skriftlig nekan för att den ska gällas.. och det ska finnas möjlighet att överklaga.

men som du säger om man pekar lite på lagen brukar de ge med sig.  trodde bara inte att de var tvungna att skicka ut sånt..men iof är pass väldigt känsligt. Därför det är lättare att dra ut körkort som de flesta tidningar gör..

2007-12-03 15:40
Wahn X0

Det bästa sättet att få information om personens intressen och kompiskrets måste ju ändå vara Facebook! söker du på personens namn där lär du ju hitta pysen , så länge han inte är en bakåtsträvande soffpotatis . :)
Niceness!
Toastare

2007-12-03 15:49
precis, facebook outar ju det mesta...

2007-12-03 15:57
Asexuell_hundvalp P9

Problemet är att jag själv är en "bakåtsträvande soffpotatis"... Har registerat mig, men fattar knappt något...

2007-12-03 16:02
Jag har:

Fullständigt namn
Mobilnummer
Adress

Vill ha fram:

Umgängeskrets, (Familj/vänner)
internet som sagt.
Ekonomisk status ring skattverket. ring först folkbokföring för att få personnummer (du måste uppge namn och helst adress för att det ska bli lättare för dem att hitta rätt person)
Körkort? vägverket
Bilder på personen kolla var personen tidigare har varit folkbokförd för att klura ut vilken skola han/hon har gått på. gå till skolan och be att få kopior ur gamla skolkataloger. (kan kosta pengar)
Arbete lurigt... förmodligen försäkringskassan.
Intressen/hobbys internet.
Osv. (Allt jag kan få)! gamla betyg kan du få ut på kommunarkivet i den stad där personen har gått i skolan.
pliktverket kan berätta om personen har gjort lumpen eller inte. även vilka vitsord personen fått om den har blivit klar med lumpen.
studieskulder? csn.
stadsbyggnadskontoret - hur mycket personens hus/lägenhet är värd.

fixa fram personnummer så kan du få ut det mesta om personen du ska stalka. allting är helt lagligt och personen kommer inte få veta nånting.
you know i spell girl with a B

2007-12-03 16:06

googla e-information, där kan du få veta allt det där för 99:- lr vad det är..fullständigt personnr får du gratis

Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-12-03 16:08
intressant på bountys länk att det stod "Grundläggande uppgifter om fysiska och juridiska personer"... är det möjligt att va en juridisk men inte fysisk person?:)....
What would macgyver do?
Toastare

2007-12-03 16:13
Pilsner, ja..jag är sjuk så jag låter wikipedia förklara.

från wikipedia

Juridisk person, juridisk term för en korporation, en sammanslutning som äger egen rättskapacitet på samma sätt som en enskild människa (fysisk person). En juridisk person kan till exempel vara en stat, en kommun, många (men inte alla) former av bolag, en förening, en stiftelse, ett dödsbo eller ett konkursbo

2007-12-03 16:27
skön grej attt ge tips till en stalker
Toastare

2007-12-03 16:45
Akka, det är ju lagligt... så får väl personen se till att skaffa besöksförbud eller nått.

en stalker kan redan alla knep

2007-12-03 16:48
alla borde kunna alla knep. det är bra grejer att kunna.
you know i spell girl with a B

2007-12-03 18:45
Skulle själv inte gilla om nån gjorde världens research på mig utifrån att jag gett dom mitt mobilnummer, det är bara vad jag tycker..